1 mei 2024, 07:20:55

ZEURp(ark)iet!

Gestart door KiP, 4 juli 2008, 21:39:39

« vorige - volgende »

KiP

Pff! Ik moet even m'n frustratie kwijt :-(

Mijn anderhalfjarige popje haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan met haar gezeur! Sorry dat ik het zo omschrijf :( Ze fluit onafgebroken; de hele dag door; bijna net zo irritant als een auto-alarm :'( Ik heb inmiddels ontdekt dat ze dit doet wanneer ze op het punt staat eitjes te gaan leggen. Ze is alleen en ontzettend aanhankelijk; met de hand grootgebracht vanaf het prille begin, omdat paps en mams het nestje in de steek lieten. Ze heeft het als enige overleefd. Ik wil al heel lang een maatje voor haar, maar mijn broer (bij wie ik woonde) bleek allergisch, dus kon dat feest al die tijd niet doorgaan. Inmiddels woon ik alleen en heb ik contact met een kweker; ik hoop binnenkort eindelijk gezelschap te kunnen regelen..

Leuk, zo'n aanhankelijk vogeltje, maar ik hoef haar nu dus maar met één vinger aan te raken en ze begint al te bibberen met haar vleugeltjes en kreungeluidjes te maken. Het ergste is: ze gaat gewoon door met fluiten als ze bij me zit..

Ik kan haar blijkbaar niet aan haar verstand brengen dat zij een vogeltje is en ik een mens; dat we ook nog eens allebei meisjes zijn en ze bij mij dus niet om een nestje jonkies hoeft te bedelen ::)

't Is geen verveling; ze heeft vanalles te doen; zit regelmatig in de tuin; vermaakt zich rustig drie kwartier in het (veel te hoge) gras of met een belletjesketting; normaal heb ik geen kind aan 'r. Maar als haar hormoontjes gaan opspelen.... Zucht!

Wie herkent dit?

Monique H

 :D :D :D :D

Sorry moet er wel om lachen.

Gaat je geld kosten ;).
Een vriendje er bij.


Maar ik snap wel dat je er gek van wordt.
Hopelijk zal het niet te lang duren.

KiP

Dat geld doet er niet toe; heb het er graag voor over! Bovendien was mijn gehandicapte Juci met X-poten ruim twee keer duurder dan haar toekomstige bruidegom waarschijnlijk zal zijn :P

Ik heb wel een beetje hoop dat het niet al te lang meer zal gaan duren; de kweker heeft het vermoeden dat er wel een ventje in het nest zit en ik ben inmiddels zo wanhopig dat ik mijn kleurwensen heb laten varen ;)