Jonge Chinese dwerg kwartels bij Snip en Snap en hun vriendjes !!

Gestart door Snip en Snap, 6 juli 2008, 12:10:31

« vorige - volgende »

Hermien

Oh oh. Ik wordt weer jaloers op al die mooie grote binnen- en buitenvolières! Kan er niks aan doen, maar ik zou dat mijn  'Vliegtuig' ook zo gunnen en dat kán dus niet. Tenzij iemand met twee rechterhanden van mijn balkon een buitenvolière wil komen maken...... ??? ::)

Kimm

hoi,

wat hebben jullie een geweldige voliere, een paleisje hoor! leuk om te zien! :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi , wat een voiliere en wat een paleisje is het daar inderdaad , grtjs Ann

Snip en Snap

Weer even een berichtje van Snip en Snap en al hun vriendjes.
Eigenlijk weinig te melden, het gaat prima ook met de jongen ze groeien als kool, en ze gillen des te meer wat een geluid kan er uit zo een klein vogeltje komen.
Ook denk ik dat de drie van Lizzy bont zijn, zoals ik nu aan de kleuren kan zien...
De 2 van Grizzly zijn cinnamon tot nu toe met rode oogjes en de jongste van hun krijgt nu donkere ogen en word grijs bij de pinnen.
Elke dag knuffel ik met ze, en ze gaan het steeds lekkerder vinden...1 houd zijn ogen al helemaal dicht geweldig om te zien allemaal.
Met baby Babe en de boeffies gaat het geweldig 1 van de boeffies is zo nieuwsgierig als ik met de jonge knuffel, komt die toch steeds weer kijken....baby Babe is aan het puberen, en eten.... ;D
Ze weigerd echt om nog steeds op te stappen, ik blijf dit wel elke dag even volhouden maar ze laat me lopen :-\ hoor...
In eerste instancie had ik zo iets van laat maar, maar nu heb ik zoiets van nee, ik wil even knuffelen met je daarom zetten we door...ze stapt nu dus gewoon weer op, en even buikje krioelen en dan weet ze niet hoe gauw ze weer weg moet vliegen....en eten eten en eten blijft favo.
Vandaag komen er 3 nieuwe valkjes uit Limburg weer bij, 2 van 10 jaar en 1 van 6, ze plukken zich kaal omdat ze verdrietig zijn.....1 is zijn popje verloren, dus we hopen dat ze gauw gewend zullen zijn en in de voliere erbij kunnen, maar eerst natuurlijk 2 a 3 weken in huis.
De nieuwe voliere schiet al aardig op, alleen nog het gaas, het meeste werk erom heen, we hopen als het weer iets koeler wordt woensdag of donderdag hem klaar te hebben.
Ook vond ik gisteren weer 2 eieren gewoon op de grond, heb ze weggehaald, ik hoop dat dit gauw ophoud.
En als iemand nog geintreseerd is in jonge tamme valkjes houden we ons aanbevolen.
Groetjes Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Caroline

Leuk dat de jongen van Lizzy bont worden .... haar moeder is bont en haar vader split bont.  ;)

Papa Pablo

Mama Coco

Opa en oma, Jut & Jul van vader kant.  ;)

3 broertjes en 3 zusjes van het laatste nest, het K-nest.

PS. nog even een tip ... ik las net je laatste berichtje over 3 nieuwelingen. Ik zou als ik jou was toch eventjes wat veertjes opsturen voor onderzoek .... 1 valkje wat zich plukt omdat het verdrietig oké maar 3 valkjes ??? lijkt mij erg stug, dan denk ik eerder een een parasiet of een schimmel.  :-\

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Snip en Snap

Hoi Carolien
Dank je wel voor de schitterende foto's !!
Ik denk zelfs dat er 1 valkje ook gepareld word van Lizzy, zal proberen om woensdag weer eens wat foto's te plaatsen.
Dank je wel voor de tip van de valkes ze zijn nu hier, en het is er 1 die zich plukt...  :( :( :(ze plukt zich zelf...?
En wat ik erg vreemd vind, het is een popje, die slaapt op de kalkstenen....ik had er mijn eigen stenen in gedaan, en ze bleef maar onrustig, nu heb ik van deze mensen een heleboel kalkstenen gekregen en toen heb ik toch 2 kalkstenen in mijn kooi gehangen en ze kon niet wachten totdat ik hem neerhing en slaapt er nu op, ook 1 van de 2 mannen slaapt daar ook op...
Maar vind het heel erg sneu dat ze zich zo plukt...precies boven op haar vleugels en haar rug zijn echt kaal.
Ik zal ook woensdag wat van haar foto's plaatsen....ik neem aan dat als ze zich zo blijft plukken ik haar niet naar buiten kan doen...?

