8 mei 2025, 21:29:52

quikon v multivitamine

Gestart door Saar, 31 juli 2008, 18:44:52

« vorige - volgende »

Saar

Hoi hoi
Zijn er meerdere van jullie die Quikon v gebruiken?
Ik haal die doos( met fles van 500 ml ) net uit de kast en ik zag dat ie niet boven de 25 graden bewaard mag worden :-\ Hij is 1 keer open geweest.. Kan ik hem dan nu nog koud zetten in de koelkast of moet ik t weggooien?
Groetjes Saar :-*

Kirsten

Hoi Saar,

Ik gebruik zelf ook geregeld deze vitamine en volgens mij hoef je hem niet echt koud te bewaren.
Ik denk dat enkel de voedingswaarden misschien wat af zouden kunnen nemen, maar dat het verder geen kwaad kan.

Ruikt het verder anders? en hoe denk je dat het met vervoeren gaat? Daar zal het best ook wel eens boven die graden komen vermoed ik. Of in de dierenwinkel.
Nee ik zou me geen zorgen maken en het nog gewoon gebruiken. Is ook zonde van zo'n grote fles ;)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Saar

ahaa okee dank je wel :D
Dan nog een vraagje.
Ik wil het na de kweek buiten gaan geven, maar wat is de juiste dosering? Ik heb vogels van zebravinken tot valkjes.. 2 ml per 100 ml water ofzo?

Kirsten

Hoi Saar,

Ja ik zit even te denken. Heb zelf enkel valkparkieten en twee grotere waterbakken waar elk denk ik wel 150-200 ml in gaat.
Ik voeg ongeveer 4-5 ml toe per pakje. Ik denk inderdaad als je er ook kleinere vogelsoorten tussen hebt zitten je het iets kan aanpassen. Je zit dan met 2 ml per 100 ml denk ik erg netjes.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Saar

Hoi Kirsten,
Dank je wel voor de info :D