6 mei 2024, 15:58:53

Paco

Gestart door paco, 23 juli 2008, 09:01:30

« vorige - volgende »

paco

23 juli 2008, 09:01:30 Last Edit: 23 juli 2008, 18:36:58 by paco
Hallo,
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Sylvia 23 jaar en moeder van een prachtige dochter Angelina.
Vroeger heb ik een valkparkiet gehad toen ik nog bij mijn ouders woonde, na 10 jaar is hij gestorven door waarschijnlijk " de tocht"
Ik heb zoveel plezier van hem gehad, dat ik altijd bleef verlangen naar een nieuwe vogel.

En dan is het eindelijk zover!
Sinds afgelopen zaterdag hebben we onze valkparkiet Paco opgehaald bij mijn oom.
Paco is ongeveer 8 weken oud. (mijn oom wist het niet precies op de dag na)

Ik heb eerst 1,5 uur met Paco in de auto gezeten, in een iets kleinere kooi dan dat hij nu heeft.
Dit heeft hij niet als eng ervaren volgens mij.

Bij ons thuis aangekomen moest hij eerst even wennen aan zijn nieuwe grote kooi. en aan de omgeving natuurlijk.
Mijn man, dochter en de hond.
voor iedereen iets nieuws en spannends in huis.

Toen het 's avonds wat rustiger was heb ik hem aan mijn hand laten wennen. (door mijn hand in de kooi te houden)
zondag ochtend natuurlijk ook veel met mijn hand in de kooi geweest.
Paco heeft de eerste 2 dagen alleen maar trostgiers gegeten, Maar door deze fijne site en alle goede tips heb ik besloten hem niets meer te geven van de trostgiers. en steeds pakte ik hem op met mijn volle hand en bracht hem dan naar zijn etensbak.
Dit was ook niet echt een succes,dus toen maar een heel klein stukje trostgiers in het voerbakje gedaan. (JOEPIE DIT WERKTE)
Op maandag avond begon hij flink te eten.

Het is nu Woensdag en Paco komt al op mijn vinger zitten.
vind het fijn om in zijn nek gekroeld te worden, en probeert zo vanalles te ontdekken.

Na alles wat ik op de site lees, lijkt het tam maken een hele lange weg.
Ga ik nu te snel voor Paco? of hij gewoon een ondernemend persoontje?

het enige wat me nog wel opvalt is dat hij soms terwijl hij op z'n stok zit met zijn ogen dicht, dat hij soms trilt.
Is dit wel normaal?

groetjes sylvia en Paco







groetjes van ons

Kimm

hoi sylvia,

gefeliciteerd met paco!
ik denk dat paco heel erg ondernemend is hoor. het trillen kan nog wat angst zijn. dat moet allemaal wennen. het tam maken kan een lange weg zijn, maar dat geld niet voor alle valkjes! heel veel plezier met paco!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Welkom bij de club. Als Paco nu al in zijn nek gekroeld wil worden en ook nog op je vinger komt zitten, zal het met het tam maken ook wel meevallen. Zo te lezen is hij al aardig op weg. Wens ik je veel plezier met hem en groetjes van mijn 'Vliegtuig' Gabber, Goofy en Silvo. :D

paco

Zo weer ff een stukje vertellen.

Paco heeft weer iets nieuws ontdekt :( ha ha
Zodra hij uit de kooi wil, gaat hij als een gek heen en weer lopen langs het deurtje.
Zo kan hij met z'n pootjes veel zand uit de kooi gooien, net zolang totdat ik het deurtje open maak. hahaha
Echt een eigen wil!!!!!

Ook weet hij al meteen de weg te vinden naar mijn ketting, ringen of andere sierraden waar hij op kan knabbelen.

