Jonge Chinese dwerg kwartels bij Snip en Snap en hun vriendjes !!

Gestart door Snip en Snap, 6 juli 2008, 12:10:31

« vorige - volgende »

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Snip en Snap

Ook wij wensen iedereen een heel goed gevogelte nieuw jaar toe !!

Helaas is er op oudjaar een lutino valkje overleden  :( waaraan is ons nog steeds heel erg onduidelijk....maar vind het wel verschrikkelijk.
Verder is Skippy naar een nieuw huisje gegaan, wij hebben 6 weken een stagaire gehad, en die was dol verliefd op hem.
Eind goed al goed.
Op de dag voor oudjaar hebben we wel weer 4 nieuwe valkjes gekregen.
2 mannen en 2 vrouwtjes, mannen zijn Pim wit kop, en wildkleur birdie.
En de twee vrouwen lutino zijn Snoep en Mopje.
Ze zijn ontzettend tam, echt geweldig, alleen is Pim verschrikkelijk gekort wiekt...en Birdie is ook geknipt, maar niet zo ernstig als Pim.

Pim heeft maar 1 staart veer, zoals je ziet en kan niet vliegen.

En dit is Birdie die kan ook niet vliegen.
Ze zijn ontzettend tam en praten, de dames vliegen 3 a 4 keer per dag hun rondje terwijl de heren dan hun knuffel periode hebben.
Ik maak me alleen zorgen om Pim, groeien zijn staart veren weer terug...en is er een middel wat ik kan geven, zodat hun vleugels aan groeien....
Ik denk dat de heren opgegroeid zijn met een papegaai, op me werk zit ik naat de amazone papegaaien en die maken geregeld dezelfde geluiden.
groetjes Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Mara

Hoi Saskia

De staart en vleugelpennen groeien normaal gesproken weer vanzelf aan. Ik heb hier ook een paar gekortwiekte valkjes opgevangen, wel goed gekortwiekt zoals het dus hoort. Ze groeiden naar mijn gevoel best wel snel aan en een valkje kon zelfs met gekortwiekte vleugeltjes heel goed vliegen.

Tijd is het enige wat ik zo weet dat veren laat groeien.

Ze zijn wel heel erg mooi. Pim doet me denken aan Reiko, mijn eigen bonte witmasker.

Mara

Snip en Snap

4 januari 2009, 22:06:37 #274 Last Edit: 4 januari 2009, 22:08:19 by Snip en Snap
Citaat van: Mara op  4 januari 2009, 19:39:13
Hoi Saskia

De staart en vleugelpennen groeien normaal gesproken weer vanzelf aan. Ik heb hier ook een paar gekortwiekte valkjes opgevangen, wel goed gekortwiekt zoals het dus hoort. Ze groeiden naar mijn gevoel best wel snel aan en een valkje kon zelfs met gekortwiekte vleugeltjes heel goed vliegen.

Tijd is het enige wat ik zo weet dat veren laat groeien.

Ze zijn wel heel erg mooi. Pim doet me denken aan Reiko, mijn eigen bonte witmasker.

Mara

Hoi Mara
Maar kan die dan wel vliegen...?
Ik kan helaas niet aan zijn vleugels komen zowel bij Pim als bij Birdie, want dan zijn ze absoluut niet lief meer...en bijten gemeen.
Ik wil dit niet doen dus ook.....maar er is dus wel kans dat ze in de voliere kunnen van de zomer...?
Birdie kan wel fladderen, maar Pim zakt als een aardappel zak op de grond als die wil fladderen Pim is wel geringt zwarte ring maar ook dat vind die niet prettig als ik wil kijken....vind dit echt verschrikkelijk dat iemand dit kan zo maar afknippen, maar dat is mijn mening....

Gr Saskia

Kimm

hoi saskia,

je moet echt afwachten tot ze in de rui komen. dan pas kan je zien of ze weer terug groeien. dan weet je ook of ze in de volieren kunnen deze zomer.
helaas kan je nu niets doen dan afwachten.

normaal gesproken als een valkje goed is gewiekt, komen de veren na de rui helemaal weer terug en dan kunnen ze ook vliegen.
ook weet je het verleden niet van deze valkjes wat het ook moeilijk maakt.
op de foto van pim, vind ik de veren van hem er niet mooi uitzien.
dus geef het even tijd en dan zal het wel duidelijk worden denk ik hoor ;)

groetjes kim

Kimm

ook denk ik dat de hele onderlaag van de veren van pim weg zijn. daarom zakt hij inelkaar.

Caroline

Hoi hoi!!

