23 mei 2024, 07:34:24

Schrik rui???

Gestart door lynette, 27 juli 2008, 14:53:02

« vorige - volgende »

lynette

Hoi Hoi,

Vanmorgen zag ik tot mijn verbazing dat mijn lieve Angel totaal geen slagpennen meer heeft. En overal lig in de kooi en om de kooi heen. Ik heb vanacht geen vreemde geluiden gehoord uit de woonkamer vandaan (glijksvloers woonkamer naast slaapkamer) Er zit een beetje bloed aan de veren ze gedraagt zich verder goed. De rest van de valken zitten ook in de rui maar dit is al langer en niet zo als wat angel nu heeft gehad  :o. Ook laat bij Angel meerdere kleine veertjes los.

Ze heeft al enorm veel pech gehad en was zo blij dat ze eindelijk eens haar slagpennen had. En nu is ze ze allemaal weer kwijd  :'( :'( :'( en dit gaat weer vreselijk lang duren voordat ze weer zijn aangegroeid. Ze is door v.a. gezond verklaard maar dat dit nu weer gebeurt baal ik vreselijk van.

Ook heeft ze alle benodigdheden en vitamine tot haar beschikking. ook zonlicht en een badje en af en toe een stukkie appel of ander fruit.

Heeft iemand een idee wat dit toch zou kunnen zijn?

Groetjes Lynette en mijn zorgekindje Angel


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Rianne

Is Angel misschien een roodoog? Het schijnt dat die wat gevoeliger zijn voor schrikrui als zwartogen. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee.
Je kunt er zelf helaas niks aan doen, zorgen dat de voeding optimaal is, is het enige. Geef je ook mineralen, grit en sepia?

Kimm

hoi lynette,

mijn happy heeft ook de schrikrui gehad en dat was vreselijk. wel groeide de veren tot mijn verbazing vrij snel weer aan. verder kan je er niet veel aan doen.
sterkte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Ach gossie, arme Angel.  :'(

Geef haar maar een knuffeltje van me.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

lynette

Bedankt voor jullie reactie

@ Rianne
Ze is een zwartoog en heeft sephia,grit en een mineraalblok tot haar beschikking. ook krijgen ze zo nu en dan vitamine druppels in het water.

@ Kimm
Ik schrok me echt wezeloos zoveel veren :O
helaas groeit het bij haar vreselijk langzaam niet zoals de rest c.a 2 tot 4 maanden doet ze er over totdat haar pennen helemaal terug zijn. als ze niet breken.

@ Caroline Thanks het knuffeltje ga ik zo geven :D

Ik heb vermoede dat er iets is met haar omdat haar veren zo slecht groeien en iedere keer breken of uitvallen zoals gisteren. zou het iets zijn met erfelijkheid zoals inteelt of een anders? Ze heeft dit al vanaf dat ik haar heb :( De vogelsarts kan niks vinden.

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Hoi Lynette,

Heb je bij Angel wel eens bloed laten afnemen om de nierfunctie te laten controleren? Als die niet goed is namelijk krijgt ze niet genoeg voedingsstoffen binnen om haar veren goed te laten groeien / te behouden. Wanneer haar dieet gevarieerd genoeg is, zou ik verder ook niks weten zo gauw.

Groetjes, Sanna