18 juli 2025, 12:27:02

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

Caroline

Gave handtekening heb je weer gemaakt.  :D

Verschrikkelijk verhaal joh, zoals het verloopt met de veertjes van je lieverd.

SUper dat Esther er voor je is.

Beterschap voor Quid.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

KiP

Bedankt weer allemaal! :D

Ja, dat van die wilgentakken heb ik gemerkt! Geweldig! Ik heb gister 3 dunne takjes in de volière gehangen; met het begin in het waterbakje, zodat ze misschien mooi groen zouden blijven.

Nou mooi niet; er is helemaal niets van over! Haha  ;D Zelfs Juci doet vrolijk mee!

Ik ben helemaal gelukkig met ze. Vanmorgen had ik de tijd om rustig te ontbijten op de bank. 'k Heb heerlijk naar ze zitten kijken! Mensen die maar één valkje hebben, raad ik echt aan er een tweede bij te halen! Sowieso voor het valkje natuurlijk, maar samen komen ze veel meer tot hun recht! Mijn broer was in het begin bang dat Juci minder tam zou worden als er een tweede valkje bij kwam. Ik had dat zelf ook wel een beetje hoor. Maar ik vind het zoooveel leuker nu! En ik merk dat Juci's kronkel een beetje bijtrekt; Quid zoekt Juci steeds op, maar zij wil hèm nu ook graag in de buurt hebben! ;D

Juci's slaapplaats van gisteravond (er zijn 20 takken waar ze op kan zitten zònder dat ze moet bukken, maar nee, mevrouw koos de meest onhandige positie..)

Quids slaapplaats: de voederbak *grinnik*

Even een update over Quid. Hij doet het goed vind ik, maar laat zich steeds naar beneden storten. Dat vind ik een beetje zorgelijk. Hij heeft gister al hamsterkooi-arrest gehad omdat hij steeds uit de vensterbank sprong :-\ (en vanwege z'n dierenarts-bezoek natuurlijk); daar mag hij dus niet meer zitten, maar nu hoorde ik ook weer een plof in de volière. Waarom doet hij dat? Onhandigheidje? Met die vettige veertjes en dat zware lijf komt hij veel harder neer dan Juci; ik ben soms echt bang dat z'n borstbeentje breekt. Als hij het ook in de volière vaak doet, krijgt hij weer hamsterkooi-arrest ;) Dan moeten z'n vleugeltjes eerst maar helemaal herstellen en een beetje aangroeien.. Ofzo..

(Zo kan het óók best gezellig zijn ;))

Vanmorgen was hij ontsnapt! De mafkees! Ik heb een alternatief dak op de volière gedaan; een tafelkleed-achtig ding ('k moet er nog wat anders voor bedenken), want het echte dak is zo groot en dat houdt zoveel licht tegen. Hij had blijkbaar een gaatje gevonden en zat heel tevreden bovenop de volière!

Echt aardig vindt hij me niet meer, maar het geven van z'n antibioticum ging al wel makkelijker dan gister. 'k Moet maar wat meer met hem knuffelen.. Vervelend zeg!!  ::) ;) ;D

KiP

Hai!  :D

Hier weer een update!

Volgens mij zit Quid prima in z'n vel! Hij kletst de oren van m'n hoofd; soms zo hard dat ik m'n oordopjes maar beneden heb gelegd. Een heerlijk ventje is het! Toen ik een paar dagen geleden weer een hoop 'geknarsetand' onder m'n stoel hoorde, bleek het Quid te zijn! Juci zat nog gewoon in de vensterbank, dus hij moet me echt opgezocht hebben! Juci en Quid roepen nu ook sámen om m'n aandacht. Op de vinger stappen gaat perfect; Quid vertrouwt me nu ook als hij naar beneden gestort is en ik m'n hand ophou, zodat hij 'met de lift' weer naar de vensterbank kan. Hij lijkt te weten dat ik begrijp wat hij wil!

