27 april 2024, 10:19:40

1 man 2 poppen

Gestart door jose, 25 juni 2008, 07:15:38

« vorige - volgende »

jose

Ik wil graag een nestje,het mannetje doet zijn best met allbij de dames.We hebben een broedhok in de kooi gehangen,dus eigelijk moet het geen probleem zijn.
Maar na maanden oeffen van het mannetje wordt er dus geen ei gelegd door de meiden ;)
Hoe lang kan dit duren,en gaat het nog gebeuren.
Groetjes Jose

jose

sorry ik zie dat hij verkeerd staat.

jose

toch fijn al die reakties. :o

ROCKS

Citaat van: jose op 25 juni 2008, 07:15:38
Ik wil graag een nestje,het mannetje doet zijn best met allbij de dames.We hebben een broedhok in de kooi gehangen,dus eigelijk moet het geen probleem zijn.
Maar na maanden oeffen van het mannetje wordt er dus geen ei gelegd door de meiden ;)
Hoe lang kan dit duren,en gaat het nog gebeuren.
Groetjes Jose


Hallo Jose,

Ik snap dat je wel een of meerdere reacties had verwacht, maar als ik eerlijk ben....
Niemand kan je antwoord geven op je vraag, ik kan ook niet in een glazen bol kijken.
Het is maar net hoe het loopt.
Eigenlijk is het net als bij ons, de mens.
De natuur gaat zijn eigen gang, ook al willen we het graag anders.
Zijn de popjes al wel oud genoeg?
Als ze te jong zijn kan dat het "probleem" zijn.
En misschien kan je toch beter kijken of het mannetje klikt met maar één popje, in plaats van beiden?
Mochten ze allebei eitjes gaan leggen kan dat problemen geven.
Misschien een optie om er een broedrijpe man bij te nemen?
Ik hoop voor jou dat er binnenkort eitjes komen.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Monique H

Normaal zou je voor elke pop minstens een broedhok moeten hebben en om ruzie te voorkomen 1 extra.

De meeste valken houden niet van triokoppels.
2 poppen in 1 kastje willen ze niet en leggen dan ook geen eitjes. Uitzonderingen daar gelaten.

Als de poppen oud genoeg zijn en willen broeden zal je meerdere kastjes moeten ophangen.

Sterkte