27 april 2024, 10:55:41

Ziek?

Gestart door NCK, 21 juni 2008, 12:56:22

« vorige - volgende »

NCK

Sinds een aantal dagen is onze valk Bobbie van 3,5 jaar oud een beetje zwakjes.
Het begon met heel lui zijn, veel slapen.... oogjes dicht....
Hij piepte soms i.p.v. te fluiten als je iets vroeg of zei. Hij had vrij olijfgroene ontlasting.

Hij dronk vrij veel water, echter sinds gisteren eet hij naar ons gevoel niet en nu fluit of reageert hij ook niet meer. Aangehaald worden wil hij wel...

Gisteren even bij de dierenwinkel langsgegaan, die adviseerde om Anti-Parasiet (25) te gebruiken van Bogena.
Echter is hij vandaag nog steeds zo.... reageert niet, is super mager en zit nog steeds elke keer te dutten....

Hoe fout is dit? En wat kunnen we nog proberen?

Overigens had hij een aantal weken geleden ook even een bui zoals dit, alleen lang niet zo extreem. Dat piepen is wel gebleven.

Lin

Dat klinkt niet goed een valkje dat veel slaapt en mager is. Je hebt het over piepen bedoel je dan zeuren? Het kan namelijk zijn dat ie om voer bedelt en dat ie op de een of andere manier egen voedsel kan opnemen. Verder is alels goed? Geen beschadigingen in of op de bek ofzo?

Het beste is om naar een dierenarts te gaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kimm

hoi ,

ik zou heel snel naar de dierenarts gaan.

sterkte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

NCK

Net terug van de dierenarts, hij heeft een keelontsteking en is daarom gestopt met eten.
Ze hebben hem opgenomen zodat hij bijgevoerd kan worden en even onder de warmtelamp kan blijven.

Ik zal het melden als er meer info is....

Anke

Citaat van: NCK op 21 juni 2008, 15:23:24
Net terug van de dierenarts, hij heeft een keelontsteking en is daarom gestopt met eten.
Ze hebben hem opgenomen zodat hij bijgevoerd kan worden en even onder de warmtelamp kan blijven.

Ik zal het melden als er meer info is....


Hoi,
Goed dat naar de dierenarts bent geweest!
Ik hoop dat je valkje snel opknapt!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hartstikke fijn dat je heen bent geweest! hij is nu in goede handen en ik wens je veel sterkte en ik duim dat hij snel weer beter wordt!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Sterkte ermee en ik duim voor een goede afloop.

Anja


Goed dat je bent gegaan hoor.

Heel veel sterkte. Je zult Bobbie wel missen maar hij is in goede handen moet je maar denken.

Ook ik zal voor je duimen.

Groetejs Anja

Kaatje

Fijn om te lezen dat jullie nu weten wat er met Bobbie aan de hand is en je toch nog snel actie ondernomen hebt ! Hopelijk komt alles snel in orde met Bobbie, is hij bij een dierenarts of vogelarts opgenomen ?

Ik duim ook mee, ... heel veel sterkte !!

Groetjes, Karin

NCK

Citaat van: Kaatje op 21 juni 2008, 19:42:57
Fijn om te lezen dat jullie nu weten wat er met Bobbie aan de hand is en je toch nog snel actie ondernomen hebt ! Hopelijk komt alles snel in orde met Bobbie, is hij bij een dierenarts of vogelarts opgenomen ?

Ik duim ook mee, ... heel veel sterkte !!

Groetjes, Karin


Het is een dieren en vogelarts, het is dierenkliniek het Zicht in Den Haag. Dat was de enige arts in mijn omgeving die iets met vogels heeft.
Stond hier ook op de site ;)

De dierenarts hier in het dorp is van oorsprong veearts, dus die heeft niet al te veel met vogels ;)

NCK

Zojuist telefoon gehad, toen ze vanochtend binnen kwamen zagen ze al dat er iets niet goed was....

Hij is helaas overleden.

Hermien

Ach......! Wat sneu nou dat het toch niet meer heeft mogen helpen. Sterkte met het verlies! :'(

Anja


Jeetje wat een rotnieuws zeg.

Heel veel sterkte met het verlies van je lieve Bobbie.

Rust zacht lieve Bobbie.

Groetejs Anja

NCK

23 juni 2008, 15:06:56 #13 Last Edit: 23 juni 2008, 17:15:28 by NCK
De dokter vertelde dat hij vermoedde dat hij aan een bacterie is overleden.... het was een combinatie van factoren die er voor zorgde dat er aan het leven van bobbie een einde kwam.

Het gekke was, dat hij gisteren weer uitgebreid aan het babbelen was... gezellig doen enz.

Anke

Hoi,
Wat naar dat Bobbie het niet heeft mogen halen :'( :'(
Ik wens je heel veel sterkte!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes