28 april 2024, 00:01:16

Valkje die bang is voor fruit

Gestart door Pris23, 4 juli 2008, 22:26:37

« vorige - volgende »

Pris23

[colorb een valkPurple]hoi allemaal

ik heb een jong valkje die eindelijk na aardig wat zenuwen zelf wil eten... hij krijgt alleen in de ochtend nog pap en bouw dat langzaam af  :D nu probeerik hem ook steeds fruit te geven maar het lijkt net of die er bang voor is...wat kan ik er aan doen dat die het toch gaat eten??

alvast bedankt

groetjes Priscilla en Pino :-*[/color]

Rianne

Hoi,

voer je met een lepeltje of spuitje? Als je met lepeltje voert kun je proberen daar hele kleine stukjes fruit op te leggen.
Heb je ook andere valkjes? Zien eten doet vaak eten. Ze leren van elkaar wat ze kunnen eten.
Vaak aanbieden, kleine stukjes en wil het echt niet, even mee wachten en na een paar weken weer proberen. :)

Lee-aa

heeej! Bij mij heeft het gewerkt door het stukje fruit klein te maken en in het voerbakje te leggen bij de zaadjes... dan worden ze vanzelf nieuwschierig en weten ze: 'he, dat is voer' Vaak proberen de valkjes het dan.
Desnoods maak je het fruit elke keer iets groter!!
Succes!

Bittersweet

Bij mij waren ze ook als de dood voor fruit. Vooral Edward, want die had zijn hele leven nog geen fruit gezien.

Toen ik Dharma (en later Apple) kreeg, hadden ze dus allemaal geen soortgenootje die even voor kon doen dat fruit ook eetbaar is, dus heb ik zelf een toneelstukje opgevoerd.

"Oh, kijk eens wat ik hier heb! Een aardbei! Lekkeeer! Niet? Nou, dan eet ik het zelf wel op..."
Na een paar minuten wat geknabbeld te hebben, laat ik het ze nog een keer proberen, vaak willen ze dan wel, en anders herhaal ik gewoon mijn "scène" en probeer het even later nog eens. Werkt super.