2 mei 2025, 09:19:12

Pipa, mijn eerste valkje

Gestart door Debra, 27 juli 2008, 11:20:20

« vorige - volgende »

Debra

Hoi,

Sinds donderdag 24 juli 2008 bezit ik mijn aller eerste valkje en het leek mij een goed idee een dagboek bij te houden.
We hadden een advertentie zien staan in de krant ivm handtamme valkje. Ik wou er al een tijdje ééntje dus gingen we eens een kijkje nemen.

De zelfgekweekte valkje zaten in de keuken in kooitje, ze zagen er zeer gelukkig uit. Ik heb één van de tammste gekozen, een echt schatje, ik was meteen verliefd. Ik noemde haar Pipa.

Haar adaptatieperiode is achter de rug. Elke morgen laten we haar in huis even rondfladderen. Het enige probleem is dat ze nog uit schaaltje op de bodem van de kooi eet en niet uit de voederbakjes.

Vandaag heb ik haar voor de eerste keer buiten op een tafeltje gezet, ik zit er natuurlijk wel bij om te zien hoe ze reageert, tot nog toe goed. Hopen dat het zo verder gaat en dat ik haar misschien nog wat tammer krijg.

groetjes
          Debra en Pipa

Kimm

hoi debra,

gefeliciteerd met pipa!
natuurlijk krijg je pipa nog tammer, alleen je zal er veel tijd en energie in moeten steken en ook aandacht aan pipa geven. het geeft niks dat hij uit een bakje eet op de bodem. dat doen die van mij ook met als reden, dat ze dan lekker kunnen scharrelen. wel moet je het goed schoon houden i.v.m poepjes.
je zal hier op het forum veel leren en dat is erg leuk! :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Debra

bedankt. Nu ben ik gerustgesteld.
Ik denk dat zowel Pipa als ikzelf nogwat onzeker zijn :)
groetjes
          Debra en Pipa

Kimm

hoi debra,

pipa moet wennen aan jou en aan haar nieuwe omgeving. daar gaat even wat tijd overheen. als jij veel tegen pipa praat etc. gaat dat helemaal goedkomen. sávonds zijn ze niet zo actief hoor. s'morgens zijn ze erg fit. en hou jij het bij 1 valkje of neem je er straks nog eentje bij?

groetjes kim

Debra

Dat is de reden waarom ik haar smorgen eens lekker laat rondfladderen.
Ik ga eerst kijken hoe het met 1 valkje loopt en dan zien we wel.
groetjes
          Debra en Pipa

Debra

Maandag 28 juli 2008

Gisterenavond nog heeft Pipa voor de eerste keer uit zijn gewone voederbakje gegeten. Eerst vanop mijn vinger. Aan haar kooi zijn 4 voederbakjes met een stokje aan vast, waarvan er slechts 2 gevuld zijn(water en voer), nu heb ik gemerkt dat dit voor Pipa te dichtbij staat, daarom heb ik één van zijn gewone stokjes ervoor gezet en daarop kon hij wel staan. Ik zal dus zo snel mogelijk een doorlopend stokje gaan halen voor ervoor zodat ze hierop kan staan.

Het is nu dus oficieel, ze eet en drinkt uit haar voederbakjes dankzij de inspanningen van gisterenavond. Deze morgen deed ze het vanzelf. Als belonging hebben we haar zo een stokje met zaadjes en honing in de kooi gehangen voor vandaag. Nu weet ik wel niet of ik dat meerdere dagen mag laten hangen. De beloning valt wel in de smaak.
Ik moet nu wel zeggen dat hij erg veel eet uit dit bakje, mss omdat ze de eerste dagen niet zo veel gegeten heeft, maar ik zal dit toch wel even in de gaten houden.

Ze heeft ook echt zelf met zijn speelgoedje gespeeld, iets met belletjes aan.
Ze heeft trouwens ook iets met oorbellen. Ze zat op mijn schouder en ze moest er toch eens aan kunnen bijten, of poging toch.

groetjes
          Debra en Pipa

*Esther*

Hoi ,

Leuke naam voor een valkje pipa, nog niet eerder tegen gekomen. :D
Ben benieuwd naar je verhalen en natuurlijk foto's!

groetjes Esther

Debra

De naam kwam heel toevallig. Ik vond haar een echte pipo, maar angezien dit mannelijk is besluit ik er een vrouwelijke vorm van te vinden en als zoveel vrouwelijke worden in andere talen eindigen op a besloot ik dit ook te doen met Pipo en zo kwam ik aan Pipa ;D
groetjes
          Debra en Pipa

*Manon*

Hoi Debra,

Wat een knapzakje is Pipa zeg!
En maak je geen zorgen over dat vele eten... ik heb een aantal jonge valkjes gekregen en ik vond dat het allemaal vreetzakken waren.
Ze zijn nog jong natuurlijk en zoals je zelf zegt... ze gaat zich op haar plek voelen en moet misschien wat inhalen.

Groetjes Manon

Debra

Mijn doel met Pipa is dat ik haar over mee naar toe kan neem, wel aan een leibandje of vogeltuigje. Het moeilijkste zal niet zijn Pipa tam genoeg te krijgen, maar zo een vogeltuigje te vinden in België ;D
groetjes
          Debra en Pipa

Debra

Dinsdag  28 juli 2008
Mijn doel met Pipa is dat ik haar over mee naar toe kan neem, wel aan een leibandje of vogeltuigje. Het moeilijkste zal niet zijn Pipa tam genoeg te krijgen, maar zo een vogeltuigje te vinden in België.
Ook vandaag weer heeft Pipa veel gegeten, ook van zijn honingstick, maar het leek me toch al iets minder dan gisteren.
Tijdens zijn dagelijkse inhuisvlucht is ze op de staaf van de gordijnen gaan zitten in de living, ik had geen idee hoe ik haar hiervan af kon halen, uiteindelijk kwam ze er vanzelf vanaf, maar ik was wel even ongerust, was best wel grappig als ik er nu aan terugdenk.
groetjes
          Debra en Pipa

Kimm

hoi debra,

fijn dat het zo goed gaat met pipa :D
maar nu las ik dat je een tuigje wilt hebben, hier zijn al wat discussies over gevoerd hier op het forum, omdat het niet zo veilig schijnt te zijn.
ik zal het even voor je opzoeken/

groetjes kim

Kimm

Debra

bedankt, ik denk dat ik er toch nog eens goed over ga nadenken
groetjes
          Debra en Pipa

Debra

Woensdag 29 juli 2008

Gisterenavond heeft Pipa de hele avond bij ons in de zetel gezeten. Op onze arm, ons hoofd, de zetel leuning, de kussens. Ze leek het wel tof te vinden en dat vonden wij trouwens ook.
Daarnet vroeg ze overduidelijk weer om eruit te mogen, net zoals gisteren en dat ga ik dan zo meteen ook doen.
Het was een rustige dag, maar ook vandaag heeft Pipa veel gegeten, ik ga hier blijven op letten.
groetjes
          Debra en Pipa