13 mei 2025, 20:26:21

Mijn fallow avontuurtje,,

Gestart door I_Xyzyx_I, 8 juli 2008, 15:09:38

« vorige - volgende »

Rob S

Mooie koppels hoor voor volgend jaar :o.

Als ik jou was zou ik dat niet doen, maar 1 bleekmasker ruilen tegen 3 witmasker fallows. Ik zou dan volgend jaar van het geld wat je hebt verdiend met de jongen van die koppels een mooie bleekmasker kopen. Daar heb je veel meer aan denk ik ;)

I_Xyzyx_I

Hoi Rob

Nja kzit daar inderdaad ook over te denken... bleekmaskers zijn wel duur maar de helft van de jongen is maar bleekmasker. Dus ik denk dat ik het koppeltje zelf hou en dat het fallow mannetje bij de jonkies en het fallow popje dat ik nu heb naar hem gaan. Om te ruilen (evt met bijbetaling) tegen de fallow/geelwang x fallow opaline... en dat ik dan een bonte fallow pop ga zoeken voor mijn bonte fallow man ;D.

Groetjes Jasper

ps. De jongen worden trouwens goed gevoert, net zaten pa en ma samen op het nest en werden 2 jonkies tegelijk gevoerd, net een powervoermachine ;D

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Randy

hej jasp 8)

mooi man dat je jongen gevoed worden, weer een zorg minder ;D

en of je dat moet gaan ruilen ik weet het niet..... iets wat je zelf moet beslissen ;)

GRoetjes randy ;D
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

I_Xyzyx_I

Heuj Randy

Ja was er ook wel blij mee, toch wl jammer dat 1 het niet gered heeft, was wel benieuwd wat dat gele dons uit een witmasker x witmasker was, zal wel een geval van vreemdgaan zijn geweest ;).

En wat het ruilen betreft :P

2 witmaskerfallows gaan weg (ipv 3) en dan krijg ik daar een bleekmasker (hopelijk man) voor  ;D. En deze ga ik tegen mijn overgebleven witmaskerfallow zetten. Dus mag ik weer opzoek naar een witmaskerfallow pop of een bonte fallow pop ;) .

Dus heb ik een bleekmasker voor 75 euro ;D

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Dierenfreackske

Hoi Jasper , alles goed daar met de kweek ?  Hoe is het met de jonkies , worden ze goed gevoerd daar ? Grtjs Ann

Rob S

Citaat van: I_Xyzyx_I op 27 augustus 2008, 00:27:52

Dus heb ik een bleekmasker voor 75 euro ;D

Groetjes Jasper

Ik moet misschien ook maar eens even gaan praten met die beste man :P, das niet veel geld voor een bleekmasker Jasper!

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Ze worden goed gevoert hoor :D net nog gekeken. De pleegouders zijn iedergeval een stuk makkelijker, deze kun je gewoon uit het blok pakken zonder dat ze moeilijk doen ;D

Hoi Rob

Nee inderdaad, maar hij heeft 2 witmaskerfallows erg hard nodig ;) dus ik had wel geluk toen ik ze toevallig op mp zag staan (voor 75 euro) ;D. Dus misschien heb ik over 2 jaar bleekmasker fallows :P.

Nu nog gaan zoeken naar een bonte fallow, het lijkt wel alsof deze zeldzamer zijn als bleekmaskers >:(

Groetjes Jasper

Rob S

Ik weet toevallig wel iemand die bonte fallow kweekt. Ik zal eens kijken of dat email adres nog heb, ik zal je zo ff im'en. En hij woont niet eens heel ver weg ;)

Dierenfreackske

Hoi , nou , Jasper , heb je geluk of heb je geluk ??   ;D ;D
Grtjs Ann

I_Xyzyx_I

Hoi Rob

Ontzettend bedankt ieder geval ;)

Hoi Ann

Helaas komen mijn vogels bij dezelfde kweker vandaan die Rob in gedachte had, dus mag ik weer verder zoeken ;D. Anders krijg ik broer en dochter tegen elkaar dus dat is niet echt handig :P.

