9 mei 2025, 20:42:22

Hoe erg is dit?

Gestart door Lauwers, 3 juli 2008, 10:18:22

« vorige - volgende »

Lauwers

3 juli 2008, 10:18:22 Last Edit: 3 juli 2008, 18:21:30 by Lauwers
Vanacht omstreeks 3u30 is er aan de zijkant van ons huis een regenpijp losgekomen en plat op het dak gevallen (het regende ook). Die val maakte veel lawaai (ons deur stond ook open) waardoor Blanche (pop) van de eitjes is gegaan. Ze waren zo geschrokken dat ze heel de nacht niet meer gebroed hebben. Het broeden is pas terug begonnen om rond 8u30 deze morgen. Dat is 5 uur niet gebroed! Het zijn nu wel de laatste dagen want volgens de kalender hier op de site zou het eerste eitje vandaag moeten uitkomen.

Hoe erg is dit??? Want ik heb gelezen dat de eitjes maximum een 10 tal minuutjes uit het blok mogen...

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, de 4 eitjes en Bobo

Anke

Hoi Lauwers,
Wat vervelend dat Blanche zo geschrokken is dat ze van het nest is gegaan.
Helaas heb ik geen hoe erg dit is voor de ontwikkelende eitjes.
Als er 5 uur niet op is gebroed, waren ze waarschijnlijk wel erg koud.
Hopelijk gaan ze toch nog uitkomen
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

Hoi Anke,

dank je voor je antwoord, ik wist ook niet goed wat te doen, wat ik kon doen zodat ze terug naar het nest zouden gaan... hopelijk was ervoor alles goed gegaan en is de 'schade' niet te erg zodat ze nog uitkomen ja...

Groetjes,
Davina

*Yvon

Hoi hoi

Altijd waardeloos als ze 's nachts in paniek raken. :-\
Het beste wat je dan kan doen is zorgen dat ze genoeg licht hebben zodat ze allemaal weer netjes opstok kunnen gaan zitten of blok ingaan.
Wij hebben er zelfs zo'n buitenlamp voor aangeschaft die gaat zelfs met een afstandsbediening aan.  ;)
Kunnen we vanaf onze slaapkamer kijken van wat er aan de hand is.  :D
Weet je trouwens wel zeker dat de eitjes bevrucht zijn ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Lauwers

Hoi Yvon,

Er brandt nu steeds een lampje nu zodat ze netjes zouden broeden.
En ik heb zelfs het groot licht aangestoken, maar dat hielp ook niet.

Ben er niet zo zeker van, maar toen ik met een lampje keek, zag ik wel een rode gloed. Maar tot nu toe deden ze zo goed hun werk de ouders, dat het spijtig zou zijn dat nu ineens iets ergs zou gebeuren...

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, de 4 eitjes en Bobo

Monique H

Gooi de eitjes in ieder geval nog niet weg kijk het nog even aan.

Bij mij was het steeds best duidelijk te zien of een ei nog goed was. zo lang het rood door scheen leefde de jongen nog in het ei.

Sterkte, zonde als het fout is gegaan.

Lauwers

Hoi Monique,

Ik hoorde daarnet precies gepiep en getik... dus ik denk dat het goed is... ik hoop het toch...

Groetjes,
Davina

Lauwers

Hoi iedereen,

gisteren is er een donsje geboren, dus blijkbaar was het niet zo erg en ik ben opgelucht!

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, 3 eitjes,  1 donsje en Bobo

Monique H

Gefeliciteerd :D :D :D

Gerda

Ach wat een opluchting!
Gefeliciteerd met je donsje!

Groetjes, Gerda