Hij is echt om op te eten. Knuffelen doet hij gráág en hij maakt er zulke schattige geluidjes bij.. Zucht!

Een nichtje van m'n verloofde logeerde bij me. Ze vroeg wie ik nou leuker vond; Juci of Quid. Ik vind ze allebei even geweldig op een andere manier! Juci is zooo zacht van aard; zo'n knuffeldiertje dat bijna alles goed vindt, als ze maar gekroeld wordt, en Quid is echt een dondersteentje; nieuwsgierig en ondeugend, maar óók knuffelig! 'k Had me geen leukere valkjes kunnen wensen  ;D

Het lijkt heel goed te gaan met de vleugeltjes van Quid! Ik zag mooie, gezonde nieuwe pennen!!!!!!!!!! En géén bloedpennen meer!! Ik blijf waakzaam natuurlijk ('k hoop zo dat dat 'zieke' veertje goed vervangen wordt), maar was wel heeeeel blij om dit te zien :)

Juci, de arme stumper, is volop in de rui. Ze ziet er niet uit; valt haast uit elkaar ;) en is dan ook al dagen enorm geïrriteerd. Quid maakt het niet makkelijker voor haar, want hij doet nog steeds niet lief :( Juci bijt soms wel terug, maar met haar kromme voetjes waarmee ze weinig houvast heeft, weet Quid haar toch elke keer van haar plekje te verjagen. Ik straf hem nu door hem boos toe te spreken (zoals ik hoog en enthousiast praat als hij iets leuks of knaps heeft gedaan) en hem meteen op een lagere plek te zetten. Juci blijf ik daarna knuffelen, hem niet. Geen idee of het werkt, maar 'k vind het het proberen waard.. Arme kleine Juci kan wel wat steun gebruiken, zeker nu ze zich zo rot voelt ;)

Foto's!

Romantisch een avondje film kijken is er nog steeds niet bij...

Een aanschaf van 1 euro bij Blokker was een groter succes!

Zelfs mijn kleine held Juci kon het enge ding uiteindelijk waarderen!

Knuffelen met het op één na * schattigste ventje van de wereld  ;D  :-* (* vriendje was niet zo gecharmeerd van zijn tweede plek; vandaar de aanpassing :P)

Ain't she adorable?!...  ;D :-*

*verliefd*  ::)

carco

Geweldig!
Ik geniet altijd van je updates  :D

Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Ik ook !!  ;D
En die kroelfoto's...............oehhhhhh zo liefffffffffffff !!  :-* :-*

Fijn dat het met Quid zijn vleugel weer goed gaat.  :D
Van mijmag je Quid ook wel eens een stokje lager zetten hoor.  ;) :D
Hopelijk heeft het snel effect en gaan ze elkaar snel lief vinden.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kaatje

Ik vind je verhalen ook echt super  :D

Wat een gezellig en leuk boekje heb je van je 2 heerlijke schatjes en wat een lieve foto's !! Je kan wel zien dat je helemaal verzot bent op die kleine kanjers en doerakjes van je  :D

Groetjes, Karin

valkchico

Hoi Elja,

Wat goed dat het goed gaat (haha leuke zin)
Ja ook vanaf mijn vakantie bestemming blijf ik mijn "kneusje"volgen.
En weer geweldige foto's die zijn altijd weer smullen. Volhouden entot de volgende keer (trouwens wil je andere knuffel ook best een keer live zien hoor)

gr Es

KiP

Dankjulliewel voor de enthousiaste reacties!  ;D Jaaa, 'k ben heeeel blij met m'n kinders!! ;) Ze vermaken zich de hele dag en dat doet me echt goed! Juci zeurt veel minder om m'n aandacht en Quid lijkt niet echt te malen om z'n gekortwiekte vleugels. Hij zit nu heerlijk die stro-krans te slopen en Juci zit bovenop (!!) het klimtoestel haar veertjes te poetsen. Zou het dan toch nog een acrobaatje worden? ;)

Ik zou niet weten wat ik zonder die twee zou moeten hoor! Dan zou het hier echt saai zijn..
Net was het aan het onweren, maar ik zit binnen met mijn kleutertjes en dan kan het voor mij niet hard genoeg stormen! Echt gezellig vind ik dat!

