Jonge valkparkiet plukt zichzelf

Gestart door Jouke, 24 juni 2008, 20:25:18

« vorige - volgende »

Jouke

Hallo

Ik heb een jonge valkparkiet die nu in de 6e week zit, deze valk moet ik nog met de hand opvoeden maar dat is het probleem niet, ik heb ervaring met handopfok bij jonge vogeltjes ( geen valkparkiet ) alles gaat prima, volle krop actief en gewoon een leuk beesie  ;)

Maar hij plukt zichzelf op de borst. ik heb niet het ID dat het stress is of verveling. hij heeft speeltjes in z'n kooi en mag 3-4 uur per dag ( middags 1 avonds 3) los en komt vaak bij me zitten. ik denk dat het zo zit en ik vraag me af of dit vaker is gebeurd. bij mijn ekstertje en kraai is dit niet gebeurd.
Tijdens het voeren maakt hij er een rotzooitje van en er druipt wel is wat naast z'n bekkie naar benede, ik haal dit naar het voeren ook weg maar er blijft altijd een beetje zitten. ik heb het idee dat hij het voer er tussenuit wil halen en daardoor z'n veertjes eruit plukt ik betrap hem ook alleen met plukken vlak na het eten (ook al heeft hij na het eten net een douche gehad)

Dus mijn vraag is plukken jonge valkparkieten zichzelf wel vaker als ze jong zijn en na het voeren? of ligt het aan stress?

Groetjes Jouke  :P

Lin

Waarschijnlijk ruikt ie de pap nog en haalt ie dat eruit. Als je met 1/2 weken klaar ben met handopfok zal je wel zien dat het overgaat. zo niet meld je dan even.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)