28 juni 2025, 08:46:47

Papegaaieneten.

Gestart door jamy, 24 juli 2008, 19:15:57

« vorige - volgende »

jamy

Mag een valkparkiet papegaaieneten eten ?Zoals gedroogde (rode)chilli , noten en mais ?Een vriend van mij zegt van wel maar ik denk van niet...

Anke

Hoi,
Of ze gedroogde rode chili mogen weet ik niet.
Mais mogen ze zeker hebben.
Wat voor noten bedoel je?
Doppinda's mogen ze niet omdat als je de dop openmaakt er een stof vrijkomt die slecht voor hen is.

Als je het over het gewonde dagelijkse voer hebt, dan is het verstandig om grote parkietenvoer te geven.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

jamy

Wel,van die pinda's.Ik heb ook onlangs in de winkel een zak gezien met "snoep voor valkparkieten" en daar zaten ook pinda's en gedroogde chilli in.

*Yvon

Hoi hoi

Die doppinda's zou ik niet geven.
Daar komt idd een stofje uit wat niet goed is.
Die rode chillies zijn denk ik pepers,die mogen ze wel.
Wij geven ze soms verse rode pepers,daar smullen ze echt van.  ;)
Kijk uit met een kusje geven na de pepertraktatie.  ;) ;D

Oja,niet alles wat er in de winkel of verpakking staat is goed voor de vogels.
Helaas worden er ook dingen verkocht die de vogels niet mogen hebben.  :-\
Net als bv het grit,daar zit vaak roodsteen en kool in,mogen ze dus ook niet hebben.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Yvette

Ik koop altijd als er een plaatje erop met valkparkiet dan neem ik die en anders vraag ik dat even na bij de verkoper of ik kijk het zelf na op de verpakking althans met zaden, snoep en eivoer

jamy

Ok,bedankt voor jullie hulp  ;D!

Mara

Hoi Jamy

Hier krijgen ze ook zo nu en dan papegaaienvoer omdat ik naast valkparkieten ook rosella's in mijn voliere heb. En ik heb grof parkietenvoer gemengd met papegaaienvoer maar daar zitten bijna geen noten in.

Groetjes

Mara