27 april 2024, 14:19:47

Sweety (Antoinette)

Gestart door Antoinette, 12 juli 2008, 21:59:13

« vorige - volgende »

Antoinette

Hallo Allemaal,

Nou hier het eerste begin van mijn dagboekje voor Sweety.

Sweety is bij ons gekomen dat hij 12 weken oud was (geboren op 1 februari 2008), is nu inmiddels ruim 5 maanden, en omdat hij de pap nog zo lekker vond, de eerste 2 weken nog 1 maal per dag pap gekregen, hij kon zich zo lekker onder smeren.  (helaas geen foto van )

Sweety is een ondeugend valkje, wanneer hij uit de kooi mag, wilt hij het liefste alles slopen wat hij tegenkomt.
En natuurlijk heerlijk rondjes vliegen in de kamer, en dan op je hoofd landen, wanneer je dan niet reageerd dan begint meneer te pikken op je hoofd.

Hij houdt er ook erg van om geaait te worden en kusjes te geven, heerlijk bij je te zitten en zichzelf dan te gaan wassen.

Sweety begint ook geluidjes na te doen, bijvoorbeeld, van de telefoontoetsen, toetsen van ons alarmsysteem, en als je deuntjes fluits probeert hij dat ook.

Wat ik erg schattig vindt is wanneer ik hem uit de kooi haal, dan noem ik zijn naam en zeg ik daarachteraan hallo, op een rustige en iets hogere toon, sweety weet dat en fluit dat direct na.

Hieronder nog een aantal foto's die ik vandaag heb gemaakt.



LEKKER KUSJE GEVEN AAN MELISSA



MOOI GAAN STAAN VOOR DE FOTO



LEKKER IK HEB EEN HOOFD GEVONDEN



Groetjes


Dafrinja

Hoi Antoinette!

Welkom hier hoor! Leuk dat je een dagboekje begint over Sweety, een mooi valkje :D
We (ik denk dat ik wel spreek voor heel veel hier) zien graag méééér fototjes van je prachtige valkje ;D

Groetjes!!!!!!

Dafrinja

I_Xyzyx_I

Hoi Antoinette

Wat een leuk valkje :) heb je hem al een keer laten douchen? Dat is een echte aanrader als je een valkje dat binnen zit hebt! Zeker als hij in de rui zit want dan worden ze stoffig en als je ze dan douched dan wast dat stof weg ipv dat het overal terecht komt :D.

En natuurlijk is het altijd een leuk gezicht om te zien hoe het valkje zich in allemaal vreemde bochten wringt om zoveel mogelijk water op te vangen ;)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Antoinette

Hoi Jasper,

Nee we hebben nog niet met hem gedouched, ben begonnen met te sproeien met de plantenspuit, hij begint het nu pas lekker te vinden (waarschijnlijk omdat hij nu een beetje in de rui is), dus dat gaan we later proberen, maar daar brang ik dan nog verslag van uit.

Groetes Antoinette

Kimm

hoi,

wat een lieverd is hij zeg! leuk dat je een boekje bent begonnen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi Antoinette,

Leuk dat jij een dagboekje gaat beginnen over Sweety.
Wat een beauty is hij zeg!
Leuk hé dat hij nu alles na wil doen, straks kletst ie je nog de oren van het hoofd...

Groetjes Manon

sandy

welkom leuk dat je een boekje bent begonnen over je je valkje sweety wat een schatje en zo mooi we blijven je volgen
en wel willen veel fotos zien daar houden we hier van

gr het valkjesparadijs en sandy

Hermien

Leuk hè, zo'n jong valkje? Landen op mijn hoofd doen ze hier niet meer, dat heb ik ze snel afgeleerd. Omdat ik een erg dunne hoofdhuid heb vanwege een hoofdhuidziekte, was dat gewoon noodzakelijk. Nu landt mijn 'vliegtuig' (zo noem ik mijn 3 valkjes...) gewoon fatsoenlijk op mijn schouders en mijn rug. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar meer, ja veel meer foto's, dus doe je best!
Met een dikke klapzoen van GG&S (Gabber, Goofy en Silvo). :-*

Anke

Hoi,
Leuk dat je een dagboekje bent begonnen :)
Je hebt leuke foto's geplaatst van je valkje!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes