7 mei 2025, 05:20:25

Mijn fallow avontuurtje,,

Gestart door I_Xyzyx_I, 8 juli 2008, 15:09:38

« vorige - volgende »

I_Xyzyx_I

Hoi Yvette

Tja nog even wachten of er wat uit komt maar ik denk dat dat wel gaat lukken :). Het geelwang popje moet nog steeds niets hebben van het fallow mannetje :( dus dat word wel even afwachten of dat wat word :).

In het weekeind gaan we het hout ophalen voor het nachthok, dus kunnen we dat in elkaar zetten en hopelijk ook meteen plaatsen, anders word dat eind oktober schat ik omdat als we het nachthok neer gaan zetten ik niet het risico wil lopen dat ze van het nest af gaan. Gelukkig hoeve ze niet uit de voliere wanneer het nachthok geplaatst word, omdat het er gewoon tegen aangeschoven word, het enige dat veranderd hoeft te worden is een balkje wat hoger te plaatsen :)

En nog een vraagje:
We wilden een polycarbonaat dak op het nachthok maken omdat dat makkelijk schoon te maken is enz. Alleen kan kwaad voor de vogels? Aangezien in de zomer het behoorlijk warm daar binnen kan worden lijkt mij. Al komen er waarschijnlijk wel planten boven te hangen over meer als de helft. Dus heeft iemand enig idee of het kan??? er kan wel een deurtje opengezet worden mocht het erg warm worden.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

I_Xyzyx_I

Kleine update, net thuis en tijd om te slape :)

Vandaag was niet echt een bijzondere dag niet echt veel gebeurt voor zover ik weet. Ze hebben vandaag voor zover ik weet niet gepaart. Morgen weer de wekelijkse hoeveelheid trostgierst in de voliere hangen :).

Het viel me wel op dat ze opeens meer sepia aten en vaker in de nestkastjes zaten dus misschien liggen er eitjes als we terug komen van vakantie, of misschien eerder :).

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Yvette

Ik vind het zo ontzettend jammer dat nog niet wilt lukken met paren als je heel erg graag een nestje van hun wilt hebben
Maar met polycarbonate dak zal ik even voor jou navragen of het wel kan

En ik heb even een vraagje aan jou

Kan je trosgierst die wat donkerbruin is geworden met gerust hart nog even aan valkjes?
Ik vind dat de meeste trosgiersten zo donkerbruin is als ze nog in de winkel liggen

Silke *

Hoi Jasper,

'n Fijn boekje heb je hier  :)
Prachtige valkjes ook ...  :o

Ik herken je helemaal in mezelf  ::) Geobsedeerd door valkjes en een grotere volière willen  ;D

Mijn volière is nu een kleine 3 meter op 1 meter en er zitten 3 koppels valkjes in. Zelf wil ik al lang een grotere volière, maar ouders hé  ::)

We hebben beton gegoten van 4.5m op 4.5m waar er normaal een tuinhuis kwam, maar dat gaat niet door. Misschien komt daar wel een volière... Let op het woord "misschien"  :P

Je valkjes moeten nog wat wennen aan elkaar, maar normaal zul je dit jaar geen jongen meer krijgen van je nieuwe vogels. Tenzij je geluk hebt... Het moet klikken, net bij mensen (al zijn wij wat kieskeuriger  ;D).

Groetjes
Silke  :)

I_Xyzyx_I

Zo nu weer even een update, zelfs om 3 uur 's nachts word ik nog bezig gehouden ::).

Hoi Yvette

Tja ze zijn wat stuntelig maar vandaag waren ze ook bezig op een tak en als ze het op een blok doen dan ziet het er nu al minder stuntelig uit dus ik krijg weer hoop in bevruchte eitjes ;)

En wat het trostgierst betreft, er zijn 2 soorten trostgierst. Chinees dat goudgeel is en frans en dat is donkerbruin volgensmij. Maar ik weet het niet zeker, ik heb zelf chinees trostgierst namelijk.

Hoi Silke

Haha dankje;) voor dit jaar heb ik mijn stuk er al weer bij gesnoept alleen zaten ze nu wel te zeuren dat ik niet meer valkjes mocht kopen omdat ik niet geld uit mag blijven geven. Dus dat word verder kweken met eigen jonkies :).

En als dat echt zo is heb ik best geluk volgensmij. Het vaste koppeltje dat ik had gekocht is druk aan het paren en de bonte fallow x witmasker fallow hebben vandaag 4x lopen wipwappen dus dat zal wel klikken denk ik :D alleen is het mannetje nog niet echt geinteresseerd in het broedblok.

Nu hopen dat jij ook een grotere voliere mag;) in een voliere van 4.5 bij 4.5 kunnen behoorlijk wat valkjes ;).

