26 april 2024, 13:21:07

Zielig voor Kuifje!

Gestart door Daniëlle de Boer, 23 juli 2008, 19:09:40

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

Ik heb mijn nieuwe valkje nou één maand, en ze zitten ondertussen al 2 weken bij elkaar in de kooi. Maar mijn nieuwe valkje wil nog steeds niets weten van Kuifje, als Kuifje maar iets te dicht bij hem in de buurt komt krijgt ze een snauw en een hap. Ook zit hij het liefst alleen op de stok, en stuurt haar er dan gewoon van af. Wat moet ik hier nou tegen doen? Want ik vind het zo zielig voor Kuifje, die wil zo graag bij hem in de buurt komen. Ook ga ik 2 weken op vakantie, en ik ben bang dat er dan iets gebeurd. Gelukkig blijft mijn zus oppassen......maar toch.......

Ik weet dat ze moeten wennen, maar ik zie helemaal geen verbetering  :-\ Hij reageerd ook totaal niet op kuifje. Ik kijk het natuurlijk nog wel even aan, maar als het niet veranderd zal hij toch weg moeten  :( Dat vind ik natuurlijk erg jammer! Maar ik wil zo graag een lief vriendje voor mijn valkje  :-[

Kimm

hoi danielle,

ik zou het nog even aanzien. zolang ze maar niet gaan vechten etc. mijn 2 valkjes zijn ook geen vrienden hoor, maar het gaat wel goed in de kooi. het is altijd afwachten hoe ze met elkaar omgaan. ik zou het valkje nog niet weg doen. heb je ze niet te snel bijelkaar in de kooi gedaan? is maar een vraagje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Daniëlle de Boer

Ik denk het niet. Want ik had ze al 2 weken bij elkaar door de kamer vliegen, en Kuifje ging ook al bij hem de kooi in. Maar ik heb ook een beetje het gevoel of Kuifje dr gedrag er een beetje door veranderd, dat ze iets agressiever wordt. Dit is misschien omdat ze in de kooi door mijn nieuwe valkje wordt gepikt. En dit wil ik dus absoluut niet, omdat ze zoo lief is. 

Hermien

Heb je de inrichting van je kooi soms niet veranderd? Speeltjes een andere plek geven en stokken anders. Zolang je dat niet doet nl. zal je oudere valkje zijn plek verdedigen. Wanneer je alles een beetje verhangt is het voor beide valkjes nieuw en zullen ze allebei een eigen stek gaan veroveren. Het helpt echt!

Overigns zijn mijn mannen in de kooi ook niet echt hele dikke maatjes, maar ze doen elkaar geen kwaad en wanneer ze hun vlieguren hebben in de kamer, zijn ze ineens weer onafscheidelijk...... ::)

Daniëlle de Boer

Ik heb een kamervoliére gekocht, dus het was sowieso voor allebei nieuw. En het is een popje en een mannetje hé, geen twee mannen. Maarja....wie weet trekt het nog bij. Het is alleen een beetje zielig voor kuifje :(

Kimm

hoi danielle,

als jij het te erg vind worden, dan zou ik hem even in een aparte kooi weer doen, tijdelijk, maar dat moet je zelf maar even bekijken hoor. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Tja, van die nieuwe volière was ik inderdaad niet op de hoogte. Misschien inderdaad nog maar even van elkaar scheiden. Hopelijk wordt het te zijner tijd toch nog wat met die twee. Succes!