uitgevlogen..gebruikt één pootje niet meer

Gestart door Gerdy, 25 juli 2008, 16:09:35

« vorige - volgende »

Gerdy

één van mijn jongen is vandaag uitgevlogen en ik vond het al zo gek dat hij in een hoekje bleef zitten..ik heb hem net opgepakt en blijkt dat hij zijn rechterpootje niet meer gebruikt..ik heb hem weer terug gezet..maar wat kan ik hier aan doen..gisteren was er niets aan de hand met zijn pootjes.

en moet ik het blok nu lager hangen of op de grond zetten

gr gerdy

*Yvon

Hoi Gerdy

Als het pootje niet dik of rood is kan het wezen dat het met zijn eerste fladderpoging verkeerd terecht is gekomen.
Hebben wij ook gehad met 1 van onze jongen.
Die gebruikte ook een paar dagen zijn pootje niet.

Hou het wel in de gaten dat het niet dik wordt ivm het ringetje als die die om heeft.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

Hoi Yvon bedankt voor je antwoord...ik zat al vanaf gisteravond te wachten tot er iemand was die antwoord had..

het pootje is niet rood en niet dik en het valkje kan zijn teentjes wel bewegen van dat pootje..

ik heb het valkje in een ander blok gedaan en opgehangen naast het blok waar hij inzat..de andere twee valkjes zaten nl bovenop hem ..en hij kon er niet onder uit komen..verder gaat het goed met dit valkje.

gr gerdy

Sanna

Het zou ook op kalkgebrek kunnen wijzen. Maar dan moet je echt bij een vogeldierenarts zijn.

Groetjes, Sanna