6 juni 2025, 20:53:02

misvormd snaveltje???? (foto's)

Gestart door Lauwers, 21 juli 2008, 15:25:40

« vorige - volgende »

Lauwers

21 juli 2008, 15:25:40 Last Edit: 22 juli 2008, 15:14:31 by Lauwers
Hoi iedereen,

ik vind al enkele dagen dat het snaveltje van het donsje er niet echt mooi uitziet. Ik dacht eerst dat dit normaal was omwille dat het nog een jong vogeltje was. Maar nu heb ik de foto's van de eerste 42 dagen eens goed bestudeerd en daarbij ziet het snaveltje er normaal uit. Dusty is vandaag 17 dagen oud. Het ondersnaveltje is precies breder aan zijn kopje en hij zit meestal met zijn snaveltje open. Ook is het precies alsof zijn snaveltje niet goed op elkaar past.
Is dit normaal? Veranderd dit nog?

Groetjes,
Davina, Blanche, Charlie, Dusty en Bobo

Anke

Hoi,
Kan je er een foto van maken?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

Hoi Anke,

Ik heb net nieuwe foto's gemaakt, ik ga ze eerst nog verkleinen en dan online zetten, maar voor zover ik kan zien is aan beide kanten de ondersnavel een millimeter breder dan de bovensnavel.

Groetjes,

Lauwers

22 juli 2008, 15:14:09 #3 Last Edit: 22 juli 2008, 15:17:03 by Lauwers
Hier zijn enkele foto's, ze zijn niet allemaal even scherp want ik wou Dusty niet doen schrikken met de flits. Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk in beeld te krijgen. Vandaag is ie 18 dagen oud.

Hopelijk zijn ze een beetje duidelijk.

Groetjes,

Anke

Hoi Lauwers,
Ik zie niks geks aan zijn snaveltje :)
Het is wel een heeeel lief jonkie :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sanna

Hoi,

Het snaveltje is normaal hoor. Ik het begin is de ondersnavel inderdaad wat breder omdat hij dat nodig heeft om goed gevoerd te kunnen worden. Zeg maar een laadklep ;D. Geen zorgen over maken, trekt vanzelf bij.

Groetjes, Sanna

Lauwers

ah, oef!!!

ja, in het begin maak je je zorgen om alles wat je niet kent...

Dank jullie voor het antwoord!
Groetjes,