12 mei 2025, 21:17:31

Help! Valkparkietje geboren, wat nu?!!!

Gestart door anne1965, 16 juni 2008, 11:20:57

« vorige - volgende »

anne1965

5 minuten geleden is er een valkparkietje geboren en ik heb geen enkele ervaring wat ik moet doen!!! De parkieten hebben op de bodem van de kooi zitten broeden en zitten daar dus nog steeds (geen nestkastje), is dit een probleem? Vader duwt nu constant het kleine wurm onder zich, samen met de nog niet uitgekomen eitjes (2). Moet ik dit gewoon aan de natuur overlaten? Is het niet te koud? HELP!

Kaatje

Hoi Anna,

Gefeliciteerd met je eerste donsje ! Ik denk niet dat jij ervaring hoeft te hebben, als de ouders dit maar hebben en zoals je aangeeft doet vader het heel erg goed en houd het jong onder zijn vleugels echt wel warm !

Ook zijn er hier op het forum ook nog enkele leden die valkparkieten hebben die hun eieren gewoon op de bodem van de kooi leggen en daar gaat het ook goed bij !

Ik denk dat je de natuur zijn gang moet laten gaan, hopelijk komt dan alles in orde !!

Succes,

Groeten, Karin

anne1965

Kaatje, bedankt voor je snelle reactie! Ja, de natuur zijn gang laten gaan is het beste, heb alleen nog een vraagje. De ouders zitten in een voliere met 5 grasparkieten en ik heb net gelezen dat de grasparkieten agressief kunnen worden naar het kleintje toe. Kan ik de ouders met het donsje en de twee nog niet uitgekomen eitjes makkelijk verhuizen naar een aparte kooi? Of is het beter de grasparkieten te verhuizen?  ???

*Yvon

Hoi hoi

Ik denk dat het beter is als je de grasjes laat verhuizen.  ;)
Anders moet je de valkjes gaan storen.
Moeten ze wennen aan de andere omgeving met het gevolg dat ze het donsje een poos koud kunnen gaan laten liggen.

Gefeliciteerd met je eerste donsje !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

anne1965

Dank je wel!! Ga vanmiddag meteen op zoek naar een nieuw huis voor de grasjes!  :D

Lin

Anne had je niet beter al eerder informatie moeten zoeken? Stel je voor dat je wel iets had moeten doen. :-\ Geef je wel de ouders voldoende goede voeding en ook natuurlijk eivoer?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

diane

mijn 2 valkjes hadden ook eitjes op de bodem gekweekt er waren 2donjes uitgekomen. en eentje heeft het gehaalt en is nu 6 weken oud