16 juli 2025, 09:32:04

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

KiP

Jaah? Zou het? :D

Quid legt nu heel regelmatig z'n koppie neer voor Juci, maar hij heeft een vrij agressieve manier van laten weten dat hij gekriebeld wil worden, dus ik kan me van Juci wel voorstellen dat ze steeds schrikt en denkt dat hij uithaalt.. Juci is niet zo'n held :P

'k Heb gister Juci's nageltjes geknipt.. Tot nu toe is het nog niet zo'n succes; ze heeft zo nòg minder grip op de tralies en klettert voortdurend naar beneden.. *schaam* Arm ding! En nu zit ze heeel verliefd naar me te kijken ;D

Als Quid de kans krijgt, kruipt hij via het raam naar buiten en gaat hij aan de andere kant van het glas keeeeeeeeeeiiiihard zitten tetteren ;D Honden en buurvogels; hij krijgt de hele buurt op tilt :P Ik probeer hem wanhopig te leren om niet te enthousiast naar reigers en andere roofvogels te schreeuwen, maar omdat ik weinig vooruitgang boek haal ik hem maar weer binnen zodra ik er een hoor  :-\ Ben al blij dat ik hier nog nooit een kat heb gezien ;D

valkchico

Hoi Elja,

Het gaat goed zie ik bij jou en met jou.
Kleine Quid word vast wel een grote jongen toch? En of ze elkaar echt lief gaan vinden denk dat je daar in het voorjaar pas achterkomt en als dat zo is dan hhaha maak je borst maar nat dan gaat ie pas echt fluiten.
Gaat het verder goed met zijn vleugeltje? zijn de verdikkingen wat minder?

Knuffel je schatjes maar lekker en hubbie went er vast snel aan wat er allemaal in de koelkast komt te staan.......

gr esther

ps al iets van woonruimte gehoord?

KiP

Ha Es!

Ja 't gaat lekker hier!

Oei, dat wordt twee paar oordoppen indoen denk ik..

Wat zijn vleugeltje betreft.. Het is erg lastig te zien door alle veertjes, dus ik let extra goed op hoe Quidie zelf reageert. Het lijkt echt goed te gaan! Hij plukt er niet aan; poetst 'm gewoon zoals hij de rest ook poetst en flappert er helemaal niet meer zo raar mee. Vandaag vloog Quid van de vensterbank aan de achterkant regelrecht de luxaflex aan de voorkant in  :o Dat wordt dus niet meer buiten spelen.. Als 't voorbij is met de mooie dagen laat ik bij beide vogeltjes de vleugels gewoon weer aangroeien. Dan kunnen ze binnen lekker racen.

De schatjes zitten al een paar nachten heel knus in dezelfde hoek te slapen. Die knuffels krijgen ze zeker weten als ze weer wakker genoeg zijn om de boel te slopen ;D

Huisje! Jah! 'k Heb vandaag gehoord dat de eigenaar van een woning akkoord is met het tijdelijk verhuren ervan! Oké.. vage zin.. Maar als mijn huisje gesloopt wordt, kan ik daar dus terecht. Voorlopig maximaal een jaar, maar da's al prima! Rond januari moet ik dit huisje uit en 10 september 2009 gaan vriendje en ik trouwen, dus we kunnen daar nog net even saampjes wonen. 't Geeft lekker wat rek in het zoeken naar een vaste woning! ;D

Hoe was je vakantie?? :D

KiP

Hooooii!

Da's lang geleden! Maar we zijn er nog alledrie hoor!

Meteen maar wat fotootjes:

De tantaluskwelling!

Bijijijna!

Woeps!

Quid is MANK sinds vandaag! Ik hoorde net wel weer een plof, dus ik denk dat hij z'n pootje verstuikt heeft ofzo. 'k Zie geen bloed of beschadiging; ook geen verdikking, dus 't zal ook niet van de ring komen. Zal ik het even aankijken?

