27 april 2024, 07:41:06

2 (broers)mannen?, of toch man en popje...

Gestart door Diaantje, 10 juli 2008, 20:41:12

« vorige - volgende »

Diaantje

Ik heb even een vraagje aan jullie.
Ik heb 2 valkes beide mannen ze zijn nu 1,5 en 1,3 jaar. laatste tijd is Tjippy( de oudste) alleen maar op zoek naar donkere gaatjes... dan gaat ie enorm piepen ik vindt dat ie dan net een cavia is..haha...
Hij wil dan in die gaatjes en dan gaat ie het ook verdedigen,als Simba dan in de buurt is dan rent ie achter Simba aan en dan gauw weer terug...

Ik heb de indruk dat ie dan denkt dat het een nest is ofzo..
Nou heeft Tjippy sinds een week of 3 ook uitgevonden hoe ie moet wipwappen, dit doet ie dan op een bal die in hun kooi hangt, dit doet ie nu zeker 2 keer per dag...

Nou speelt bij mij de gedachte om een popje voor Tjippy te nemen...
Aangezien het tussen Simba en Tjippy toch nooit zo heel erg geklikt heeft...ze hebben een soort haat liefde verhouding...
Aangezien Simba ook niet zo enorm tam is en ook redelijk bang,rent altijd achter Tjippy aan, durft nergens alleen heen, Zit ook liever niet bij mensen. Als Tjippy niet in de buurt van Simba is dan schreeuwt Simba de hele boel bij elkaar en gaat heel zenuwachtig lopen piepen, daardoor kan ik Tjippy weer nergens anders in huis mee naar toe nemen( met Simba kan dat niet want die schrikt overal van).
Simba moet het ook altijd bezuren zeg maar, Tjippy is duidelijk de baas..
Het is mij wel opgevallen dat Simba het altijd leuk vindt als ie  in zijn kooi buiten staat.
Nou had ik zelf de indruk dat het voor Simba misschien beter is om in een (buiten)voliere met alleen maar andere vogeltjes te zitten.
Voor Simba heb ik eventueel al een plekje gevonden.

Uiteraard heb ik overwogen om voor beide een popje aan te schaffen maar ik denk dat het met Simba dan nog niet veel veranderd.
En ook willen we geen 4 valkjes.

Ik heb ook al een popje voor Tjippy op het oog maar ik moet uiterlijk zondag beslissen of het doorgaat ivm vakantie.

Ik ben er al een hele tijd over aan het denken maar ik ben er nog steeds niet uit.

Kan iemand mij raad geven wat ik het beste kan doen?



Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

Inmiddels heb ik de keus gemaakt dat SImba in naar een buitenvoliere gaat.
Ik neem vandaar uit gelijk een popje mee terug.
Topic mag dus op slot.


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.