Het dagboek van Saya en Yui. Yui blijkt een Yuji!

Gestart door Damien, 15 juni 2008, 23:40:19

« vorige - volgende »

Damien

15 juni 2008, 23:40:19 Last Edit: 22 april 2009, 17:53:24 by Damien
Na bijna een jaar niet meer gepost te hebben in mijn dagboek en deze blijkbaar is gesloten, vond ik het tijd voor een verse update.

Er gaat namelijk veel gebeuren in het leven van Saya. Hoe gezellig we het samen ook hebben, ik ben niet de hele dag beschikbaar om haar gezelschap te houden. Als ik niet in de kamer ben waar de kooi staat, of gewoon weg ben, dan blijft ze nog lange tijd roepen om aandacht (pieuwen). Ik heb er een tijd over na moeten denken, maar ik heb deze week te knoop doorgehakt. ik ga een vriendinnetje zoeken voor haar. Het liefst zo snel mogelijk natuurlijk.

Ik ben voor haar op zoek naar een jonkie met de mutaties: opaline witmasker, witte zwartoog (of zéér zwaar bont witmasker) of (wie wil het niet) een opaline geelwang.
Vanzelfsprekend wil ik deze bij een kweker halen.
Ik zit al heel fanatiek de dagboeken door te lezen op zoek naar een match. Ik zag bij het dagboek van Sephora een prachtige opaline geelwang, maar die was al gereserveerd :'(
Realistisch gezien is een opaline witmasker haalbaarder op korte termijn. Helaas zie ik er hier ook geen van in de dagboeken :(
Ik blijf kijken en zoeken. Als iemand wat weet, dan hoor ik het graag.

De volgende verandering is haar huis. Ik ben op zoek naar een (veel) grotere kooi. Ik ben dus actief aan het struinen naar 2e hands kooien/kamervolieres. Mijn ruimte is beperkt, maar met wat schuifwerk is het goed te doen.

Verder zijn er na mijn laatste post van mijn eerste dagboek natuurlijk dingen veranderd. Ze is gelukkig al maanden geleden gestopt met zeuren om eten en we zijn inmiddels heel close. Als ik de kooi openzet dan rent zo over het touwladdertje heen die haar speelplaats en haar kooi verbindt naar me toe. Haar speeltoestel laat ze helaas links liggen. Hopelijk kan een vriendinnetje haar overhalen om te spelen.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

Damien

De kooi is in ieder geval gevonden, het is een Ferplast Aria geworden.
Zaterdag ga ik hem ophalen.

Anke

Hoi,
Mooie kooi hoor!!
Nu nog opzoek naar een lief valkje :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Damien

De nieuwe kooi is zaterdag gehaald, en ik heb hem vandaag helemaal schoongemaakt en ingericht.
Ik heb haar er ingezet om te wennen en ze weet niet waar ze het zoeken moet van de ruimte.
De schijtluis zit nu héél voorzichtig de kooi te ontdekken, maar trilt wel een beetje.
Gek vind ik dat niet, aangezien de kooi zo'n 4x groter is dan haar vorige huis.
Ik heb haar speeltjes ook in de kooi gehangen, zodat ze herkenbare dingen heeft.
Ik wist pas hoe groot de kooi was, toen ik haar er in zette. Ik ging van een forse valk naar een dwergvalkparkiet.

Ik zit alleen nog te denken wat voor soort drinkbakje ik zal nemen. De oude is te groot om door de spijlen te kunnen :(

Anke

Hoi,
Ik gebruik op het moment als extra waterbakjes.
Doorzichte waterbakjes met daaraan twee ijzeren uitsteeksels die je om kan buigen.
Die passen volgens mij in iedere kooi.

Deze bedoel ik

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Damien

Zo'n bakje zou inderdaad kunnen.
Ik moet, zag ik net, ook op zoek naar een ander badje. Al gebruikt ze hem (nog) niet, ik wil haar de mogelijkheid bieden.
Degene die ik nu heb past niet :(.

Mara

Hoi Damien

Die bakje die Anke laat zien had ik eerst ook, nu heb ik van die duobakjes waar ik zowel voer als water in kan doen. Was toch niet zo tevreden over die andere.

Groejtes

Mara

Damien

Bij de kooi zaten 2 van die duobakjes, alleen is het lastig te zien hoe het met de waterstand staat en of het nog schoon is etc.

Mara

Hoi Damien

Daar heb ik hier geen problemen mee hoor, die bakjes die ik heb vind ik echt hartstikke handig. Zit er soms een dakje op of zo, want ik kan bij mijn bakjes heel goed de waterstand zien.

Groetjes

Mara

Anke

Hoi Damien,
Ik zie net pas dat je opzoek bent naar een opaline witmasker popje.
Het zou kunnen dat 1 van mijn donsjes die mutatie heeft :)
Maar dat weet ik pas als de veertjes door gaan komen ;)

@ Mara: wat vind jij onhandig aan de bakjes?
Groetjes Anke

Anja

Hoi Damien,

De link van je kooi doet het helaas niet meer. Jammer had ook zo graag je kooi bewonderd..

Het bakje wat Anke gebruikt heb ik hier ook in de kooi hangen maar dan in bruin en wit. Ik vind het erg handige bakjes.

Je zou eens in de lijst van kwekers kunnen kijken en dan bij Chantal (valkparkietenkwekerij coco) Misschien heeft zij deze mutatie wel.

Of Marlies die kweekt ook verschillende mutaties en wat dacht je van Yvon en Caroline.

succes met je zoektocht.

Groetejs Anja

Damien

Deze kooi is het, alleen dan in rood en geel.
Bij mij doet de oude link het wel, maar het duurt een flinke tijd voordat hij geladen is.

Anja

Een prachtige kooi hoor.

Heb je al een vriendje gevonden voor Saya?

Groetejs Anja

Damien

Ik ben nog zoekende. Ik wacht af wat het witte donsje van Bonnie gaat worden, en op een ander forum wordt gekeken of er een cinnamon opaline geelwang in een nestje zit. Nergens heb ik een zekerheid.
Ik hou ook de dagboeken van medeforummers in de gaten, hopelijk komt er een mutatie uit die ik wil.

Anja

Ik duim voor je hoor. Spannend zeg.

Groetejs Anja