5 mei 2025, 21:15:45

Mijn fallow avontuurtje,,

Gestart door I_Xyzyx_I, 8 juli 2008, 15:09:38

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Jasper ..hoe is het daar met de valkjes en jou ? Grtjs Ann

Rob S

Citaat van: I_Xyzyx_I op 22 september 2008, 23:05:05
Hoi Ann

Hoi Rob

Nja dat is waar, maar de eigenares is al op de hoogte van het probleem, maar het is echt een vervelend beest en die verwoest binnen bij haar de boel als die niet naar buiten mag... Ik zou het ook erger vinden voor haar dan voor de kat als er wat met dat beest gebeurt, want het is zo'n aardige mevrouw.. vroeger had ze een hond alleen die is helaas een half jaar geleden overleden, en toen ik klein was mocht ik die altijd uitlaten enzo dusja.. :-\

ps. 4 tips:

1. Koop geen Acer computer
2. Als je er dan toch 1 koopt, neem er dan 1 met xp.
3. Gebruik NOOIT de recovery cd, deze installeert zonder te vragen waar je het wil installeren... en dit hoeft dus niet je C schijf te zijn.
4. Nooit je externe hd in je computer laten zitten ::)

Oke, nouja ik heb altijd zoiets van, een huisdier koop je voor jezelf en niet voor een ander, dus een ander hoeft er ook geen last van te hebben ;). Maar dat is ieder voor zich.

En van die tips, ja ik heb niet veel verstand van computers, maar met tip 1 ben ik het helemaal eens.

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Hier gaat het goed hoor ;) de jonkies worden ook steeds groter ;D

Hoi Rob

Ja, dat is waar.. maargoed het is niet haar schuld dat ze zo'n "monster" als huisdier genomen heeft... en ik moet zeggen dat ik eerst niet kon geloven dat het dezelfde was, toen ik keer bij haar binnen was voor de gezelligheid was het echt een aardige poes, maar zodra ze buiten is is het echt een jager :-\.

Naja, Acer kan wel goed zijn, maar koop dan liever een eigen xp/vista cd en niet die zooi die ze zelf meeleveren. Je kan helemaal niets instellen, waar het geinstalleerd word enzo... echt hopeloos... en formatteren kan ook niet, dus je kan van vista niet meer terug naar xp, maargoed... binnenkort ga ik mn hd geforceerd formatteren en weer xp er op zitten, vista is hopeloos... xp start tenminste op binnen 15 seconde.

Wat ik trouwens gister vergeten was te zeggen is dat het witmaskertje / bronzefallow is uitgevlogen, ik had hem even uit het nest gehaald en hij zat op mn hand en toen maakte hij bewegingen dat hij wilde gaan vliegen... dus ik hou mijn hand stil en toen vloog hij zo van mijn hand af. Vannochtend zat hij weer in het nestkastje alleen net zat hij wel buiten dus heb hem even in t nestkastje gezet vanwege de kou.

Het jong heeft trouwens wel typische veren, het is net alsof het een dominant pastel zooming heeft, terwijl geen van de ouders dominant pastel is voor zover ik weet. Al heeft de vader wel een zooming op de schouderveren maar daar blijft het ook bij... ik hou dit jong ook zelf om te kijken wat het is, hopelijk is mijn dominant pastel ef witmasker een popje dan zet ik die tegen mijn eigen jong. Dan komt er als het een dp is dubbel factorig dp uit, anders komt er alleen enkel factorig uit... maja dat is ook puur geluk hebben. Ik moet wel zeggen dat Thierry dacht dat het een dominant pastel was alleen dan zeer donker, maja dit is gebaseerd op fotos... het geeft wel hoop iedergeval ;) .

Hier een foto:

Morgen ga ik kijke of ik foto's kan maken, en hopelijk krijg ik de stronk uit de grond zodat het nachthok geplaatst kan worden op zaterdag.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Dierenfreackske

Hoi hoi ...wat een mooie is dat . Ik hoop dat er dp in zit voor je he ! Hihih! Grtjs Ann

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Ja ik hoop het ook, heb vanmiddag een paar dp's gezien met vleugels open, en het lijkt er niet op iedergeval.. maar je hebt zo veel verschillende van donker tot licht dat ik het niet meer weet.

Ik heb iedergeval 6 nieuwe aanwinsten opgehaald dit weekeind:

Gister heb ik bij Remco uit Deventer een geelwang man gehaald, ik heb hier alleen wel twijfels bij of dit geelwang is en geen bleekmasker aangezien het contrast toch vrij groot is tussen wangetjes en masker. Verder is de wang meer heel licht oranje als geel. Volgend jaar weet ik hopelijk meer want er komt een witmasker tegenaan, als er alleen witmaskers en jongen met gele wangen uitkomen dan is het wss een bleekmasker en ga ik een paar dna tests doen of er mannetjes tussen zitten met gele wangetjes. Toch wel leuk om uit te zoeken :). Hij zit alleen wel een beetje vreemd met zn vleugeltje te doen en er missen wat vleugelpennen... waarschijnlijk door de rui denk ik.