En de bouw van het nachthok schiet ook al aardig op, nog 1 zijkant en 2 deurtjes maken en dan ergens een tijdelijk plekje vinden waar hij kan staan want de planten mogen pas in de herfst weg >:(. Al was pa wel druk bezig met gif tegen zevenblad *kuch*misschien werkt dat ook tegen die planten(A)

Groetjes Jasper

Yvette

En ik maar denken dat het niet goed is als ze donkerbruin worden dus dan gaan ze rechtstreeks de vuilnisbak erin

Ik denk dat je mannetje even moet wennen aan zijn broedblok

Zo zo dat is niet mis om 3 uur 's nachts uit je bed en ik heb zelf ook weleens tot 3 uur 's nachts en ook een keer 4 uur 's nachts zitten te computeren  :P maar gelukkig blijft Joepie slapen tot de volgende dag

I_Xyzyx_I

Hoi Yvette

Als het van geel naar donkerbruin gaat lijkt me niet zo goed, dan is het vochtig geworden. Maar trostgierst in de winkel kan dus een ander soort zijn.

En het mannetje is een slechte pappa denk ik :D maar ik zie wel wanneer er eitjes liggen en hoe het dan gaat ;)

En dat nog om 3 uur uit mn bed was niet door vogels hoor :).

Groetjes Jasper

Silke *

Citaat van: I_Xyzyx_I op 28 juli 2008, 00:38:12

;D ;D ;D :-[

Ik hoop, als die grote volière er komt, dat ik véél valkjes mag kopen en me ouders niet zeuren  ;)
Zal wel niet.. want in een volière moeten valkjes zitten, toch?  :P

Die interesse in het blok moet je wat geduld geven  ;) Het komt vanzelf wel.

Op het beton komt blijkbaar een gazebo. Dat zijn 4 palen met een rieten dak waar de jacuzzi onder komt  :-\

Maarja... Er is nog een groot stuk plaats naast de volière (terras) waar we een nieuw stuk volière zouden zetten. Hij draait rond de 5 meter op 3 meter  ;D

Heb mijn peter gevraagd of hij een volière zou kunnen maken voor me.

Groetjes
Silke

Yvette

Citaat van: I_Xyzyx_I op 28 juli 2008, 00:38:12

Groetjes Jasper

Oke ik dacht het

I_Xyzyx_I

Hoi Silke

Je kan ook parkieten in een volière doen hoor ;) maar valkjes zijn het leukste :D

En een jacuzzi is toch ook leuk?:D

Hopelijk komt de interesse inderdaad nog, het is een mannetje van een jaar oud dus dat is zozo al even afwachten, vorig jaar had ik 2 koppeltjes van 1 jaar oud en dat was helemaal hopeloos, nu is gelukkig de pop wat ouder ::).

En volgensmij als het aan jou lag dan was de halve tuin een voliere ;).

Hoi Yvette

Hier zitten alle vogels buiten dus die hoor je niet als de ramen dicht zitten :) en meestal zijn ze tussen 9 en 10 uur 's avonds al stil en gaan ze op hun plekje zitten voor de nacht :).

Groetjes Jasper

Oja, voor ik het vergeet: ik zal straks foto's van het nachthok uploaden.

I_Xyzyx_I

Zo even foto's gemaakt en geupload, de eerste paar zijn al van 3 dagen terug maar geen tijd gehad om te plaatsen ;)

En toen was er hout

En mieren

Veel mieren ::)

Cinnamon geelwang / fallow bont

Mormel na het douchen :)

Alle vogeltjes zitten in de achterste 2 vierkante meter, zou zowat een kleinere voliere kunnen nemen ::)

Lekkere plantjes

En toen waren er 2, die de plantjes aten.

En toen 3..

Betrapt :)

Fluitconcert

En toen terug naar zijn eigen popje

Kuifje :)

Mormel nog steeds nat ;)

Even rekken

Kroelen

Nachthok, voor zover het af is... het moet nog verplaatst worden, maar dat zien we dan wel hoe dat gaat :D

Laatste lootjes (plankjes) wegen toch een stuk minder als wat we eerst hadden :D

Yvette

Ik zie jouw foto's heel erg graag en ik kan haast niet op wachten ;D :D

Silke *

Prachtige foto's Jasper!  :D
Mooi binnenhok ook zeg  :o Hoe groot is die? 2 m op 1 m?

Naja, ik bedoel maar dat er vogeltjes in moeten  :P Liefst valkjes idd...

De jacuzzi is best leuk, maar die hebben we al dus waarom moet hij nu op dat stuk beton komen ? !  ;D
Dat hij blijft staan op het terras hé  ::)

Hier is het helaas ook wat hopeloos  :-\
Hopelijk volgend jaar beter  ;)

3/4 van de tuin mag ook  :P

Groetjes
Silke

Yvette

Wat ontzettende leuke foto's heb je gemaakt
En het moet vast een hele mooie voliere worden

Mara

Hoi Jasper

Mooie foto's zeg. Wordt ook een mooi nachthok als ik het zo zie zeg. Mijn nachthok zit in de schuur, ik moet zeggen dat de valkjes er weinig gebruik van maken, alleen om te broeden, hihi.

Ik kom zeker vaker kijken naar je foto's hoor.

mara