Groetjes Saskia

*Manon*

Heerlijk dat het zo goed gaat hier en ook met de donsjes.... gepareld nog wel... schitterend!!  :-*
Ik ben benieuwd naar de foto's hoor.
Hopelijk gaat het plukken snel over van het popje.

Groetjes Manon

Caroline

Graag gedaan hoor de foto's!!

En wat betreft het plukkende valkje .... ik zou als je twijfelt toch even wat veertjes na laten kijken.

Ik heb hier ook een waarschijnlijk zichzelf plukkend valkje en dompel haar nu in Biotex-badjes, dit heeft de vorige keer goed geholpen en toen bleef ze er een aantal weekjes vanaf, helaas trof ik haar gisteren weer met een kale plek.

ALs ik haar weer opnieuw kaal aan tref stuur ik ook enkele veertjes op.

Als je eenmaal weet dat ze het uit verveling of uit gewoonte doet zou ik haar juist wel in de buitenvolière doen .... de afleiding zal haar er misschien vanaf helpen.  ;) Mocht het niet lukken en zal ze kaal blijven ligt het eraan hoe kaal ze is, is ze helemaal kaal van boven is het waarschijnlijk van de winter te koud.

Het slapen op de kalkstenen .... persoonlijk zou ik ze niet meer terug hangen .... op den duur zullen ze dan gewoon op een stok gaan slapen, dit is uiteraard veel beter voor hun pootjes.

Sterkte ermee.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Hoi Ed en Saskia,

Ik kom hier even een kijkje nemen omdat één van mijn jongen bij jullie komt wonen. Aiyano van Mariska. Ik zie dat hij genoeg ruimte krijgt om te vliegen!
Jullie wonen aan de omgeving te zien op de foto's, niet in de bebouwde kom?
Dat scheelt een hoop met de buren! Heerlijk als je zo lekker uit kunt bouwen.

groetjes Esther/Flevovalkenhof

Mara

Hoi Saskia

Mooie foto's zeg. Fijn dat je zoveel valkjes een mooi plekje kunt geven.

Mara

Snip en Snap

30 juli 2008, 20:57:37 #70 Last Edit: 30 juli 2008, 21:01:43 by Snip en Snap
Ik had vanmiddag een heel verhaal getypt maar toen ik op verzenden deed was het forum er niet en was ik dus alles kwijt  :(
Maar nu beginnen we dus maar opnieuw...

Wij wonen vrij landelijk maar wel in een landelijke wijk, om het maar zo te zeggen, voor zijn landerijen, en iedereen hier heeft veel dieren, naast ons kweken ze membraan kippen, achter ons hebben ze paarden, en 3 huizen verderop kweekt iemand met rosela's.
In onze straat zitten daar ik weet meerdere kwekers.
En tot nu toe komt iedereen erg graag kijken naar de valkjes want ze vinden het geweldig....dat hoop ik ook zo te houden.
Nu schreeuwen ze ook totaal niet, en proberen alle geluidjes na te doen, onze buren hebben een papagaai die zich plukt, en sinds dat wij valkjes hebben, is het plukken stukken minder geworden...en hij fluit erop los...

Dan de beloofde foto's....ik heb sinds gisteren palmnoten olie speciaal voor vogels gekocht, en als ik smorgen in de volliere kom, dan krijgen ze een dienblad vol met universeel voer, eivoer cornflakes en wat snoepvoer en nu dus wat olie...wat hebben we gelachen ze banjerde er gelijk door heen en hun pootjes zaten helemaal onder en zelfs hun buikjes...waar ze daarna weer lekker met elkaar aan het krioelen gingen om elkaar te wassen...
Baby Babe spande de kroon....ze was me een partij vies...
Ook had ik geschreven dat we 3 valkjes in de opvang gekregen hebben afgelopen maandag gisteren belde deze mevrouw dat ze ze morgen weer komt halen, want ze kan niet zonder ze....het enigste wat ik hier eigenlijk op zeggen kan, zo iemand denkt alleen maar aan zich zelf en niet aan het welzijn van zijn valkje, en wordt daar dus heel verdrietig om...vooral het valkje wat zich plukt je ziet dat ze hier in huis alles zeer interesant vind, en ze kijkt der oogjes uit....
Het enigste waar ik me een beetje zorgen om maakte vanmorgen, maar dat is nu al over was dat ze niet aten, heb ze vanmorgen toen wat pellets gegeven met palmolie en nu smullen ze daarvan.....en dan moeten ze morgen weer terug 30 graden wordt het 230 kilometer in de auto.....mijn hart huild dan.....dit is de tweede keer dat ze, ze weggedaan heeft, en keek der ogen uit bij ons....en nu beloofd ze beterschap maar ze durfd ze niet eens vast te pakken....ik kan maar 1 ding zeggen, ben der heel verdrietig om.

