15 mei 2025, 22:57:12

krop gevuld met water

Gestart door Annetjee, 28 juli 2008, 20:03:11

« vorige - volgende »

Annetjee

28 juli 2008, 20:03:11 Last Edit: 29 juli 2008, 21:18:41 by Annetjee
hoi

Mijn 2 valken hebben sins een klein weekje jonkies. 2 stuks.
Ze worden goed gevoerd. De kroppen zijn altijd goed gevuld. Maar toen ik vanmorgen keek. Zag ik dat bij een van de jongen de krop goed gevuld was maar voor driekwart met vocht of lucht. Ik zag niet goed wat het was. Het is alleen niet goed. De krop voeld ook raar aan vind. Anders als die van het andere jong. Maar die krop is helemaal gevuld met voer.
Wat is er met dat ene jong aan de hand en wat kan ik er eventeel aan doen. Ik weet alleen dat het jong er nog wel goed uitziet en zijn gewicht is ook goed.
Wie weet wat het is??

Groetjes Annet 

Rianne

Probeer het er zachtjes uit te masseren. Als het alleen vocht is, is het ook niet goed, en al helemaal niet als het ook zuur ruikt. Lucht komt vaker voor en verdwijnt vanzelf, maar door zachtjes omhoog te masseren, gaat het er ook uit.

Annetjee

Dankjewel. Dan ga ik het zo proberen. Ik laat wel weten wat het is.

groetjes Annet

Annetjee

Ik heb net geprobeerd het te masseren. uhm..
Het lukte niet echt heel goed.
De krop van het jong is ook veel groter dan van het andere jong. Ook zit er iets blauws boven aan in de krop.
Is het verstandig om landg de DA te gaan of te informeren. Liever zou ik er langs gaan maar dit lijkt me niet verstandig vanwege de ouders en al die andere dingen.
Ik baal hiet wel van. Dit is hun eerste nest en ook die van mij en ik zou ook begod niet weten wat ik nu nog meer kan doen.

groetjes Annet

Rianne

Misschien is er iets wat de doorgang blokkeert.
Er kwam niks uit bij het masseren?

Je kunt je jong gerust meenemen naar de DA, als je het daarna terug legt bij de ouders, zullen ze het niet afstoten.

Annetjee

Nee inderdaard er kwam niks. Misschien masseer ik verkeerd.
Wat is de juiste masseer techniek??

Is het verstandig om even langs de DA te gaan of is dat niet nodig?

Groetjes Annet

Saar

Hoi Annet
Heb je er anders een foto van?
Groetjes Saar :-*

PS ik zag dat je van de week een gesprek wilde beginnen op msn... maar mijn pc doet raar door het warme weer dus ik kon niet reageren... sorry :-\

Annetjee

Hoi

Ik zal zo foto's maken en ze er vanavond( na het eten) opzetten.
Ik denk wel dat het vocht is en de krop word steeds groter. Het jong is van de 23-07 en weegt 20 gram.
Ow maakt niet uit hoor.

Groetjes Annet

Annetjee

Hier de beloofde foto's

Ze zijn niet heel geweldig maar ik hoop jullie zo wel een beeld te scheppen.

groetjes annet

*Yvon

Hoi hoi

Pfoeeeee,dat is wel veel lucht.  :-\
Je kan het proberen om het langsaam omhoog te duwen terwijl je het kopje ook omhoog houdt.
En dat echt beetje voor beetje,maar nog beter is het door een vogelda te laten doen.  :-\
Ik heb ook geen idee hoe dit kan komen.  ::)  :-\

Succes en sterkte met dit kleine frummeltje.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Annetjee

Dankje

Ik ga kijken of ik de DA hier in het N.O.P. te pakken kan krijgen.
Hopelijk komt het dan weer goed

groetjes annet

Annetjee

Ik heb net ontdekt dat het helemaal geen lucht is maar water :o

Het andere jong heeft ook water in zijn krop alleen niet zo veel.  Het jong met de grote krop poept wel gewoon.
Zou het kunnen dat Flipje en pepper het jongen water voeren?

*Yvon

Hoi hoi

Water ??
Wat heb je voor voer staan voor de ouders ?
Misschien zit daar teveel vocht in ?
Of krijgen ze iets wat te zout is waardoor ze meer gaan drinken ?
Ik bedenk ook maar even wat hoor.  ;)
Heb je de da nog te pakken gekregen ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Annetjee

hoi

Ik heb zaadjes, ei-voer, trosgierst en groenvoer. Soms krijgen ze nog een stukje brood. Natuurlijk staat er ook een bakje met water en een badje. Het is me wel opgevallen dat de ouders veel drinken maar met dit weer kan ik ze dat niet kwalijk nemen. Gister heb ik de Da niet te pakken gekregen dus vandaag maar even opnieuw proberen.

Groetjes Annet

Annetjee

Net heb ik de jongen gecontroleerd. En weetje wat. De krop was weer normaal zoals het hoort te zijn. Wel eens waar zat er bij geen voer in maar het was niet meer opgezwollen.

Nu weegt het valkje van 7 dagen maar 17 gram en het andere valkje van 9 dagen 23 gram. Dat is volgens deze site te weinig. Moet ik nu bijvoeren?