22 mei 2025, 01:04:54

wat is dit voor een mutatie?

Gestart door nick01, 1 augustus 2008, 13:10:28

« vorige - volgende »

nick01

wat denken jullie dat dit is?

leek mij ook duidelijk tot ik de combinatie hoorde waar die uit kwam , dat deed mij twijfelen.
dus eerst kijk ik naar jullie eerste reactie en daarna vertel ik wel waar die uitkomt.
kan ik jullie ideeen gaan vergelijken met die van mij.

Rianne

Combinatie van cinnamon met bronze of pale fallow?

•=Bonnie=•

Ik dacht ook aan cinnamon palefallow. (waarbij ik moet melden dat ik de palefallow niet persoonlijk ken)

monica

Ik twijvel nog over of het een cinnamon fallow is (door de flits met name) .
Oogt als een cinnamon met een verhoogde geelfactor.

nick01

o er zit zeker wel fallow in , deze vogel heeft gewoon echt zulke rode ogen , dus daar hoef je niet over te twijfelen.

maar waarom denken jullie cinnamon gecombineerd met ....?
als ik kijk naar cinnamonbronzefallowgeelwangen zie je helemaal geen bruin meer en krijg je zowat hele gele vogels.

en palefallows heb je in principe in alle soorten tinten van wildkleur-donker tot lichter dan cinnamonwitmasker.

verklaar jullie nader , ben ik wel benieuwd naar.
misschien zit er wel wat heel logisch tussen wat ik over t hoofd zie.

•=Bonnie=•

Dan heb je het wel over cinnamon-geelwang al dan niet met opaline in combinatie met bronzefallow Nick.

Ik heb reden te geloven dat het niet zozeer het cinnamon is dan wel het geelwang wat de bronzefallow dat deze vogels zo op een lutino doet lijken. Het is nog even afwachten of de betreffende vogel inderdaad een man is, maar daar lijkt het wel heel erg op.

Palefallow reageert anders op geelwang, hoe het reageert op cinnamon weet ik niet.

Nou vertel het maar, wat is het?

Rianne

De vogel die je ik geloof 2 jaar terug aan Lin hebt verkocht is ook een pale fallow, en die heeft ook ongeveer zo'n kleur. Van het cinnamon ben ik niet zeker, maar pale fallow denk ik wel sterk aan.
Het is lastig mutaties te beoordelen op basis van een foto, bij de een ziet het er anders uit als bij de ander. Ik zie een vrij bruine valk op de foto met rode ogen, vandaar mijn eerste reactie.

nick01

1 augustus 2008, 18:20:30 #7 Last Edit: 9 augustus 2008, 21:15:12 by nick01
hoi bonnie ik denk dat niet de geelwang de bronzefallow verbleekt als t ware omdat die mutatie zich beperkt tot verandering van alleen de wangvlek toch?
cinnamon daarintegen beinvloed de gehele kleur.
ik had hier ook een topic over gestart maar niemand heeft gereageerd wat ik wel jammer vindt.

rianne deze vogel lijkt op die ik aan lin heb verkocht alleen deze is iets lichter.
volgens mij zit er in die vogel ook meer dan alleen palefallow.

maar goed deze vogel komt uit:
bronzefallow/gepareld x vermoedelijk cinnamon/bronzefallow.
de moeder noem ik voor t gemak maar cinnamon omdat ze daar in de buurt van komt maar donkerder , zij is een zwartoog.
hij kweekt bronzefallows , opaline bronzefallows uit dit koppel en 1 donkere dat is deze.
geen wildkleuren ofzo alleen fallows.
ik denk dat dit een palefallow is , als ik hem/haar vergelijk met mijn andere bronze en pale fallows.
wel vreemd gevalletje toch.

•=Bonnie=•

Hoi Nick,

Ik ken iemand die een koppel heeft waar cinnamon-geelwang bronzefallow poppen en geelwang bronzefallow mannen uit kunnen komen.

Er is een lutino-geelwang look alike geboren die wel eens een man zou kunnen zijn gezien het gedrag, zekerheid komt pas volgend seizoen.

Als deze vogel een man is kan hij niet cinnamon zijn en ook niet lutino, de pop is namelijk geen van beide.

nick01

oke maar hoe zit t met crossovers?
en als t een man is maar dat moet natuurlijk eerst blijken.

ik heb hier nogmaals een gele vogel zitten met heel iets bruin in de staart en vleugelpennen.
absoluut verder geen bruine aanslag.
deze komt uit bronzefallow/cinnamon x gepareld/bronzefallow.
hier komen al 3 jaar alleen maar fallows en cinnamons uit.
wat moet dat dan zijn?
zie andere topic van mij.

maar wat denk je wat is deze vogel , nu je de ouders weet?

•=Bonnie=•

Als de pop geen cinnamon is kunnen er nooit cinnamon mannen uit ene koppel komen, ook niet door crossovers.

Maar dat terzijde...

Citaat van: nick01 op  1 augustus 2008, 20:02:05
ik heb hier nogmaals een gele vogel zitten met heel iets bruin in de staart en vleugelpennen.
absoluut verder geen bruine aanslag.
deze komt uit bronzefallow/cinnamon x gepareld/bronzefallow.
hier komen al 3 jaar alleen maar fallows en cinnamons uit.
wat moet dat dan zijn?
zie andere topic van mij.

maar wat denk je wat is deze vogel , nu je de ouders weet?

Zoals je het nu opschrijft kan er wel degelijk cinnamon bronzefallow uit dit koppel komen. In je eerdere bericht schrijf je het anders. Dan kan er alleen opaline bronzefallow en bronzefallow uit komen. Het zal dus wel een bronzefallow met een hogere geelfactor zijn dan. Foto is niet echt duidelijk zo ook, kan je er een bronzefallow naast zetten?

nick01

1 augustus 2008, 23:32:52 #11 Last Edit: 1 augustus 2008, 23:53:12 by nick01
bonnie , dat moet je even anders lezen.
ik verwijs naar een gele vogel (die op de foto is niet echt geel he ;)) die ik ook heb.
onderaan staat ook zie andere topic.
maar dat is een andere vogel en een ander topic , moet je daar maar even kijken.
je bent ook zeer welkom om daarop te reageren.(ik heb m even omhoog gehaald met wat foto's er bij)

foto niet echt duidelijk ???
ik zou niet weten hoe ik t nog duidelijker moet maken.

nog 1 keer , t is de vogel op de foto bovenaan dit topic en komt uit ouders bronzefallow/gepareld x cinnamon?/bronzefallow.

roep maar.

nick01

I_Xyzyx_I

probeer het eens op t valkparkietenbenelux forum ;)

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.