20 mei 2024, 02:47:39

Mams weg, paps wil niet broeden

Gestart door lolliefant, 13 juli 2008, 17:18:31

« vorige - volgende »

lolliefant

13 juli 2008, 17:18:31 Last Edit: 13 juli 2008, 17:22:23 by lolliefant
Hoi allemaal

Ik heb een koppeltje, waarvan ik nu zeker weet dat mams de dader is van het plukken.  Ik heb hem gisteren naar binnen gehaald, want de jong zat helemaal onder het bloed.  Ik heb hem dus gisteren een paar voedingen gegeven, maar mijn gevoel bleef maar zeggen dat ik de jongen terug moest zetten bij paps en mams, want die voeden hem ZOOO goed (18 dagen oud....92g) 

Maar nu heb ik hem vanochtend even terug in het blok gedaan, en zat wel een uur langs het voliere te kijken wat er gaat gebeuren.  En ja hoor, na een tijdje kwam mams uit het blok met bloed aan haar snavel en een veertje in haar bek.  Dus heb ik haar even apart gezet in de binnenhok van de voliere.

Paps lijkt het wel goed te doen, geef bij iedere kreet eten aan het jonkie, maar ik heb alleen nog een vraagje. 

Kan paps het wel alleen ???   Hij blijft niet bij de jong zitten, gaat alleen voeren en dan weer naar buiten, en s'nachts sliep hij nooit op het blok.  Ik ben bang dat het te koud is voor het jong om de hele dag.... en nacht... alleen te zitten  ( hij heeft wel voor ongeveer 75 % pennen/veertjes op zijn lijfje. 

Dus ik zit nu even met een paar opties.

* mams maar weer erbij doen en erop hopen dat de plukken tot een minimum blijft

*  Hem in het blok bij paps laten, en het jonkie alleen s'nachts naar binnen halen?  Paps sliep tot nu toe altijd op zijn stokje

* of zal ik hem maar toch binnen halen en met de hand opvoeden?

Hoop dat iemand mij even met vraag kan helpen. 

 



Rianne

De vader kan het wel alleen hoor :) Het geplukte valkje zal zich wel warm kunnen houden, desnoods zet je er een knuffelbeestje bij, en haal je die 's morgens weer weg.