Ik ben het met Kim eens, de valkjes zitten erg slecht in hun veren .... met een goed uitgeballenseerde voeding en een berg liefde zullen ze vast snel weer netjes in de veren zitten.  ;)

Staartveren groeien gewoonlijk binnen een week of 6 weer netjes aan mits ze niet zijn afgebroken. Dan komen er pas nieuwe als de stompjes door de rui zijn uitgevallen. In dit geval doe je de valkjes een plezier de afgebroken stompjes er stuk voor stuk met een korte harde ruk uit te trekken, dan hebben ze over 6 weekjes weer een prachtige staart.  ;)

Succes!!

Balen van de overleden lutino.  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Saskia

Hier zitten de valkjes die niet goed kunnen vliegen gewoon in de voliere hoor. Kijk maar eens in mijn boekje, Plientje, Reiko en Yella konden in het begin amper vliegen. Reiko kan het nog steeds niet fatsoenlijk, maar ik heb in de voliere ook touwen hangen zodat ze wel overal kunnen komen.

Groetjes

Mara

Valerie

Hoi Saskia,

Allereerst de beste wensen!

Jammer van de lutino. Heeft die misschien stress gehad door vuurwerk?

Een tip ivm met vleugels/staart/ringetje controleren: pak gewoon een klein handdoekje en doe dat over het valkje heen, zo ziet hij niets en is rustiger. Blijf ook rustig tegen het valkje praten.
Zo doe ik dat hier, vnl met mijn rosella, die anders ook flink door kan bijten.  ;)

Snip en Snap

Dank jullie wel allemaal voor de positieve berichten.
En inderdaad komen de staartveren eindelijk door en zie je nu dat ze al iets langer worden.
Burdie kan al vliegen  ;D alleen Pim land nog geregeld op de grond.
De dames snoes en poes vliegen naar hartelust rond en landen is soms nog wel moeilijk maar ze doen hun best.
Ze weten precies hoe ze het voor elkaar krijgen dat ze los mogen, wat zijn het toch een geweldige vogels.
Van het weekend komen er nog 2 en dan zitten we binnen helaas vol, en kunnen we dit jaar geen valkjes meer opvangen.
Verder gaat alles prima met de vogels, en zingen ze smorgens volop.....ik kan niet wachten tot dat het hartje zomer weer is en ik met mijn kopje koffie in de voliere kan gaan zitten.
Nu doe ik dat wel maar  niet zolang alleen even krioelen met Sasha en Ricky en er is er nog 1 die een krioel komt halen wie dat is weet ik niet.
Wat wel ontzettend leuk is elke vrijdag weet dus niet of dit Rosella eigenschap is, fluit Crobie erop los, denk de roep van een Rosella zo mooi......en de grappige valkjes denk de helft doet het dus na....geweldig !
Helaas dus sluit onze opvang voor deze winter.
Ik heb namelijk het erg benauwd en ben niet beroerd om te puffen maar 6 valkjes in huis is meer dan genoeg.

Trouwens zal zo nog een serrie foto's plaatsen die we gemaakt hebben van de week toen ze met zijn vieren mijn labtopje onveilig aan het maken waren.

Groetjes Saskia

Kimm

hoi saskia,

ik ben blij dat je alweer wat veren ziet groeien. ik dacht dat je nu 2 valkjes binnen hebt en met nog 2 erbij dat is 4. had je inmiddels nog meer opgevangen?
je hebt het er maar druk mee zeg, maar petje af hoor dat je dit doet. echt super!

groetjes kim

Snip en Snap

Citaat van: Kimm op 16 januari 2009, 10:54:43
hoi saskia,

ik ben blij dat je alweer wat veren ziet groeien. ik dacht dat je nu 2 valkjes binnen hebt en met nog 2 erbij dat is 4. had je inmiddels nog meer opgevangen?
je hebt het er maar druk mee zeg, maar petje af hoor dat je dit doet. echt super!

groetjes kim

Hoi Kim
Nee het zijn er 4 die we nu binnen hebben, alle vier ontzettend tam.
Maar over de 2 mannen maakte ik me zo zorgen omdat die zo naar geknipt waren, maar met vitamine duppels en kracht voer gaan ze er steeds beter en voller uitzien.
De andere twee die van het weekend komen zijn niet tam, dus die wil ik niet bij elkaar hebben.
Want dan kunnen ze niet meer los.
Dus dan zitten we binnen met 6 vogels.
Ik moet alleen even een nieuwe kooi kopen want om 2 van die grote kooien in mijn huisje te hebben, en dan ook nog een nestje opkomst dat werkt niet.
Maar we zien wel hoe het gaat.
Groetjes Saskia

Snip en Snap

Kimm

hee wat een gave foto's  :D  :D
leuk hoor! gezellig bij de pc spelen ;D