5 juni 2025, 20:46:11

wat moet ik nu doen?

Gestart door nicole_sammy, 8 juli 2008, 19:59:33

« vorige - volgende »

nicole_sammy

ik heb ondertussen een buitenvoliere en een vrouwtje erbij en nog blijven mijn 2 mannen om mijn aandacht schreeuwen en heen en weer rennen op de stok.
Het begint om 6 uur 's ochtends en eindigd 's avonds rond 8 uur. ik ben full time aan het werk maar mijn buren vinden het alles behalve grappig. Wat moet ik nu doen? Ik negeer ze. Geef ze voldoende eten.  Ik wil ze niet weg doen. Maar dit kan echt niet. Ik ga binnenkort samenwonen bij mijn vriend en daar staan ze dus al. Maar de buren zijn niet blij met mij....

help!!

gr nicole

Anke

Hoi,
Zou het kunnen zijn dat je valkjes liever bij je in huis staan?
Als je ze voorheen binnen heel veel aandacht gaf, vinden ze het buiten misschien niks?

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

nicole_sammy

ja sammy heeft altijd binnen gezeten maar hij heeft nu 6 keer zoveel ruimte dus dit zou hij toch geweldig moeten vinden. Mijn vriend wil ze niet binnen hebben ivm stof en rommel. Hij vindt ze geweldig hoor maar kan daar gewoon slecht tegen.

gr nicole

Mara

Hoi Nicole

Zo te horen zijn jouw valkjes, of althans Sammy, geen volierevalkjes en zijn ze te zeer gehecht aan mensen. Dat kan. En nu heb je ook nog de pecht dat het vroeg licht is. Wat voor dak heb je op de voliere liggen? Ik heb zelf hier polycarbonaatplaten die licht doorlaten maar er ligt nu tijdelijk een zeil overheen voor het zonlicht en nu beginnen ze 's morgens pas later met kwetteren en fluiten en zo. Ze zijn nu iets rustiger dan voorheen.

Gefluit en dergelijke kun je nooit helemaal voorkomen. Maar wat is nu het grootste probleem van de buren? Dat je valkjes lawaai maken of dat ze zo vroeg beginnen?

En als Sammy dus echt een binnenvalkje is, wat ik vermoed, dan maak je hem echt niet blij met een buitenvoliere...

Groetjes

Mara

chuck

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb er een vrouwtje bijgezet, en t gekrijs is nu nog veel erger, van s ochtens vroeg tot de zon ondergaat, vreselijk, aan een stuk door.
nu staat hij buiten vanwege het mooie weer, maar als het straks weer gaat regenen . . . . . . weet ik t niet meer.

Yvette

31 juli 2008, 10:38:45 #5 Last Edit: 31 juli 2008, 10:41:55 by Yvette
Kan het een idee zijn om de voliere dicht te maken als ze 's avonds op stok gaan tot je weer uit je bed komt
Bij sommige papegaaien die binnen blijven gooi je 's avonds een kooihoes erover heen dat ze rustig kunnen slapen

En ik sluit ook bij Mara aan van wat is het probleem van de buren

Als bij ons spreeuwen in de boom zitten dan wil je ook niet weten wat voor lawaai ze kunnen maken persoonlijk vind ik niet erg zelf hoor ik liever de vogeltjes die fluiten dan dat de buren zelf lawaai maken