Vandaag heb ik opgehaald:
Bronzefallow / cinnamon geelwang
Bronzefallow opaline (2 keer)
Bleekmaskerwitmasker opaline
Dominant pastel ef witmasker licht type

Morgen ga ik een paar foto's maken ;D zijn iedergeval ontzettend mooie vogeltjes :)

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

sandy

wat een hoop nieuwe valkjes erbij leuk hoor ik ben benieuwd naar de fotos

Randy

nou ik ben eindelijk thuis  hoor :-X
damn wat een reis terug....... ::) :P

was gezellig hea kind?? ;)

nu w88 op je fotos,:P
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

remco1976

he jasper,

maak je niet druk,dit is zeker een geelwang!!ik heb hem in zwolle aan thierry laten zien,en die zei het ook.ik dacht eerst ook aan bleekmasker.maar dat is het dus zeker niet.

gr.remco ;D

Dierenfreackske

Hoi Jasper , heerlijk zo'n 6 nieuwe aanwinsten hoor ! Ik ben al benieuwd naar de foto's van ze ! Grtjs Ann

I_Xyzyx_I

Hoi Remco

Ok, dat is fijn :) dan ga ik dat mannetje tegen mormel zetten, die broed en voert ontzettend goed en is een mooi formaat wildkleur opaline :). Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog wel een beetje aan het twijfelen ben of ik er nou wel of geen witmasker tegen moet zetten, want de kans dat er geelwang uit kwam bij geelwang x geelwang is 100%, als het popje geen geelwang was dan was het 50%. Het maakt me niet echt uit wat het is hoor ;) het is of een goedkope bleekmasker of een normaal geprijsde geelwang... maar over een paar jaar heb je meer aan de vogel als het geelwang is ;).

Hoi Ann

Ja ik ben er ook blij mee, het is nu alleen wel druk in de voliere... zit op 18 vogels ;).

Maar binnenkort gaan wel de 3 jongen weg, het witmasker jong is zeker een dominant pastel, ik heb de vader uitgevangen en deze heeft precies een zooming als de donkere dominant pastel die ik gister zag. Waarschijnlijk is het gewoon een zeer donker type (net als het jong) waardoor het nauwlijks te zien is, zeker door de combinatie met cinnamon. Verder heeft het jong ook wit in het midden van de rugveertjes, alleen dit is op foto's niet echt te zien.

Verder gaat het opaline x opaline bont koppeltje weg, het is een zeer goed pleegkoppel maar ik heb geen ruimte meer.

Dus zodra de jongen zelfstandig zijn heb ik tekoop:

0-0-1 Bronzefallow / bont witmasker
1-0 Bronzefallow witmasker / cinnamon, kans opaline
1-0 Dominant pastel Witmasker (donker type) / bronzefallow cinnamon, kans opaline

Koppel: Opaline x Bont opaline

En het duurde een tijdje, maar ik heb toch foto's gemaakt ;D :

De blokken, binnen staan er ook nog een paar.

Mijn favoriete valkje ;)

Bleekmasker opaline en dominant pastel ef witmasker (licht type)

Bronzefallow opaline (pop)

Zoek zelf maar uit ;)

Het dominant pastel witmasker (donker type) jong

De geelwang man (of bleekmasker)

DP EF witmasker

Het dp jong, met de dp cinnamon vader (als het geen dp is eet ik mijn schoen op :P)

Bleekmasker opaline en Geelwang (of bleekmasker)

Bronzefallow witmasker jong

Dp witmasker jong

Alle gele wangetjes

Toekomstig koppel ;D

Bronzefallow / bont witmasker

Dp ef witmasker (licht type)

Bronzefallow man

Zoek zelf maar uit ;)

Hier komt het nachthok te staan, de planten zijn weg en woensdag gaan we het nachthok plaatsen ;D

Het nachthok, even weggezet

Alles bij elkaar

Groetjes Jasper

Dierenfreackske

Hoi Jasper , heel veel succes met je mooie valkjes die je bij kocht hoor ! Ik hoop dat je dat je leuke mutaties kan kweken die je zo graag wou ! Hele mooie foto's hoor ! Whaaauuuuw !
Grtjs Ann

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rob S

Zo, jij hebt ook even flink inkopen gedaan zie ik ;D! Mooie vogels hoor, ik vind vooral je opaline bleekmasker mooi! Ik denk ook dat die geelwang of bleekmasker wel een geelwang is. Ik vind de wangvlek toch een beetje te intensief als je die vergelijkt met de opaline bleekmasker ;)

Dierenfreackske

Hoi ...hmmmmm   ;D ;D ;D ;D    :P    :-\   

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Dankjewel, hopelijk volgend jaar paar mooie bronzefallows, bleekmaskers en dominant pastellen kweken ;D

Hoi Kim

Dankjewel! ;D

Hoi Rob

Haha ja, 470 euro uitgegeven in 1 weekeind.. laat mn ouders het niet horen ;D.
Ik vind de wangvlek overigens ook vrij intensief voor een bleekmasker, maar bij de valkparkietendag zag ik 2 bleekmaskers die precies als deze waren. Verder zijn de wangetjes meer oranje als geel... dus ik zet er gewoon een witmasker tegen aan, kan toch geen kwaad ;).

Hoi Ann

Hmm?;D :P wat doe jij om kwart voor 5 online trouwens :P

Vanmiddag ga ik de witmasker bronzefallow man en de opaline bleekmasker pop apart zetten, de man is aardig aan het fluiten en straks vormt die een koppel met een ander :-X

Ik hoop dat mijn dominant pastel een popje is dan zet ik deze tegen de geelwang of bleekmasker man.. dan kan ik dp geelwang of dp bleekmasker kweken, tis te zien wat er uit komt ;).

Verder zit ik met een klein dilemma, ik zit te denken om te stoppen met mijn studie. Denk toch dat ik het verkeerde gekozen heb  :-\. Mocht ik stoppen dan zit ik er aan te denken een tijdje weg te gaan.. waarschijnlijk naar Engeland omdat ik daar al vrij veel mensen ken en een tante woont daar :) . Alleen dan weet ik niet wat ik met de valkjes moet doen :-\ dus het is even afwachten :-X.

Groetjes Jasper