28 april 2024, 19:45:21

Man of vrouw

Gestart door Milena, 17 oktober 2002, 01:40:16

« vorige - volgende »

Milena

Enne ik had trouwens nog een vraagje..
Ik kan niet goed zien of mijn Valkparkiet nou een man of pop is!
Hij/Zij heeft de knalgele kuif van een mannetje,met de wangvlekken maar die zijn niet heel duidelijk oranje beetje maar en hij/zij heeft half grijs gezicht van een vrouwtje en de staart veren kom ik ook niet helemaal uit daar zijn er een paar donker van en een paar geel gestreept duss Wie weet het en kan mij helpen..
En waaraan kan ik zien wat hij/zij is.?
Bij Voorbaat Dank Murfhy & Milena

Murphy

22 oktober 2002, 19:19:11 #1 Last Edit: 22 oktober 2002, 19:46:18 by Angelique
Nou leuk :( dat ik nog antwoord krijg op mijn vraag!!?
Wacht al een paar dagen op antwoord,maar ik hoor maar nix... :'(
Ik hoop toch nog een antwoord te vernemen ook als jullie het niet weten  ;)Graag..!
Knuffies Murphy
 

V_Valkie

Je moet het aan de staartveren kunnen zien,als ze zeg maar 1 kleur zijn.maar als er een paar dit en een paar dat zijn....tja,mischien is er iemand die dit wel weet?

franky

hallo iedereen
als je valkje een mannetje s dan zal je het zien aan zijjn karakter als hij op de bodem van de kooi rond loopt of tegen de kooi met hun snavel tokkelen zal je een mannetje hebben als hij zo een 5tot 6 maanden s dan zal dit opmerken en ook als hij dan wil knuffelen dan zal het een vrouwtje zijn ma als hij veel wil spelen zal je een mannetje hebben
groetjes,franky

Murphy

Dat tokkelen tegen de kooi doet hij/zij niet maar wel met gespreiden vleugels een rondje lopen en veel knagen aan potloden en dergelijke...
Knuffen doet Murphy wel graag ;maar niet graag met de vingers je mag het alleen met je neus of kin doen ,anders word hij/zij kribbig en gaat dan een beetje blazen en hakken met de snavel niet echt bijten hoor..Misschien een apart kenmerk van vrouwtje?
Of is het een karakter trekkie?
Wie weet het antwoord voor mij..Is Murphy man of pop?

Saskia

je kunt het ook horen aan het geluid dat de valkparkiet maakt.Mannetjes fluiten harder en vaker dan poppen en kunnen ook beter praten.Poppen brabelen omdat ze niet zo goed geluid kunnen na bootsen dan mannetjes en fluiten zachter en minder vaak.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


cisca

Hallo.
het geeikte probleem heb ik een man of een pop,ik zal je even uit de droom helpen niemand kan dat precies zeggen zeker niet wat de kleur betreft daar zijn al te veel mutaties voor om exact te bepalen wat is man wat is vrouw het enige is afwachten wat je valkje gaat doen gaat het macho verdrag vertonen en fluiten en roepen dan heb je een man,een popje fluit niet een mannetje is in princiepe ook liever dan een popje,
ik heb zelf twee poppen gekocht en dat bleken nederhand ook mannen te zijn dus zelfs een kweker is niet zeker.

Paul

hoi Murphy,
Hoe oud is je Valkje eigenlijk?
Na een half jaar is ie zijn babyjasje kwijt en als het een grijze is kan je het soms aan de kleur zien.
Dat ie dingen gaat slopen kan betekenen dat het een mannetje is
want vrouwtjes slopen meestal niet zo veel.
UITKIJKEN MET POTLODEN , hier zit vaak lood in en is zeer giftig voor een Valkparkiet.
Je kan beter wilgentakjes of takken van een fruitboom geven daar zijn ze vaak ook gek op.

groetjes,  Paul

franky

hallo murphy
ik denk als ja een valk hebt van een maand of 4 dan heeft hij/zij nog een licht karakter maar als ze aan hun rui komen dan gaan ze veel of weinig veranderen maar als hij/zij overal aan het bijten is en niet wil geaait worden dan zou het een mannentje zijn want mijn tuurke is nog maar 2maanden en nu zou ik het nog niet zien want kuifje was eerst ook zo heel lief maar nu wil hij veel liever spelen en vliegen en ik zie dat hij heel veel verandert ik denk dat je het ziet aan het karakter en het fluiten
groetjes,frank

