5 mei 2025, 10:30:26

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

KiP

Ik dacht even dat het wat beter ging; Quid was op de grond gesprongen en daar begon hij te flapperen. Ik ging kijken en er lagen wat bloedspettertjes :(

Met de (schone) theedoek heb ik licht masserend het vleugeltje een beetje drooggedept. Quid vond het niet zo fijn natuurlijk, maar ik hoopte dat er wat losse veertjes zouden meekomen..

Ik zette hem terug op zijn stokkie in de vensterbank en ging meteen m'n hamsterkooitje schoonmaken (dat gebruik ik voor noodsituaties; als er een vogeltje ziek is ofzo). Stokkie, eten en drinken erin en een keukenrolpapiertje op de bodem, zodat ik goed kan zien of Quid nog erg bloedt.. Toen ik terugkwam was Quid wéér van z'n stokkie af! Ik verwachtte dat hij wel in de buurt van Juci zou zijn (die zat nog in de vensterbank), maar néé; hij zat... helemaal aan de andere kant van de kamer onder m'n stoel! De schat! Hij wilde meteen kroelen; kroop heel dicht tegen m'n hand aan en wilde daar gaan slapen.. Aaaaaaaaaccchh!!! Wat een lieverd!!!

'k Heb hem in het 'steriele' kooitje gedaan en Juci erbij gezet; hij zoekt haar namelijk steeds op :) Ik hoop dat ze lekker slapen. Morgen even rondneuzen voor een vogelarts in de buurt; met de dierenarts heb ik helaas niet zulke goeie ervaringen; mijn haantje is doodgegaan aan een 'overdosis' antibiotica; de kuur had niet voldoende uitwerking, dus werd-ie maar verlengd.. en dat werd m'n lieve haantje fataal  :'( Hij had een enorme knobbel/ontsteking in z'n poot en ik wist zeker dat het pus was, maar de assistente van de arts zei dat het eeltvorming was (???). Nou, echt wel dat er troep in zat :( Juci heeft ook een trauma aan die praktijk overgehouden toen ze haar pootring gingen verwijderen; ze hebben met z'n drieën zo hard aan het pootje staan trekken dat Juci één van hen tot bloedens toe heeft gebeten! Ze heeft nog steeds een beetje last van dat pootje..

Even wat vrolijke fotootjes!

De boekenlegger-pose van Quid!

Quid achter glas (zelf gedaan).. Wat nu?!  ::)

Vriendje (links) en een vriend vragen zich af hoe je kan zien dat het een mannetje is..

Kroelmomentjes met mijn lieve meisje (op het been van vriendjelief ;))

"Kijk Quid.."
"Hm?"
"Dit heb ik nou nooit begrepen..."
"Wat?"

"Dit.."

"Ik zie een vogel, maar ik kan niet dichterbij komen"

"Ik kan hier ook niet onderdoor.. "

"Hm.. Vreemd ja.."

"Hij volgt me ook in àlles!"

"En hij smaakt zo raar en koud.. Of zit er wat tussen?"

"Joehoe?"

"Nou ja, vreemd inderdaad.. Ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen. Wel een knappe kerel trouwens.. "

Caroline

Wat een heerlijke foto's!!  :-*

ALs ik jou was zou ik niet teveel debben en inderdaad morgen even Biotex in huis halen, 1 eetlepel op 1 liter warm water.

Uiteraard bij  twijfel even langs een vogelarts.

Sterkte ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Idd,schiiiiitterende foto's met tekst !!  ;D

Heeft Quid niet last van een bloedpennetje?
Als een pennetje blijft bloeden kan je die misschien wel met een snelle ruk eruit trekken ??
Een wondje bloed toch niet zo lang ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Is een goeie Yvon .... zat ik net ook nog over na te denken.  ;)

DIt is beter live te zien, als je de veertjes een beetje aan de kant veegt. Op de foto zie je dit niet.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

;D  ;D  ;D Wat een schitterend beeldverslag! Leuke teksten ook.

KiP

Haha bedankt weer! ;D

Over dat bloedpennetje: hij heeft er wel meer dan één volgens mij, ik zie ze op meerdere plekken zitten en één zo'n pennetje heb ik er vanmiddag al uitgetrokken. Maar ik had het er even met Esther over; als ik ze er allemaal uit trek, heeft hij zoveel wondjes tegelijk! Dat leek ons ook weer eng in verband met infecties.. Ze zijn zo dik!  :-\

Ik zal toch proberen er in elk geval één uit te trekken morgen. Kan dat echt?? ::) Hoe ontstaat zo'n bloedpennetje eigenlijk?

