4 mei 2025, 22:31:51

zielig??

Gestart door liekje, 4 november 2003, 01:20:53

« vorige - volgende »

liekje

hoi hoi....

Sinds zaterdag heb ik er een nieuw valkje bij Gabber.
Zondagochtend zat ie zo te roepen naar mijn andere twee valkjes(ze zaten nl. apart) dat ik besloot de kooi op tafel te zetten en de valkjes in hun speeltuin er naast. Na een kwartiertje heb ik wat trosgierst gepakt om te kijken wat Gabber zou doen als ik mijn hand in de kooi zou steken met de gierst er op.Dat vond ie dus duidelijk niet leuk want hij krijste gelijk de hele buurt wakker :D hihi.Dus heb ik die poging maar ff gestaakt.
Iggie en Sammie (mijn andere twee valkjes) vonden die open kooi wel intressant en besloten een bezoekje te brengen  na steeds voor zichtig te gaan kijken besloten ze samen maar es binnen te gaan kijken , en wat schertst mijn verbazing:Gabber en Sammie gaan terplekke zitten kroelen en krauwen.
Ik heb ze toen maar bij elkaar in de voliere gezet.
Alleen zit ik nu met een vraag,de samensmelting (zoals mijn ouders het noemen hihi) is dus goed gegaan, Sammie en
Gabber kunnen et prima vinden alleen heb ik nu het idee dat Iggie een beetje buiten gesloten wordt.Sammie en Iggie waren eerst beste maatjes maar nu Gabber er is heeft sam veel minder tijd voor Iggie want vrijen met haar nieuwe mannelijke maatje is veel intressanter.

Is het nu niet zielig dat Iggie af en toe wordt genegeerd of zal ik gewoon op zoek gaan naar een man voor Iggie.
En kan het kwaad als ik Iggie wat aan halen enzo betreft een beetje voor trek ik laat em nu speciaal heel de avond bij me zitten omdat ik het zielig vindt dat ie een beetje wordt genegeerd.

Sorry voor het hele verhaal.
Bedankt, groetjes:
Liekje,Sammie,Iggie&Gabber.

mastolk

Hoi Liekje,

Wat jij beschrijft heb ik hier nu ook een beetje.
Pino hadden we als eerste, toen kregen we Ieniemienie (ging helaas na een weekje dood) en hebben we Elmo als vriendje voor hem gekocht. Dit ging erg goed.
Toen kregen we Sien en Taco, en sinds vorige week zaterdag zitten ze samen in de huiskamervoillere. Maar nu zit Pino veel apart, wil graag uit de kooi wilde hij altijd al wel hoor, maar Elmo blijft nu in de kooi en wil bij Sien en Taco blijven. Het lijkt er nu ook op de Pino buiten de boot valt, ik geef hem nu ook extra aandacht. Dus wat dat betreft dezelfde reactie als jou. Ik denk dat het geen kwaad kan extra aandacht te geven, en tja er een nieuwe bij zoeken. Ik weet het niet ik heb er nu 4 en toch valt er zoals het nu lijkt een een beetje buiten de boot, dus of het altijd zo werk!? Ik weet het echt niet.
Misschien trekt het nog een beetje bij, maar als het een koppeltje word dan kan ik me voorstellen dat je er toch een bij zet.
Al heb ik er (nog) geen ervaring mee. Misschien anderen met meer (koppeltjes) wel!?

Hoe reageert Iggie verder? Pino ging nl zitten krijsen op een geegeven moment. En als ik langs de kooi liep ging hij tegen de tralies 'plakken' alsof hij wilde zeggen, toen nou pak me nou. En als hij bij me zit is hij veel aanhaliger geworden dan hij was. Vind ik niet erg hoor  ;).

Succes ermee, hopelijk komen er meer reacties.

Groetjes Margrietha

liekje

hoi hoi margrietha

Iggie vindt alles allang best zolang hij maar kan slopen klooien hihi.Ze heeft ook al geprobeert vriendjes te worden met Gabber maar die ziet het nog niet echt zitten.

Toen ik daarnet thuis kwam zei mijn ma (die meestal thuis is en ze er ook elkedag uit laat) dat het al een stuk beter ging en dat het nieuwe bij sam/gabber er een beetje af gaat.

Gelukkig krijst Iggie nog niet maar hij roept wel vooral als je aan de eethoek zit ,daar staat de kamervoliere nl.,want daar zitten we meestal overdag.
Net ook toen we zaten te eten maar ik had zoiets van, nu ff niet er uit hoor met al die hete pannen, en Ze moet ook maar leren dat niet alles kan wat zij wil.

Bedankt voor je reactie
Groetjes Liekje,Sammie&Gabber..