Nu heb ik twee manke valkparkietjes met beide een slechte (voor hen) rechterpoot!

Maaaar.. Met z'n vleugeltjes heeft hij niet meer getobt! Nog één keer liep hij met z'n vleugel omhoog, maar nadat ik er even naar had gekeken was er blijkbaar niets meer aan de hand. Hij is sterk trouwens! 2 Dagen geleden gekortwiekt en nòg vliegt hij regelrecht de luxaflex aan de andere kant van de kamer in! Poeh! Dus mensen die denken dat één klein veertje geen kwaad kan: mijn Quidje komt zònder slagveren al een heeeeeel eind! En zelfs Juci kwam met een paar halve veertjes tot aan het einde van de straat..

Landiej

Mooie foto's zo met die oranje/gele achtergrond! :)
Jaap heeft wel lol met Quid zo te zien ;D

Zal wel goed komen met zijn pootje tocdenk ik? Als er niets aan te zien is zal het idd misschien alleen een beetje gekneusd zijn.

Ik heb iig al wel door dat het verstandig is om Oy en Loekie te laten kortwieken ::)

Kimm

hoi,

wat een leuke foto's. genieten hoor.
ik zou niet te lang aankijken met het pootje, anders toch even naar de da toe.

wat dat vliegen betreft, mijn happy komt ook steeds heel erg ver hoor. als er maar weer 1 veer aangegroeid is dan kan meneer alweer alle kanten op ;D  ;D

beterschap met je valkje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Wat een lieve foto's!!!!  :D

En super nieuws dat Quid zijn veertjes beter zijn.  :D

Wel even opletten dat door de verstuiking het ringetje niet te straks gaat zitten, dan moet met spoed de ring verwijderd worden.  ;)

En inderdaad, sommige gekortwiekte valkjes kunnen heel erg sterk worden in hun vleugeltjes. Ik heb hier van de 20 valkjes maar 1 valkjes gekortwiekt, die van mijn dochtertje. De eerste maanden kwam ze verder dan fladderend voor onze voeten terecht .... nu, inmiddels 9 maanden oud is ze zo sterk geworden dat ze op een hoogte van zeker 2 meter de hele kamer door kan vliegen.  :o ZIj is volledig aan beide vleugels gekortwiekt.

Moet je nagaan als ze de wind eronder krijgt buiten .... dan is ze inderdaad weg.  :-\

Groetjesssssss 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

KiP

Hai! Ja, die ring; daar ben ik sinds Juci's pootring verwijderd is huiverig voor geworden..
Maar ik heb verkeerd gekeken; 't is z'n andere pootje! Door het hinken ben ik in de war gebracht; hij loopt maar half met het ene pootje en vangt vervolgens z'n hele gewicht op met z'n andere pootje, waardoor het lijkt alsof dat pootje 'doorzakt'.

Hij geeft geen kik als ik aan z'n pootje friemel, maarja, 't is een vent :-/ Ik zie nog steeds geen verdikking of wondje; voel ook geen temperatuurverschil, maar hij doet er wel moeilijk mee. De DA hier snapt echt niks van vogels; zal waarschijnlijk ab meegeven ofzo ::)

Dierenfreackske

Hoi , ach arme Quid , ik hoop dat zijn pootje snel opknapt ! Grtjs Ann ;D :P

Kirsten

Hoi Elja,

Fijn dat je woonruimte even geregeld is, dat is toch even een zorg minder als ik het zo lees.

Wat een geweldige foto's!,. echt prachtig

Beterschap voor Quid :-*

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Dierenfreackske

Hoi hoi , ik vond de foto's ook heel erg mooi hoor ! Grtjs Ann

KiP

:D Dank u!!

'k Heb een nogal druk weekend achter de rug en de vogeltjes 3 dagen geen aandacht kunnen geven :-\ Arme stumpers! Vandaag was het dus dubbel feest; 'k geloof dat m'n beestjes wat gekroel in te halen hadden!

