19 mei 2025, 21:02:25

Sascha is een beetje zielig

Gestart door Sjet, 10 juni 2008, 20:26:08

« vorige - volgende »

Sjet

Hallo Allemaal .

ik zit met een klein probleempje    ik vind het heel fijn en lief van mijn beide grasparkietjes dat ze  Sascha zo snel geaccepteerd hebben  in hun kooi . maar ,, nu komt het    ze laten  Sascha helemaal links liggen  die  twee  kietjes  doen alles samen     en   Sascha zit  heel zielig alleen :(   ze doen net of hij er niet is  en dat knaagt aan mij  ik moet  me bezig houden met Sascha  ik kroel hem geregeld  en dat vinden de andere twee goed   die komen niet in actie als ikdat doe  maar  ... op een gegeven moment  had ik in de gaten dat ik alleen maar met Sascha bezig was  en dacht ,, de andere twee moeten ook aandacht  wil vanmiddag  Kiki aanhalen  riep haar  en ze kwam ook gelijk bij me    dus ze had er zeker behoefte aan  en  Sascha ziet dat  ... en kwam  zo  naar me toe   hij beet Kiki in de nek  en weg was  ze schudde met haar kopje  hij had haar echt  pijn gedaan  .  en  ik  zei  tegen Sascha   ik vindje niet lief  ik kroel je even niet  en  dan ... gaat ie  heel hard  fluiten  .
zou dit wennen  of   wat is dit voor gedrag  wie weet raad .

Groetjes   Georgette 

Monky

Hi Sjet,

Eigenlijk leg je zelf al uit wat het probleem is.
Je valkparkiet krijgt aandacht van jou en niet van de grasjes. De valkparkiet zal dus meer naar jou toe trekken. Het kan heel goed zijn dat hij jou dan voor zichzelf claimt. Het is een mannetje als ik het zo lees, dus misschien ziet hij jou wel als potentiele maatje.
Hij vecht dus om jou voor zich te houden/winnen.
Ik weet dit natuurlijk niet zeker, maar het klinkt aannemelijk  :)

Groetjes,
Monky

*Manon*

Sascha is inderdaad een heel dominant valkje en wil alle aandacht hebben die er te krijgen is.
Hij is niet vervelend van dominantie, maar jaagt inderdaad anderen weg als die aandacht krijgen.

Sascha heeft hier altijd bij Tibeau Tinco in de kooi gezeten en Tibeau Tinco wou ook wel aandacht. In het begin kon ik TT ook wel kroelen, maar dat wil ie nu niet meer hebben.
Als TT aan de tralies kwam en ik hem kon aanhalen, kwam Sascha eraan en joeg TT weg om er zelf gezellig te gaan zitten en gekroeld te worden.

Ik denk dus, dat dit 'probleem' blijft ook al zou er een tweede valkje bij komen en hij toch aandacht krijgt, hij is heel erg op mensen gericht.
Ik denk ook dat dat komt, doordat Sascha dus een papvalkje is, daardoor is hij lekker tam, maar verkiest ie toch de mens boven een valkje momenteel.

Ik denk ook niet, dat je dit zozeer als een probleem moet zien, als je het echt zielig vind dat je de grasjes geen aandacht kunt geven, dan zou ik zorgen dat ik Sascha in de kooi liet zitten en de twee grasjes eruit, zodat je ze aandacht kunt geven. Even later zou ik ze met z'n drietjes loslaten, zodat niemand zich achter gesteld voelt.

Groetjes Manon

Sjet

nou  dat klopt dus helemaal  Monkey   want  Theo mijn vriend  die  wou heel graag  Sascha hebben  en   wat wil nu het geval  Sascha  wil van   Theo  niks weten   hij komt niet bij hem op de hand  en Theo mag hem niet kroelen   en als ik bij de kooi kom dan is het goed  gaat  Sascha er helemaal voor zitten    ik heb ook het   idee dat hij mij dus als Partner ziet  . vanmorgen  toen ik de bakjes  vulde  kwam het  grasje  Kiki ( popje dus  ....)  op het  waterbakje zitten toen gelijk op mijn arm  en kwam uit de kooi  nog nooit  is dit op de vroege ochtend gebeurd  maar  volgens mij zag Kiki de bui al hangen omdat  Sascha meteen  naar de tralies komt als hij mij 'smorgens ziet .
  en net wat Manon aangeeft  dat  Sascha   Tibeua  Tinco  ook weg stuurde  bij  de etensbakjes  dat gebeurd hier dus ook .  en   mijn  andere grasje Koko  (mannetje  )    doet eigenlijk  wel hetzelfde hoor  met Kiki  die is ook de baas  en Kiki is de goedheid zelf die laat dat allemaal gebeuren   veel te  goed  voor  deze wereld hahahhahhahahahaah

Bedankt Dames voor jullie reactie