20 juli 2025, 14:33:09

Apple is een beetje gek :P

Gestart door Bittersweet, 28 juni 2008, 21:24:18

« vorige - volgende »

Bittersweet

Mijn jongste valkje, Apple, is doet een beetje gek.
Ik denk niet dat het iets ernstigs is, maar ik vind het wel altijd leuk om te weten waarom bepaalde dieren iets doen.

Allereerst, ze denkt dat ze een senseo apparaat is. Of in ieder geval, daar lijkt het geluid dat ze maakt nogal op.
Mij deed het veel denken aan het geluid dat baby valkjes maken, kan het iets van bedelen zijn, ofzo?
Ze doet het voornamelijk als we langs de kooi lopen of ervoor blijven staan, en als ze uit de kooi is. Als ze dan geen trosgierst krijgt of gekroeld word, gaat ze bijten. Hoe kan ik dit afleren? Of is dit gewoon een gek trekje van haar?

Daarnaast is ze heel druk. Ze rent heel veel heen en weer over de bodem van haar kooi, en als we erlangs lopen rent ze eerst naar het uiterste punt van haar zittouw (het dichtst bij ons), en volgt ons dan over het touw naar de andere kant.
Is dit gewoon aanhankelijkheid?

Het laatste vind ik echt heel gek... ze dribbelt heel erg. Tobias (mijn vriend) omscheef het als op de plaats marcheren.
Ze zit op haar touw, of op mijn hand, knie, of wat dan ook, en dan wiebelt ze heel erg van haar ene pootje op de andere.
Heeft ze ergens last van?
Ze heeft speciaal zitplaatsen van verschillende diktes, zodat ze geen last kan krijgen van haar voetjes.

Iemand een idee?

Groetjes,
Maaren

*Yvon

Citaat van: Bittersweet op 28 juni 2008, 21:24:18
Mijn jongste valkje, Apple, is doet een beetje gek.
Ik denk niet dat het iets ernstigs is, maar ik vind het wel altijd leuk om te weten waarom bepaalde dieren iets doen.
Inderdaad niks ernstigs.  ;)

Allereerst, ze denkt dat ze een senseo apparaat is. Of in ieder geval, daar lijkt het geluid dat ze maakt nogal op.
Mij deed het veel denken aan het geluid dat baby valkjes maken, kan het iets van bedelen zijn, ofzo?
Ze doet het voornamelijk als we langs de kooi lopen of ervoor blijven staan, en als ze uit de kooi is. Als ze dan geen trosgierst krijgt of gekroeld word, gaat ze bijten. Hoe kan ik dit afleren? Of is dit gewoon een gek trekje van haar?
Het kan idd bedelen zijn.
Gewoon er niet op reageren gaat het vanzelf over.
  :)

Daarnaast is ze heel druk. Ze rent heel veel heen en weer over de bodem van haar kooi, en als we erlangs lopen rent ze eerst naar het uiterste punt van haar zittouw (het dichtst bij ons), en volgt ons dan over het touw naar de andere kant.
Is dit gewoon aanhankelijkheid?
Ja,ze wil gewoon graag aandacht.  :D
Ook hierop niet altijd reageren.
Ze moet nog leren wanneer ze wel of geen aandacht kan krijgen.  :)

Het laatste vind ik echt heel gek... ze dribbelt heel erg. Tobias (mijn vriend) omscheef het als op de plaats marcheren.
Ze zit op haar touw, of op mijn hand, knie, of wat dan ook, en dan wiebelt ze heel erg van haar ene pootje op de andere.
Heeft ze ergens last van?
Ze heeft speciaal zitplaatsen van verschillende diktes, zodat ze geen last kan krijgen van haar voetjes.
Ik denk dat ze last heeft van een gekte.  :P ;D
Nee hoor,ik weet niet waarom ze dat doet.  :D

Iemand een idee?

Groetjes,Maaren

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Bittersweet

Hoi Yvon,

Dankje voor je reactie! Dit bevestigde onze vermoedens.
We hebben gewoon een opdringerig prinsesje, die nog even moet leren wat wel en niet kan.

Het "marcheren" doet ze ondertussen niet echt meer, maar ik ben nog wel benieuwd waarom ze dit deed.

Groetjes,
Maaren