12 mei 2025, 00:44:20

bloedende vleugels

Gestart door Theo, 21 juli 2008, 21:56:02

« vorige - volgende »

Theo

Hoi,
een vraagje, ik heb 2 albino valkjes die nog geen half jaar zijn. Het zijn broer/zus, zus/zus, broer/broer. ik weet het nog niet. ik had  eerst 1 toen twee dagen later de andere ook maar gehaald. Ze zitten samen in een kooi. Nu zag ik vanavond dat 1 valkje (zeg maar aan de onderkant van zijn/haar  beide vleugels) 2 flinke bloedplekken had. nu waren ze vanavond wel erg aan het scheeuwen maar ik heb er geen aandacht aan geschonken omdat ze dat wel vaker doen.  ze hangen dan in de touwen etc.
Ws heeft de ene de andere flink te grazen gehad. ik heb ze net uitelkaar gehaald omdat ik niet meer "bloed wil vergieten" Maar heeft iemand een idee wat ik hier het best mee kan doen? Ik heb wel sinds 2 dagen een ander valkje te logeren dat zal er toch niets mee te maken hebben???
ik hoor het wel
Theo

Dierenfreackske

Hoi , was het erg ? Heeft ie misschien ergens blijven haperen waardoor een paar veertjes zijn losgekomen ? Dat kan ook bloeden he ! Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat ze elkaar zouden aanvallen , wel eerder bekvechten zoals ze hier doen , maar dan is er geen bloed !
Gaan ze ook soms uit de kooi en zijn ze tam ? Je kan eens de wond anders ontsmetten  , als het erg is , zou ik raad vragen aan de da ! Grtjs Ann

Sanna

Hoi Theo,+

Heb je echt (opgedroogd) bloed gezien, of zijn de schachten van de veren rood? Bij groeiende witte veren zie je heel duidelijk de bloedbaan lopen.

Als je echt bloed ziet zitten hoeft het nog niet te betekenen dat ze gevochten hebben hoor. Het kan ook makkelijk zijn dat een van beide gevallen is en zo z'n vleugels beschadigd heeft.

Groetjes, Sanna

Theo

22 juli 2008, 21:08:37 #3 Last Edit: 23 juli 2008, 23:23:24 by Theo
hoi, hoi,
het lastige is dat ik ze niet heb zien vechten. ze hebben het trouwens beiden. alleen de een heeft het op de rand van de vleugel, de ander heeft het maar aan de binnen kant van de vleugels dus je ziet het aleen als de vleugels opengeslagen zijn.
Het zijn niet de schachten v/d veren. het is dus echt opgedroogd bloed.
Ze komen nog niet uit de kooi omdat ze nog niet tam zijn. ze zitten toch ook niet in een kleine kooi.
misschien heben ze idd ergens tegenaan geslagen met de vleugels ??? ???
Ik heb ze nu alweer bij elkaar gedaan ik vond het toch ook erg zielig ze doen niets anders dan fluiten naar elkaar.
ik  hou het gewoon even goed in de gaten, heb toch vakantie
Theo

Dierenfreackske

Hoi , ja ...gewoon nog in de gaten houden , maar ik denk niet dat het van te vechten is hoor !
Grtjs Ann

Sanna

Waarschijnlijk hebben ze gewoon hun vleugeltjes bezeerd met vallen ofzo. Op die witte veren van een albino ziet het er al gauw uit als een vreselijke verwonding. Bovendien lijken albino's zich sneller te verwonden, ze zijn toch een wat zwakkere mutatie.

Groetjes, Sanna

*Yvon

Hoi hoi

Weet je ook of dit in het donker gebeurd is ?
Dan zou het goed kunnen dat ze ergens van geschrokken zijn en niks hebben kunnen zien.
Een nachtlampje zou ze kunnen helpen.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >