11 mei 2025, 11:26:39

Valkparkiet leren los vliegen?

Gestart door Lois, 13 juli 2008, 17:11:43

« vorige - volgende »

Lois

Hey!

Ik heb een valkparkiet die goed tam is en echt mijn maatje is. Ik vind het jammer dat hij niet mee kan naar vrienden of gewoon eventjes de duinen in of iets dergelijke. Hij is een keertje kortgewiekt maar dat beviel mij helemaal niet. Tuigjes zijn een ramp. Nu is mijn vraag; kan je een vogel leren los vliegen? Buiten. Dat hij gewoon los is en leert dat ie bij je moet blijven?  :) Zoja, hoe moet je dan tewerk gaan?

Ik hoop op goede tips!

Groetjes Lois

jose

Rianne

Nou nou, een beetje normale reactie mag ook hoor ::)

Lois

Citaat van: jose op 13 juli 2008, 17:14:35
Wat denk jezelf!!!!

Wat is dit voor een reactie?  ::) Ik zie bij mij in het dorp vaak genoeg vogels die én kunnen vliegen én mee naar buiten gaan..

Rianne

Dat betwijfel ik Lois, ik denk zelf dat dit dan om gekortwiekte papegaaien of kaketoes gaat. Hier in het dorp woont ook iemand die zijn kaketoe en edel mee neemt op de fiets, maar deze vogels zijn wel gekortwiekt.

Lois

Ik weet het niet bij alle vogels zeker. Maar wat ik wel zeker weet is dat er een stel is bij ons in het dorp met 2 papegaaien die niet kortgewiekt zijn. En toch mee gaan naar buiten :). Ik hoorde dat er een curcus voor was ofzoiets. Dus dat vroeg ik me af.

Rianne

Realiseer wel dat er een groot verschil zit tussen een valkje of een grote papegaai.

Als ik met mijn gewiekte Rose Kaketoe een rondje ga lopen, moet ik hem constant bezig houden en afleiden, hij is al een paar keer van mijn arm af gesprongen omdat hij schrok van een auto.
Het risico daarvan is dat hij overreden kan worden, of gauw gegrepen kan worden door een hond.
Laat staan dat je met een klein vogeltje een rondje gaat lopen, gewiekt of niet, als ie vliegt, is ie weg ook. Mijn vogel zal niet gauw gaan vliegen omdat hij veel zwaarder is als een valkje en geen hoogte kan maken bij een windvlaag, iets wat een valkje wel kan.

Ik zou het van me af zetten, cursus of niet. Er kan altijd iets misgaan en dan ben je je valkje kwijt.

Lois

Rianna, klopt! Maar ik vroeg me gewoon af of die curcussen bestonden en hoe en wat ;).

Ilse_Jaimy

jose

Hier wordt nogal vel gereageerd op die 4 woorden die ik plaats.Vind ik ook niet helemaal normaal,want zo bedoelde ik het helemaal niet.
Moest er zelfs om lachen.
Zo zie je maar weer hoe een reaktie uitgelegd kan worden.
Beetje jammer.
Ik vraag me alleen af hoe die persoon er eigelijk zelf over dacht,ik bedoel als dat je maatje is(ik heb er hier ook een zitten)dan ben je daar erg zuinig op.
Moet er niet aan denken om hem kwijt te raken door zo`n aktie.
Hier is de hele boel vogelvlucht veilig.
Sorry als ik verkeert over kwam.

Lois

Het kwam bij mij heel anders over  ;).

Maar in deze reactie komt het op mij over dat je wilt beweren dat ik niet zuinig op mijn vogel ben. Dit komt als een grote belediging over..

jose

Gebeurd vaak he,als je iemand niet ziet,kan je alleen maar aan de woorden oordelen.
Maar goed ik hoop dat je het me verder niet kwalijk neem.
Was niet de bedoeling in ieder geval.

Lois

Nee hoor, maakt niet uit!  ;)

Yvette

Als het om cursus gaat die drs Hooimeijer geeft dan zijn alle papegaaien en ook valkjes gekortwiekt en zijn visie is beetje anders dan doorsnee 'docent' in papegaaiengedragsleer tenminste als ik het goed heb

daisyreal

ikdenk het niet !
blijven vogels en als ze vrijheid ruiken is dat spannend
alles ontdekken denk dat ze dan vergeten dat je hun baasje bent hihihihih
kijk maar uit straks ben je schatjes kwijt
groetjes daisy
GROETJES DAIS