Kaatje, heb jij ook een dagboekje ofzo? Dan kan ik ook es bij jou koekeloeren  ;D

Enne Es, je bent hier van harte welkom hoor! 'k Zou je graag aan mijn meisje voorstellen! Wacht nog wel even een maandje; dan heb ik het huis misschien een beetje netjes en ziet Juci er niet meer zo sloeberig uit :P Hahaha

Ps. Van wie heeft Quid die geweldige ideeën? Hij is bezig de touwtjes waaraan de krans hangt door te bijten.. Terwijl hij zelf op de krans zit! Zo is hij ook al een keer naar beneden gestort omdat hij een spriet trosgierst doorknaagde, waar hij zelf op zat ;)

Dierenfreackske

Hoi hoi ...wat een leuke mooie foto's heb je weer gemaakt , ik heb er echt van genoten hoor , welke muraties zijn jouw valkjes eigenlijk ? Mooie hoor ! grtjs Ann ;D ;D ;D

KiP

Hai! Dankjewel ;D Juci is een cinnamon.. En Quid een witmasker geloof ik! Klopt het Es? Of is het een mix van vanalles? :P

Vandaag kreeg ik post van dierenkliniek De Baronie!

De dierenarts heeft het bloedpennetje van Quid laten opsturen voor onderzoek naar polyoma, omdat het uiteinde (of juist begin) van de veer er heel anders uitzag dan dat van een gezonde vogelveer. De uitslag: negatief!

Da's goed nieuws, toch? ;D Negatief = positief bij een onderzoek naar een ziekte, en positief = negatief, zo heb ik het dacht ik geleerd, dus ik ga er maar vast van uit dat ik heeel blij mag zijn!

Ik heb even een stukje uit een ander topic gekopiëerd, omdat ik zelf nog niet wist wat polyoma is ;)

"Met Polyoma komt een kuiken niet in de veren, dus dan merkt men snel genoeg dat er iets mis is. Soms komt een kuiken wel in de eerste bevedering maar haalt de eerste rui niet. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar bij deze ziektes zal uiteindelijk de veer laten zien dat er iets goed fout is. Vroeger kon  men zo ook de pbfd vogels onderscheidden van de gezonde vogels. Men kon aan het einde van de veer een inkeping zien waardoor vrijwel zeker kon worden vastgesteld  dat deze vogel pbfd heeft. Natuurlijk is hier een bekwaam iemand voor nodig."

(http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23364.msg356499.html#msg356499)

Anke

Hoi,
Ik kom hier ook eens op visite.
Ik had wel je topic bij ziekte al eens gelezen.
Fijn dat het geen Polyoma is, dat is toch wel een hele zorg minder :)

Wat een leuke en lieve kroelfoto's heb je gemaakt :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Wat fijn dat het geen polyoma is bij Quid in ieder geval.
En hij is inderdaad een witmasker  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Sow, wat een fijn nieuws over je liever Quid.

Gefeliciteerd hoor.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

KiP

Mja ik ben ook errrg blij! :D

Hier een fotootje van Quids vleugeltje.. Ik vind het er vrij rustig uitzien! Quid was níet rustig toen ik de foto maakte; vandaar dattie wéér niet helemaal scherp is :P Ik heb geen bloedpennen meer gezien, maar of op de plek van de uitgetrokken veertjes al nieuwe veren komen, weet ik niet.. 't Is lastig te zien! Quid leek in elk geval geen pijn te hebben toen ik aan z'n vleugel zat :)

Twee weken geleden:

Vandaag:

Mijn mannen!

M'n verloofde vindt Quid (net als ik) helemaal geweldig; vanmiddag hebben ze gezellig als mannen onder elkaar zitten kroelen, dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken ;) ;D