Murphy

Hey Paul
Murphy is ongeveer 4 tot 6maanden :-X in de winkel konden ze het niet precies zeggen... :-/
Het moeilijke is dat hij/zij een gele kuif heeft en dat daar over gezegd wordt dat een mannetje dat alleen kan hebben,poppen hebben hem altijd grijss,maar hij/zij heeft wel weer de gestreepte veren rond kontje van een pop en een paar van die veren tussen de staartveren zitten en heeft voor de helft van het gezichtje grijs zitten,maar volgens mij is da nog van het baby zijn;want er zit tussen het geel van het kopje(achterkant van kopje is geel)wel grijze vlekjes.
Dus DE ACHTERKANT VAN MURPHY'S KOPJE IS GEEL DE VOORKANT VAN HET GEZICHTJE VOOR DE HELFT GRIJS. ???En hij/zij fluit wel 2 aparte tonen dus of een pop nou wel kan fluiten net als de man,ik weet het langzamerhand niet meer
hihii MiLENA & Murphy

Paul

hoi MiLENA & Murphy ,
Mijn Jongste Valkparkiet is in april geboren en heeft ook nog steeds de staartveren die een pop normaal heeft dus inderdaad geel met een tekening van zwarte streepjes.
Zijn kopje is nu wel steeds langzaam geler aan het worden maar dat duurt best lang.
Het is zeker een man aan zijn gedrag te zien en hij is echt de baas in de kamervolliere over de andere drie die erbij zitten.
Hij heeft van een van onze andere valkparkieten het praten en fluiten overgenomen en best heel snel.
Als ie dus tussen de 4 en 6 maanden is moet ie zijn uiteindelijke veren dus nog krijgen.
En als ie al verschillende tonen gaat fluiten lijkt het wel een man te zijn.
Als ie harde tonen fluit of heel hard kan gillen is het bijna zeker een mannetje, popjes zijn in het algemeen veel stiller.
Als je de kamer uit gaat, gaat je Valkje dan niet gillen of schreeuwen?
Veel tegen hem praten en steeds dezelfde woordjes herhalen zoals bijvoorbeeld zijn naam.
Als ie dat na probeerd te doen heb je een mannetje maar je moet wel veel geduld hebben daarvoor.
Houd in elk geval zijn koppie in de gaten, als je dat steeds geler ziet worden zoals bij die van mij kan dat inderdaad betekenen dat je een mannetje hebt.

groetjes,  Paul


Diana

Heb je misschien een foto van Murpy, stuur die even op als je wilt dan weet ik zeker dat het veel makkelijker is op je te helpen! Als je valkparkiet al door de rui heen is, en tussen zijn staartveren, zitten gele veren met zwarte strepen is het mogelijk een pop. een man heeft een hele citroengele kop, bij een pop is het oranje en geel haast niet aanwezig (je ziet het maar iets) Nou hoplijk krijgen we een foto en jij een antwoord! Groetjes... Diana inc.

Murphy

Hai Diana
Het probleem is ik heb geen scanner dus een foto sturen kan ik niet. :-/
Murphy heeft wel geel in kuif en de oranje wangetjes worden ook steeds iets feller van kleur :P
En in het gezichtje ook en achterop zijn/haar kopje.
Jammer van die foto,maar in ieder geval bedankt voor je reactie..
Groetjes Milena&Murphy

franky

hallo paul
ik begin zo te denken dat het een mennetje is als hij zijn rij voorbij is want zijn gedrag en de kleur ik hoop voor jou dat het een mannetje want die kunnen mooi fluiten
groetjes,frank

Murphy

Hey Diana,
Ik heb een foto gevonden op internet van een Valkparkiet die op die van mij lijkt..(daar vroeg je toch om?)
Bij Bol.com kan je boeken bestellen,als je dan bij engelse boeken kijkt dan heb je een boek over Cockatiels;Taming and training them die Valkparkiet op de voorkaft van dat boek dat is precies mijn Valkje Murphy.
Nu heb je misschien een idee hoe mijn valk eruit ziet en kun je bij deze zien of het om een man of pop gaat?
BVD Milena & Murphy