Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

hoi hoi...

Gaat goed hier... de valkjes worden al echte schreeuwertjes en allemaal zijn ze uitgevlogen....ook een jong van Zazcha en Zaura is uitgevlogen vanmiddag... heb m nu maar even lekker terug gezet voor de nacht...

De veertjes komen mooi terug bij de geplukte jongen... dus dat is goed nieuws!

Morgenmiddag maak ik ff weer wat fotootjes... het gaat nu hard met de jongen... Lenni vliegt graag rond... zit ook af en toe al met zijn kop in de voerbak met de zaadjes te spelen...

Morgen dus nieuwe fotootjes  :D :D :D

Groetjes en een fijne avond!!

TheaV

 ;D
Dat zijn superberichten!! Supervalk Lennie/Bennie!!
Enne..... Dat het maar snel morgen mag zijn...... ;) ( foto's dus )


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Super!! Ben benieuwd :) en fijn dat het zo goed gaat ;D ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Manon*

Fotootjes komen zo snel mogelijk... kwam weer eens wat tussen...  :-\

TheaV

Citaat van: *Manon* op 24 augustus 2011, 18:49:54
Fotootjes komen zo snel mogelijk... kwam weer eens wat tussen...  :-\


We zien ze wel verschijnen...... ;)


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Sally

Hoi Manon,

Fijn dat hier alles goed gaat, wij wachten geduldig op de foto's!  :)

Cherro

Ja hoor, wij wachten héél geduldig op foto's :-X ;D ;D ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

I seeeeee youuuuuuuu ;D 8)

Ben je onderweg naar je dagboek? ;D (met foto's?! ;D?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Manon*

Pfff....

Erg hectisch hier... sorry dat ik nog niet met foto's op de proppen ben gekomen...  :-\

Nu zag ik vanmorgen ook nog dat Ola, het geparelde witmasker meisje helemaal gepikt was op haar kop, boven haar oog en er komt allemaal bruinig pus uit haar oog en neusdoppie.... Ik kan zo een zalf op halen bij de dierenarts, maar ik denk dat een ab ook nie verkeerd is...

wie het doet weet ik niet, ik heb haar nu apart staan, zo net al een beetje pap gegeven en dat gaat er wel in, maar ik denk dat ze ook weinig ziet met haar ene oogje... Ik denk dat ik haar toch maar even mee neem trouwens... vertrouw het helemaal niet...

De andere jongen doen het goed.... mari, nala en lelie zijn uitgevlogen...
De papjongen doen zo hun best wie het hardst kan schreeuwen... als ik ze wil pappen vliegen Lolo en Lenni mij gewoon in het gezicht.... zo graag willen ze pap, terwijl er ook al van het trosgierst is gegeten.... dus ze beginnen de weg te begrijpen naar het zelf eten, maar ze willen pap...

wordt vervolgd....

Cherro

Citaat van: *Manon* op 26 augustus 2011, 13:26:41
Pfff....

Erg hectisch hier... sorry dat ik nog niet met foto's op de proppen ben gekomen...  :-\

Nu zag ik vanmorgen ook nog dat Ola, het geparelde witmasker meisje helemaal gepikt was op haar kop, boven haar oog en er komt allemaal bruinig pus uit haar oog en neusdoppie.... Ik kan zo een zalf op halen bij de dierenarts, maar ik denk dat een ab ook nie verkeerd is...

wie het doet weet ik niet, ik heb haar nu apart staan, zo net al een beetje pap gegeven en dat gaat er wel in, maar ik denk dat ze ook weinig ziet met haar ene oogje... Ik denk dat ik haar toch maar even mee neem trouwens... vertrouw het helemaal niet...

De andere jongen doen het goed.... mari, nala en lelie zijn uitgevlogen...
De papjongen doen zo hun best wie het hardst kan schreeuwen... als ik ze wil pappen vliegen Lolo en Lenni mij gewoon in het gezicht.... zo graag willen ze pap, terwijl er ook al van het trosgierst is gegeten.... dus ze beginnen de weg te begrijpen naar het zelf eten, maar ze willen pap...

wordt vervolgd....



Joh wat een gedoe met Ola :S

Kan me voorstellen dat je dan ff geen zin en tijd hebt voor foto's :S

Leuk dat de anderen het al zo goed doen trouwen :)

Kan niet wachten tot ik Mari en Levi op mag komen halen ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

 ;D
Hihihi.....  Hier hetzelfde...... Pppfff wachten......
Maar idd een ellende met Ola....
Zeker als je niet weet wie het doet!
We zien de foto's wel komen......
Ben heel, heel benieuwd!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

26 augustus 2011, 21:22:22 #4496 Last Edit: 21 juni 2012, 15:16:43 by *Manon*
Ik snap dat jullie heel erg benieuwd zijn... maar we zitten momenteel midden in een verbouwing en dan ook nog dat gedoe met Ola erbij vandaag...  :-\ :-\

Morgenvroeg moet ik vogelvoer halen in Hengelo, dan terug naar huis om behang te helpen aftrekken, smiddags naar een verjaardag, zondag nog een verjaardag.

