obgeveer 10 a 11 jaar oude valk krijst dag en nacht

Gestart door Skippie, 15 juni 2008, 11:49:38

« vorige - volgende »

Skippie

Hallo,

mijn vriendin heeft een 10 a 11 jaar oude valkparkiet...hij gilt de hele dag door en ook vaak snachts wat is er met hem aan de hand....zelf hebben wij een 4mnd oude geparelde valk en zijn bezig hem tam te maken het is een geweldig beestje leergierig en heel nieuwsgierig...wij zijn gevangen in de liefde voor valkjes.....sinds een paar weekje hebben we een bad aan de kooi hangen en dat was natuurlijk super eng, maar na veel geduld en het plaatsen van trosgierst in het bas (zonder water) kan er nu eindelijk water in en vind ie het geweldig af en toe in bad te gaan....maar goed genoeg over onze valk....wie kan ons vertellen wat het probleem van de valk van mijn vriendin is!!!!!!!!!!!!!!!

Lin

hoe lang is al bij jullie en zit ie bij de andere valk?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Skippie

mijn vriendin heeft hem al zeker 8 jaar in huis...en ze heeft alleen die valk ik heb al geadviseerd hem op een andere plek in huis te zetten waar hij wat te zien heeft en gezellig bij de mensen staat...het valkje van mijn man en mij staat hier in de huiskamer voor het raam en die verveelt zich geen minuut hij kijkt of naar buiten of is met zijn speeltjes aant spelen....haar valk is erg vals en komt niet van zijn stokje of alleen om te eten en te drinken en gilt dus de hele boel bij elkaar daarom hebben ze hem boven neer gezet, maar dat is eigenlijk erg zielig hij was al 2 of 3 jaar toen ze hem kreeg en is altijd gewoon leuk aant fluiten geweest, maar sinds een paar maanden dus alleen nog maar gillen...

Hermien

Ach! Zo'n valkje zou het misschien veel beter naar zijn zin hebben in een volière. ???

Skippie

ja dat denk ik ook zelf hebben wij voor onze skippie ook een grote kooi aangeschaft met een onderstel op wielen en hij heeft het er erg naar zijn zin er hangt allemaal speelgoed in en hij vermaakt zich de heledag met spelen en naar buiten kijken 4 x per dag oefenen we met onze hand in de kooi en hij word al aardig tam maakt er een leuk spelletje van door op je hand te klimmen naar beneden te vliegen en dan ;angst de tralies weer naar boven naar je hand als het straks wat slechter weer gaat worden en alle ramen en deuren weer dicht zijn gaan we oefenen met er uit halen iemand nog tips?

wat betreft de valk van mijn vriendin ik zou het ook iet weten....

Hermien

Ik bedoelde eigenlijk een buitenvolière met heel veel vriendjes en vriendinnetjes  ;D

Skippie

ja hahaha helaas hebben wij daar geen plek voor en heeft onze skippie het prima naar zijn zin wel zitten we er over na te denken nog een vrouwtje voor hem te nemen hoewel ik er niet helemaal zeker van ben wat we hebben een man of een vrouw, maar goed voor nu gaat het prima met hem en word hij al aardig tam en hebben veel plezier met hem vooral het nieuwsgierige van hem vinden we erg leuk...mijn dochtertje heeft hem voor haar verjaardag gekregen en voorlopig houden we het dus bij 1....maar wie weet in de toekomst.... ;D ;D ;D

Lin

Als je een foto plaats met de leeftijd dan kunnen wij vaak zien wat het geslacht is.  :) Een valkje alleen blijft vaak schreeuwen ondanks genoeg aandacht. Een tweede zou ik zeker aanraden.

Skippie

ow maar ons valkje schreeuwt niet hoor das de valk van een vriendin van mij die is al 10 a 11 jaar oud de onze is ongeveer 4 mnd oud hij staat op een van de reas hier boven
:D :D :D

Lin

Skippie

17 juni 2008, 19:06:36 #10 Last Edit: 17 juni 2008, 19:14:08 by Skippie
ja helaas en ze willen er ook geen bij.....had je al gekeken naar de onze of je kunt zien of het een man of een vrouw is???? ongeveer 4mnd oud is tie

Lin

Tja als ze er geen een bij willen dan regelmatig de omgeving veranderen in de kooi en uiteraard aandacht geven. Het valkje met die parels (links onder je naam) zal die vlekjes langzaam aan gaan verliezen als het een man is tijdens de ruien.

Skippie

17 juni 2008, 19:21:46 #12 Last Edit: 17 juni 2008, 19:30:05 by Skippie
ja dat hij zijn parels zou gaan verliezen had ik inmiddels al begrepen wel zonde maar goed duurt geloof ik nog even hij is pas 4 mnd hij is ontzettend lief en word al aardig tam en vermaakt zich geweldig in zijn grote kooi met speelgoed vooral de rol papier vind ie te gek....een echte sloper is het....verder vind ie het geweldig als de kooi buiten staat hij kijkt zijn ogen uit...er zitten namelijk wielen onder de kooi heel handig...er zitten hier in het park veel groene halsband parkieten dus hij heeft heel wat te kletsen buiten we zitten 4 hoog dus hij kan alles goed over zien hahahah....hij is ook verschrikkelijk nieuwsgierig en wij hebben er zeer veel lol in hoe hij iedere dag weer wat bij leert