Heb zojuist wel een paar foto's gemaakt van de jongen, waarvan 1 met het licht gele dons... ik kan niet wachten tot duidelijk word wat het is, zelf denk ik een cinnamon fallow witmasker, of ma is vreemd gegaan (want er lag ook geel dons in, alleen die is helaas overleden). Maar mijn mannen zijn wildkleur of fallow/witmasker en voor zover ik weet heeft normaal fallow ook geel dons :-\.

Pa, nog verontwaardigd dat hij zomaar zijn nest werd uitgezet, hij bewoog wel dus beetje onscherp :P

Ma aan het broeden, dat ei lag onder pa maar die had ik er net uitgehaald.

En de jongen die alleen maar kunnen liggen vanwege de overvolle krop :D

Groetjes Jasper

I_Xyzyx_I

Heb vanafond het witmaskerfallow koppeltje opgehaald, alleen toen we thuis zaten schoot het mij tebinnen dat ik nieteens wist of het bronzefallow of palefallow was, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het bronze was :-[. Meestal word er met fallow bedoeld een bronze fallow gaat dusja ::)

Helaas was het donker dus kon niet echt vergelijken, het popje leek iedergeval wel een bronzefallow en het mannetje vond ik vrij donker maar had wel dezelfde tint als mijn fallow mannetjes. Dus dat word morgen even vergelijken, zal wel een domper zijn als het toch pale was... dan word het waarschijnlijk geen bleekmasker ;D.

Naja, als het toch pale is maakt het voor mij niet echt uit, dan hou ik het koppel gewoon zelf ;) zijn iedergeval erg mooie vogels.. morgen maak ik wel wat fotos :D. Nu is het tijd om te slapen iedergeval, morgen 7 uur mijn bed uit voor mijn eerste rijles :).

Groetjes Jasper

kenay86

gefelciiteerd met je nieuwe koppel en heel veel succes morgen met je eerste rijles!

I_Xyzyx_I

Hoi Kenay

Dankjewel :D, heb paar foto's gemaakt zit toch wel een beetje te twijfelen wat het nou is. De rijles ging ook goed gelukkig, hij zei dat hij kon zien dat ik vaker gereden had, ik botste alleen wel bijna tegen een bus aan... was niet mijn schuld geweest omdat ik hem niet kon zien, zat vrachtwagen achter mij en de rechter achteruitkijkspiegel was ingestelt voor de instructeur :P.

Mormel had net een bad genomen  :-X

Het nieuwe mannetje

Het nieuwe mannetje (links) met mijn bronzefallow man (midden) en de bontefallow man (rechtsvoor)

Het nieuwe popje(rechts) en een bronzefallow witmasker pop (links) het zou maar zo kunnen dat hier lutino in zit of iets dergelijks, het lijkt wel ontzettend veel op bronzefallow maar dan een stuk lichter.

Groetjes Jasper

Dierenfreackske

Hoi Jasper , whaaauuuuuuw  , wat een mooie foto's heb je gemaakt en ook van de jongen , heel mooi hoor !
En de donsjes zijn zoooooo schattig ! Veel geluk ook met je mooie  witmasker fallow koppeltje hoor ! Ik vind ze schitterend ! Veel geluk ermee alvast hoor ! Grtjs Ann ;D ;D

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Dankjewel ;D

Het nieuwe koppeltje is inderdaad schitterend, vind het toch wel jammer dat ik ze weg moet doen.. alleen een bleekmasker was toch te aanlokkelijk :P.

Eerst maar kijken wat nou precies de mutaties van de vogels zijn, ik denk een bronze fallow man, omdat mannetjes een stukje donkerder zijn als popjes en hij precies dezelfde kleur heeft als mijn andere bronzefallow mannen. Wat het popje is weet ik nog niet zeker, ze is een paar jaar oud en heeft felrode ogen dus ik denk dat het een lutino witmasker fallow is. Maar ik wil het wel zeker weten, zou nogal lullig zijn als ik een pale fallow ruil voor die bleekmasker ipv een bronzefallow, ook al gaat het niet expres :-X.

Ze worden iedergeval geruild op de valkparkietendag dus dat zal wel uitsluitsel geven ;D

Groetjes Jasper