't is wel erg leuk om te zien hoe snel Paco iets uitgevonden heeft om zijn zin te krijgen.
Het vliegen gaat nog niet zo goed, hij knalde vanmorgen echt overal tegenaan,totdat hij achter mijn bank terecht kwam.
Hier kreeg ik hem niet zo makkelijk weer achter vandaan, omdat dit voor Paco de eerste keer was dat hij echt in het nauw gedreven was ging hij blazen naar mij.
Geprobeerd op zo'n rustig mogelijke manier hem erachter vandaan te halen. (uiteindelijk gelukt)
zonder verwondingen :)

Na dit alles wilde Paco zelf terug naar z'n kooi,
en heeft hier wel 10 minuten rustig op de stok gezeten om bij te komen.

Oja, sinds gister avond maakt Paco veel verschillende geluidjes,
(hiervoor was hij eigenlijk heel stil)
Nu maakt hij echt veel verschillende klanken.
Hoe oud zou hij moeten zijn om te leren praten?

groetjes sylvia en Paco

groetjes van ons

Hermien

Om Paco te leren praten moet je heel veel geduld hebben en oefenen. Daar kun je nu al mee beginnen hoor. Tenminste, als hij al op je vinger blijft zitten en anders in de kooi. Wel zorgen dat hij niet afgeleid kan worden door andere geluiden. Overigens praten mijn eigen mannen nauwelijks, maar ik heb ook nooit zoveel tijd gehad om het ze te leren. Maar ik ben snel tevreden, ben gelukkig als mijn valkjes plezier hebben. Silvo, Gabber en Goofy zingen wel vaak een deuntje dat ik altijd fluit en verder dan "Goed zo" komen ze niet. Met uitzondering weer van Silvo die altijd bij me komt zitten om: "Effe lekker te praten..."  ;D

kuiserke

Gefeliciteerd met Paco,
Zo te lezen gaat hij goed vooruit, ik ben ook nog maar een beginneling en ik weet dat je veel geduld moet hebben. Hoe meer je met Paco bezig bent hoe vlugger hij gaat wennen
veel plezier nog
knufs Anita- kuiserke

paco

Hallo allemaal.
We zijn gister over gegaan op beukensnippers!
Paco had dit meteen in de gaten en doorzocht zijn hele kooi.
Ook heb ik nu grit in een apart bakje, want dat had hij eerst van het vogelzand.
Ik heb nog niet gezien dat Paco hiervan eet, maar volgens mij eten ze hier maar heel weinig van en naar eigen behoefte.

Paco wil wel op mijn vinger gaan zitten, maar zodra hij weet dat de kooi in de buurt is of de bank, is hij ook meteen weer weg.
Hoe kan ik zijn aandacht bij mij houden ???

Verder heeft hij nu al echt een sterke wil.
Als hij eruit wil gaat hij heen en weer lopen, kom je in de buurt klimt ie naar het deurtje en als je het dan niet open doet begint hij te schreeuwen.
Verwen ik hem als hij er altijd uit mag  ???

groetjes Sylvia en Paco

groetjes van ons

Kimm

hoi sylvia,

valkjes eten inderdaad naar behoefte van het grit.
je zou paco kunnen belonen met iets lekkers als hij wel de kooi ingaat, of wat trosgierst in je handen houden.
ik weet niet of jij hem teveel verwent, want dat doe ik met mijn vogels ook ;D die gaan er ook altijd uit als ik thuis ben en ja daar gaan ze natuurlijk wel aan wennen. maarja de een doet dit en de ander dat.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

paco

Zo,
Hallo allemaal.
Weer even een klein stukje schrijven over ons schatje.

Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest, en Paco mocht logeren bij en vriendin van mij.
(nog bedankt darvoor!!!!)

Toen ik terug kwam bleek het dat ze Paco het liefst wilde houden.
Hij heeft zich zo goed gedragen daar!!! echt niet te geloven.

Ze heeft Paco vanalles gegeven: Frietjes, chipjes, fruit etc.
voorheen at hij eigenlijk alleen nog maar parkieten voer.
maar nu........