Quid leende zich niet echt voor die foto.. Ik vind het nog een wonder dat ik z'n vleugel er zo op heb gekregen; met één hand Quid vasthouden en z'n vleugel omhoog krijgen en met de andere de foto maken.... 't Is wel eens makkelijker gegaan  ;D

*Yvon

Een bloedpennetje krijgen ze doordat die ergens door afbreekt.
Ook een bloedpennetje kan infectie veroorzaken doordat het eigenlijk ook een soort van open wondje is.
Dus wat nou beter is ?  ::)
Laten zitten of eruit trekken........  ::)

Als je een echte vogelarts wilt spreken kan je bellen naar Bastiaanse.
Wij hebben daar goede ervaring mee.
Hij zit ook niet ver hier vandaan,net 20 min. met de auto.
Hij staat ook in de lijst van dierenartsen hier op het forum.
<<< daarzo ergens. ;)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

KiP

Thanks!! Erg fijn dat jullie zo meedenken! Ik bel morgen even!

Het kan dus al gebeuren als hij ergens tegenaan klappert, bijvoorbeeld in een kleine ruimte?

Ik zal hem wat beter in de gaten gaan houden; vooral omdat Juci en hij regelmatig in de vensterbank scharrelen en die is natuurlijk niet zo breed. Ze hebben daar zo'n klimtoestel en echt behendig zijn ze beiden (nog) niet. Jut en Jul kiezen er daarnaast vaak voor om op het waslijntje in de volière te gaan zitten. Mja, dat biedt natuurlijk ook niet echt houvast.. Ik hoorde gister één van de twee nog naar beneden storten, dus ik kan 'm beter weghalen :-[ Voor de schommel die eraan hangt verzin ik wel weer wat anders..

Welterusten! :D

*Yvon

Als Quid zwakke pennetjes heeft,kan dat idd gebeuren door het maar even ergens tegenaan te stoten.
Ik ben benieuwd wat de da gaat zeggen.

Slaapse groetjes  ;D

Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Zoals Yvon al zegt .... een bloedpennetje veroorzaakt bloedingen en infectie .... dit omdat het een open wondjes.

Mocht je deze eruit trekken sluit de huid zich .... een veer die verwijderd wordt veroorzaakt namelijk geen wondje.  ;) Mits de huid natuurlijk geinfecteerd is.

WIl je het zelf doen zou ik eerst je valkje lekker badderen in de Biotex .... daarna de veertje die afgebroken zijn ALLEMAAL met korte rukjes verwijderen en daarna nog eventjes in de Biotex dompelen.

Heel veel sterkte/succes ermee.  :D

Niet bang zijn .... ik trok van de week 8 afgebroken staartveren (dit zijn toch ook hele dikke veren) bij een valkje .... er ging geen druppeltje bloed bij gepaard.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Yak! Ik hoop toch dat ik zoiets nooit bij mijn vriendjes hoef te doen, hoor! Maar bewonder jullie wel om zoveel kennis en durf. Zal ook wel moéten, hè, als je wilt kweken enzo.
Maar mij niet gezien. Yak!
:o

valkchico

Hoi,

ook even hier een reactie ook voor de andere.
Quid heeft al vanaf jong donsje problemen met het doorkomen van zijn pennen in zijn vleugels. Er zitten verdikkingen in de vleugels dus het uittrekken van veel pennen tegelijk is niet zo simpel omdat het de echte wondjes worden en niet een gewoon uitgetrokken veer. Ik heb ze er in der tijd zoveel mogelijk uitgeweekt (eerst zacht gemaakt en daarna eruit gemasseerd) (er is zelfs overwogen om een stukje van de vleugel te amputeren)
Ik hoop dat het wel snel goed gaat komen met Quid ik was hier wel bang voor maar heb dat ook met KIP overlegd voor ze hem meenam.

Elja Succes en als ik ergens mee kan helpen je kan altijd bellen ook op mijn werk.

gr Esther

Caroline

Aha Es, ja dan trek ik mijn goedbedoelde tips terug.  :-[

Het klinkt een beetje als lump.  ::)

Sterkte KIP

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi kip,

wat een leuke foto';s , ik vond ze erg veel humor hebben ;D

ook wil ik je sterkte wensen met je valkje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KiP

Ahh geeft niet! Dit konden jullie ook allemaal niet weten en ik wist inderdaad van die ontstoken vleugelveertjes, maar ben natuurlijk nog steeds een leek op dat gebied, dus ik weet lang niet alles.

Als Esther niet gebeld had, of als ik haar berichtje niet had gelezen, had ik waarschijnlijk toch geprobeerd de veertjes eruit te trekken, omdat jullie argumenten heel redelijk klinken. Dat die bulten juist dan een probleem vormen, heeft Esther me ongetwijfeld verteld, maar dat is me denk ik ontgaan :-[

Esther belde me vandaag met het voorstel om morgen samen even langs haar vertrouwde VA te gaan (ik heb geen vervoer) en daar heb ik natuurlijk in toegestemd. Als hij aanwezig is, laat ze me weten of het echt doorgaat :)

'k Ga Quidje in de biotex zetten ;)

Groetjes en bedankt voor het meeleven!

Elja