Dan de foto's eerst van de jongen en daarna van onze viespeuken....

Het oudste jong van Lizzy (we denken bont)

De middelste van Lizzy (zeker gepareld met denk ik bont)

De jongste van Lizzy (denk ook bont)

De oudste cinamoon van Grizzly

De middelste van Grizzly
en helaas van de jongste denk dat die ook bont word heb ik alleen een bewogen foto.

En hier een foto van ze allemaal

Dan de smeerpieten

Snap het lijkt erop dat der staart weer wat begint aan te groeien....

Een vies boefje

Raja vind de pellets heerlijk !!

Grizzly en Ruffle aan het voer verzamelen voor hun zes kindjes

Vieze baby Babe

Nogmaals en Saffier bekijkt der maar even

Babe Babe heeft nu ook de pellets door...en ze eet zich weer klem...

samen met Raja

Groetjes Saskia

Hermien

Ik kan het helemaal met je meevoelen hoor. Dit is gewoon te gek voor woorden. Ze had haar valkjes dus al een keer eerder weggedaan? Dit was de tweede keer? Hoelang zal het nu gaan duren eer ze weer terugkomt op haar besluit en opnieuw een herplaatsingsadres gaat zoeken? Wat was dan de reden om de valkjes eigenlijk weg te doen, vraag ik me af? Als het om de herrie of rommel gaat, of omdat je ze niet eens kunt/durft aan te raken, vrees ik dat er niet veel voor nodig is om straks weer afstand te doen? En dan al dat gereis en de afstand, weer een andere omgeving en kooi. Eigenlijk zou je die mensen moeten kunnen weigeren om de valkjes weer mee te nemen....
Misschien moet je nog maar even flink op die mensen inpraten als ze de valkjes komen halen. Met name alle negatieve eigenschappen van een valkje benadrukken.... ;D
Ik wens je sterkte en zal bidden om een wonder voor de drie 'valkjes van de rekening...'
:'(

*Yvon

Hoi hoi

Tja,er zijn mensen die je niet kan begrijpen,is misschien ook maar beter ook.  ;)
Al is het helaas voor de valkjes.  :-\

Maar even over je jonge valkjes.  :D
Het zijn geen bontjes maar,1 cinnamon 2 opaline(gepareld)
3 wildkleurtje en 4 een lutinootje die ook gepareld zou kunnen zijn.  :D
Dat is nog niet te zien.
Je hebt een hoop mooie valkjes zitten en mooie foto's van gemaakt.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Snip en Snap

Dank je wel Yvon voor de verbetering....ik ben me suf aan het lezen op het forum.....en vind het verschil tussen de wildkleur en cinamoon erg moeilijk....en ik haalde cinamoon en lutino door elkaar....maar geel is dus lutino, dat wist ik wel maar het me verkeerd uitgedrukt....
Nu is het alleen afwachten wat de lutino's gaan doen, ben erg benieuwd erna.

Groetjes Saskia

*Manon*

Cinnamon is kaneelkleurig, kijk maar naar Ruffle.
Wildkleur is donkergrijs.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatieomschrijving.htm
Wellicht heb je dit linkje zelf ook al gevonden, maar hier staan dus alle mutaties op.
En even om je een indruk te geven...
Saffier is dus Lutino cinnamon... lutino in het geheel en cinnamon aan haar staartveren.
Lizzy is cinnamon gepareld... cinnamon dus kaneelkleurig en dan natuurlijk de pareltjes
Boyke is bont, dus ook echt grijs omdat er geen cinnamon te zien is.
En Ruffle is dus witmasker cinnamon, als ie alleen witmasker was, was zijn rug dus ook echt grijs geweest... donkergrijs hé!

Groetjes Manon