Hij is ook nog iets brutaler geworden, heeft meer babbels, klimt nu echt overal op. (zelfs op je glas) en nu zit hij op mijn laptop.
Wil liever niet terug in zijn kooi etc etc.

wel erg leuk dat hij zich zo goed vermaakt heeft daar, en nu weer even mijn best doen om dat schooien af te leren.

dus een aan rader voor iedereen.
Ga niet op vakantie hahahahhaha.

groetjes paco en Sylvia



groetjes van ons

Hermien

Nou, als je vriendin Paco eigenlijk niet meer kwijt wilde, kan ze er misschien zelf een aanschaffen? Genoeg kwekers hier met prachtkieten!

;D   ;D   ;D
        ;D

Anke

Hoi,
Ik kom ook de avonturen eens lezen van Paco.
Het is een ondernemend kereltje zo te lezen.

Pas je wel op met geven van chips en friet?
Dat is echt veel te zout en te vet voor je valkje.

Geniet maar lekker van je ventje!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

paco

Hallo allemaal,

Zo das lang geleden he?
maar weer ff iets schrijven over Paco.

Het word steeds moeilijker met Paco!
Ze wil niet meer terug in de kooi, en ook niet meer op de hand zitten.
Zodra ik haar op mijn hand wil hebben, gaat ze met d'r koppie naar beneden zodat je haar op d'r koppie moet aaien.
Ze bepaald nu bijna alles zelf.
HELP. wat kan ik hier aan doen.?

Ook het vliegen gaat wel, maar ze vliegt veel vlak langs je hoofd af, of er net tegen aan.?????
en ze vliegt nooit rustig ( Het lijkt wel een Valk ipv een parkiet)

Ook fluit/schreeuwd ze veel meer dan eerst.
Als we de huiskamer verlaten begind het, tot dat we er weer zijn.
Een doek over de kooi helpt wel, maar die zou ze dan bijmna de hele dag over de kooi hebben, en dat vind ik ook weer zo zielig.

Wat ze de laatste tijd ook veel doet, is d'r dons veren verliezen. Is dat de tijd ervoor?
gaat dan steeds met die veren in d'r snavel naar de plek waar ze slaapt in de kooi.
(zou het een vrouwtje zijn? )

Een paar weken geleden verloor ze bijna al haar staart veren. (stuur pinnen) (niet de langste veren maar die rand erboven)
deze waren niet met pin en al eruit , maar duidelijk allemaal kapot gebroken of gebeten? dat weet ik niet zeker.

Nou dat is wel even een andere Paco dan je hiervoor hebt kunnen lezen he?

Hopenlijk kan iemand me vertellen wat er met Paco is.
groetjes sylvia en Paco

groetjes van ons

Patries

sow.. ik denk kom ff je dagboekje checken/binnenvallen begon heel positief en nu is het een echte lastpak geworden :o

vervelend joh! ik kan je heleaas niet verder helpen. mijn valkjes zijn nu een poosje samen en al een hecht stelletje  ::)

hopen dat alles goed komt! Ga het zeker in de gaten houden!

Gr. Patries

(PS: ik zou weer proberen te lokken met trosgierst zodat hij in iedergeval je hand weer doorkrijgt?)

bezoek ons Dagboekje eens!

Kimm

hoi,

ik zou inderdaad weer gaan proberen om hem tammer te krijgen. neem hem mee naar de wc.

als je je vinger voor hem zet en heel zachtjes drukt tegen zijn buikje dan spappen ze vaak wel op.

ook denk ik dat hij jou als partner heeft uitgekozen en daarom aandacht wil hebben. dit uiten ze in schreeuwen als je weggaat. gewoon negeren.

ik denk dat ze nu in haar eerst rui zit ( ik zeg wel zij maar ik weet niet of het een popje is) ze mogen graag met hun veertjes spelen. :D

de staartveren, dat kan zijn dat ze ze dubbel heeft gehad bij het landen ofzo of dat ze in paniek is geweest.

heb je ook een foto van paco?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

probeer Paco met trosgierst weer op je hand te krijgen..verder dan geen trosgierst geven.

dat vliegen langs je hoofd..bijna door je haren heen dat heb ik hier thuis ook..dat doen wel meerdere valkjes..

dat schreeuwen moet je echt negeren zoals Kimm al zegt..niets zeggen en gewoon weglopen.

sterkte met Paco

gr gerdy