Nero zat ook nog in het blok, deze drie waren eigenlijk de enigsten nog die niet waren uitgevlogen en die heb ik direct in de kooi gezet. ik zal ook van die arme witmaskertjes wat foto's maken... al zit ik wel in mijn maag met het oogje van Ola en de vleugel van Ollie, want dat is helemaal dik.... wil er morgen even goed naar kijken en als de wondjes dicht zijn wil ik er wat zalf opdoen die ik van een vogelarts heb gekregen een tijd geleden..

Vanmiddag de dierenarts gevraagd hoe en wat over het oogje van Ola, want er kwam bruin pus uit en dat kwam ook uit haar neusje, maar de dierenarts zei dat het oog en de neus met elkaar in verbinding staan en dat dat dus heel goed kon...
Ik heb een antibioticum zalf meegekregen wat ik vier keer op haar oogje moet druppelen per dag.... en het moet maandag beter gaan.... maar toen ik zonet even de valkjes ging pappen, had ik het idee dat Ola weer wat kon zien met haar oogje, want ze reageerde.... dat deed ze vanmiddag niet en toen was ik zo bang dat ze blind was aan haar oogje...

Bah, ik ben hier zo verdrietig van.... dit is zo triest als je valkjes zo worden toegetakeld....  want Lelie zit erbij in en Mara maar die zijn allemaal bont....

Ik ben blij dat het kweekseizoen erop zit bijna.... ik vind het zo niet leuk meer op deze manier...  :-\

De jongen van Tara en Shauny doen het goed, alleen Lenni is een taaie volhouder, hoop niet dat ie op zijn pa lijkt.... maar die eet nog niks zelf...
Vanmiddag heb ik ze gepapt en Lenni was 12 gram afgevallen, de rest 6 gram... zij eten dus een ietsie pietsie mee... Lenni niet...  ;)

Komt goed!!

Groetjes Manon

Cherro

Joh, maak je maar niet druk om die foto's ;)
Die komen vanzelf wel, je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd!

Wat een gedoe joh met je witmaskertjes, arme boeffies! Lijkt idd wel soort van racisme ofzo :-\
Jij bent zo, dus ik zal jou wel eens even plukken/pakken :-\

Wel fijn te lezen dat ze t verder op de gewonden na dan, zo goed doen ;D

Ik ben zelf ook druk het weekend, dus denk ik ook niet online, dus wat mij betreft, haast je niet, dat wat belangrijk is gaat voor ;) Die foto's kunnen volgende week ook nog wel ;)

Beterschap voor de toegetakelde boefjes en succes met alle drukte  :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Hoe is het met Ola en de verbouwing? Een chaotisch weekend gehad of viel het mee?

Nog meer benieuwd ben ik of Lennie/Bennie de voerbak heeft gevonden intussen???
Komt hij een beetje aan in gewicht nu?


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

hoi hoi,

het is hier een grote rotzooi hahahahaha en daardoor loopt alles anders dan gepland  :-\

Lenni maakt nog geen aanstalten om zelf te gaan eten.... hij valt ook steeds veel af omdat hij geen moeite doet... ze zitten nu op 1x per dag voeding....  Levi en Lolo beginnen van het trosgierst te eten zag ik vanmiddag...

Als ik de kooi open doe, komen er zo drie vogels in mijn gezicht vliegen  >:( helemaal gek zijn ze dan!!

Met Ola en Ollie gaat het naar omstandigheden redelijk, zij zitten nog op 3x pap, omdat ik niet wil dat ze onnodige energie verbruiken... ze hebben de energie nodig om te herstellen.... Ollie heeft twee hele dikke rode bulten op zijn schoudertjes... ook daar wil ik foto's van maken, want ik ben bang dat het iets is wat niemand wil dat het is.... Verder doet hij het goed, en ook het oogje van Ola is aan het herstellen en ze ziet er weer mee... wat een opluchting....

Morgenmiddag duik ik de blokhut in voor een grote schoonmaakbeurt, dan maak ik gelijk wat foto's... het wordt de hoogste tijd daarvoor... ook ga ik even veertjes plukken van Nala en Nero.... als één van de twee een popje is, dan is ze gereserveerd...

Nog even een drukke week.... woensdag willen we de muren en plavond sauzen... we hebben een muur tussen twee kamers gehaald, zodat het één gezellige ruimte wordt, er komt een lange tafel in te staan van 3 meter en ook die is in de maak.... over anderhalve week krijgen we m, en dan moet het wel klaar... de kozijnen moeten nog geschilderd worden, we zetten er een dressoir in die ook nog wit moet... is nu bruin.... en de houten planken vloer moet weer opgeschuurd worden en weer wit worden gelakt.... een hoop werk nog, maar dan gaat de week ook snel voorbij.... donderdag of vrijdag komt mijn dochter Jael terug van haar vakantie van 3 weken bij haar vader..... pffffff wat duren die lang zeg....

morgen dus fotootjes  :D :D :D