Ik had gehoopt dat het beter zou gaan met Quids pootje, maar helaas :( Er is nog steeds helemaal niets te zien; geen temperatuurverschil, geen kleurverschil, geen verdikking.. Ik snap er niks van!

Als het een verstuiking is, hoe lang kan het dan duren voor 't pootje een beetje opknapt? Zoals jullie inmiddels wel weten heb ik weinig vertrouwen meer in de DA hier. Ik vraag me af of het zin heeft om ernaar te laten kijken als ze toch niets van vogels snappen. 't Is dus niet zo dat ik het niet zie zitten om weer een DA-rekening te betalen! Ik hoop gewoon dat er mensen zijn met dergelijke ervaringen, die willen vertellen hoe ik één en ander kan herkennen, zodat ik weet in elke hoek ik moet zoeken; hoe lang ik het kan aankijken enzovoort..

Ik heb Quid nog niet aan het pootje zien plukken. Hij probeert er alleen zo weinig mogelijk op te leunen en hinkelt een beetje. Opzich kan hij 'm nog wel gebruiken; drie dagen geleden zat hij op een vrij dun wilgentakje, met zijn pootjes er stevig omheen geklemd! Hij klimt ook gewoon in de kooi.

*Yvon

Hoi hoi

Tja,soms kan het niet anders dat ze een paar daagjes minder aandacht krijgen.
Dan is het altijd weer xtra lekker om van de kroelmomenten te genieten.  :D
Quid zijn pootje komt wel goed hoor,zeker zolang het niet dik of rood is.
Het kan zeker wel 1 tot 2 weekjes duren voor hij zijn pootje weer helemaal goed gaat gebruiken.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

KiP

Dankjewel Yvon! Dan laat ik het gewoon gaan.

Ach, die schatjes.. Ik had net rijles en de volière open laten staan. Juci en Quid zaten in de vensterbank en ik verwachtte dat ze zich daar wel zouden blijven vermaken. Toen ik thuis kwam zaten meneer èn mevrouw op de laptop en de laptopstoel (waar ik heel wat uurtjes per dag doorbreng) al lief op me te wachten! Ze moeten aardig wat obstakels hebben overbrugd en ik ben er dan ook van overtuigd dat ze heel bewust dit plekje hebben uitgekozen! De laptop staat hoog op de tafel aan de andere kant van de kamer en Juci is niet zo'n held.. Quidie had heel netjes NIET gepoept op de stoel :P Hahaha! Wat een lieverdjes!! :D  :-*

KiP

Bij de Blokker waren de electronische weegschaaltjes in de aanbieding, dus ik heb er eindelijk een gehaald en meteen Juci en Quid gewogen!

Juci is 78 gram; nog steeds ontzettend licht dus. Vier postzegeltjes moeten erop als ik haar wil versturen ;) Quid was de eerste dag al zwaarder dan Juci volgens mij, terwijl Quid toen nog maar twee maandjes oud was..

Ik denk dat Juci wel weer wat zwaarder wordt nu de rui voorbij is, maar veel grammetjes zullen er niet bij komen. Ze heeft elke dag eikrachtvoer (met garnaaltjes! ;D) tot haar beschikking, dus dat zit wel goed.

Naar Quid was ik wel erg benieuwd. Hij weegt nu 98 gram. Volgens Esther is Quid ook een kleintje, dus dan is 't een mooi gewicht toch? Hij is op 17 mei van dit jaar geboren. 't Is een wereld van verschil; Quid voelt heel anders aan in je handen dan Juci. Juci is zó'n tenger popje dat mensen steeds bang zijn dat ze haar fijnknijpen en Quid is echt een stevige vent :D Arme Juci als ze straks verliefd worden... ;)

'k Heb ook eindelijk een tweede etensbak gekocht! Om te voorkomen dat Quid er nu een sport van maakt om Juci bij èlke etensbak weg te jagen, hang ik 'm maar ver bij de andere bak vandaan ::)