8 mei 2025, 14:59:35

Wat kan ik doen...

Gestart door Snip en Snap, 30 juni 2008, 20:46:38

« vorige - volgende »

Snip en Snap

Ik heb een koppeltje Snap (pop) Kreng (man).
Ze hadden gebroed op 2 onbevruchte eieren en de bevruchte ei er uit gegooid, ik heb ze 2 weken laten zitten, en daarna de eieren weg gehaald, en 2 eitjes van een valkje die op de grond broed er voor in de plaats gedaan.
Vanmorgen loop ik de voliere in, en ik zie dat bij Snap al haar staart vleugels weg zijn.....
Kreng zat nog gewoon te broeden.
Vanmiddag ga ik in de tuin zitten en ik zie dat Kreng inmiddels ook van het nest af is, en maar Snap overal volgt...
Snap haar oogje is wat dik en ze is mager....ze houd 1 oogje dicht.
Ik heb ze beide gevangen en naar binnen gedaan, met het broedblok....
Wat kan ik nu doen om Snap weer op krachten te laten komen, moet ik het broedblok helemaal weg halen, en die eieren hoelang kunnen ze zonder warm gehouden te worden...
Of moet ik ze ergens anders bij plaatsen...

En nog een andere vraag, daar ik liever niet kweek.....hebben wij alle broedhokjes die niet bewoond zijn weggehaald.
Nu gaan ze dus gewoon op de grond broeden en op de etensplank....hoe kan je dit tegen gaan...?
Ik vind het namelijk zielig als je toch de broedhokken erin hangt en daar dan nepeitjes in doet....
Is er een eventuele oplossing voor om dit te voorkomen...?
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

*Yvon

Hoi hoi

Ik denk dat je bij Snap en Kreng beter het broedblok weg kan halen en de eitjes bij een ander broedend koppeltje leggen.
Je zegt dat je liever niet kweekt,dan kan je de vogels beter nep eitjes geven.
Het broeden is niet altijd tegen te gaan. :-\
Als ze echt willen zoeken ze wel zelf een plekje op.
Dus dan kan je ze beter wel een blok geven maar de eitjes vervangen voor neppers.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Snip en Snap

Dank je wel Yvon voor je antwoord!
Ik heb de eitjes en blok weggehaald bij Snap, en nu blijft ze toch eieren leggen, maar broed er niet op, ze gooid ze van de bovenste stok in de kooi zo past boem naar beneden....
Deze haal ik na 1 dag weg.

Als ik dan nep eitjes erbij doe, hoelang blijven ze dan broeden...?
En ben je dan verplicht om de broedhokken erin te laten?

groetjes Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl