Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Larissa

hey Manon

Wauw wat zijn ze mooi geworden, en wat fijn dat er al wat gereseveerd zijn.

groetjes  :-*

Caroline 1569

Wat gaat het snel zeg,nu al zo groot.
Wat een schatjes en mooie foto's van het stel.
Groetjes Caroline

Caroline

6 februari 2011, 23:12:44 #4217 Last Edit: 6 februari 2011, 23:14:43 by Caroline
Oeps, ik heb vannacht de foto's op bed liggen bewonderen maar zie nu pas dat ik nog helemaal niet gereageerd heb ... ieuw, ik schaam me ...  :-[

Ze zijn ...

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

..Neline..

Wat een leuke foto's weer  :-*

Flupke is echt appart bont hè. Hij heeft echt maar heel weinig bont. Het is wel een droppie zeg. lief koppie heeft ie  :-*

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

*Manon*

Foto update 9 februari 2011

Felix  :-*

Fido  :-*

Flupke  :-*

Fred  :-*

Glou  :-*

Dit waren de fotootjes, het worden echte deugnietjes, vooral Glou zit van alles te doen, behalve even stil zitten voor de foto, daarnaast is ie echt een baby'tje, hij piept altijd nog als je tegen hem praat... zo lief!
Felix en Flupke hebben de schommel ontdekt, gisteravond ging Felix even lekker hard schommelen... echt leuk om te zien!!
Fidootje is echt een heerlijk lief meisje, maar ja... nu vind ik witmasker cinnamon ook wel erg schattig om te zien
Fredje is ook een lieverdje, al kan hij ook best fel zijn... als ik de kooi met mijn hand in kom, wil hij graag even laten zien hoe stoer hij wel nie is.....

Buiten in de voliere en kooien in de blokhut gaat het ook heel erg goed!
Er waren weer eitjes gelegd door Nikki, maar die zijn nu verwijderd en ze zitten weer allemaal lekker buiten en denken niet meer aan eitjes leggen gelukkig!
Ik snap van de verhouding tussen Jipp, Nikki en Sjimmie even helemaal niks meer.... Zo denk je dat Nikki en Jipp een stelletje is, zo zie je al enkele dagen dat Jipp en sjimmie elkaar overal volgen, naast elkaar zitten, kroelen.... Nikki lijkt nu het vijfde wiel aan de wagen te zijn...
Ik ben van plan het nu even goed in de gaten te houden wie met wie gaat.... Zodat ik de koppels daarop aan kan passen... stel dat Jipp en Sjimmie dikke maatjes zijn, dan mogen ze van mij.... Moet ik voor Nikki een ander mannetje zoeken... Fred misschien?
Djune, de geparelde pop is ook nog alleen, omdat Billie de wildkleur het nodig vond om een erg mooie dame uit te kiezen.... Namelijk Jindi de lutino geparelde bleekmasker.... Maar ik denk dat als ik Billie en Djune een blok geef, dat ze dan naderhand dikke vriendjes zijn, zo was dat vorig jaar met Bibi de wildkleurdame ook...
Maar, dan heb ik Jindi weer over... kan wel zeggen, blijft Glou hier wonen om haar partner te worden.... Maar dan heb ik zoveel eigen jongen wat ook niet de bedoeling is....  En zo blijven we aan het nadenken wat we het beste kunnen doen... ah ja, heb ja toch niks anders te doen

Flupke en Glou zijn nog te reserveren

Fijne dag allemaal!

Caroline

Geweldige foto's, Manon, ze zijn echt prachtig en dan die heerlijke papsmoeltjes.  :D

Leuke combinatie, Fredje & Nikki.   ;)

Fijne dag en succes met je pappertjes.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Ha Manon
Ze zijn la echt groot aan het worden zeg...
en wat een mooie foto's.
Jij blijft toch ook aan het puzzelen wie met wie en uiteindelijk moet er steeds weer een bij  :D ;).
en ze vinden ook niet altijd degene leuk die wij voor ze bedenken...
Caroline

TheaV

Geweldige foto's.... Ben ik een  tijdje weg geweest en kom  terug en meteen  genieten  van  de foto's... Wat is Doris mooi!!! En Grou ook, super leuke vallkjes! Ik kan niet wachten  tot er hier wat gaat gebeuren.... Fijn dat het ook met de reserveringen  goed gaat.....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

patty_dordtse valkjes

Super geweldige foto's van de kleine baby valkjes.

;D ;D ;D

je hebt het er maar druk mee met die valkjes van je
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Anja

Wat een lieverds Manon. Super mooie valkjes heb je gekweekt hoor.

Liefs,

Anja

*Manon*

14 februari 2011, 20:24:16 #4225 Last Edit: 14 februari 2011, 20:26:04 by *Manon*
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes  :-*

Ik heb nog weer wat fotootjes gemaakt van de jongen, maar voordat ik die plaats, wil ik even al mijn valkjes op een rij plaatsen..
Er is al best veel bijgekomen vanaf het moment dat ik mijn boekje opende... toen had ik enkel Tibeau nog en nu zit ik al op zo'n 20 valkjes, vandaar dat er even een update geplaatst moet worden om up to date te blijven...

Hier komen ze!

Voorstellen van de valkjes!

Zazcha & Zaura:

Zazcha is geboren in december 2007 en Zaura is geboren in augustus 2008. Vanaf het moment dat ze elkaar zagen zijn ze eigenlijk al een koppeltje, ze zijn zo onwijs hecht met elkaar... waar de ene is, is de andere ook!
In juli 2009 hebben ze voor het eerst een nestje gehad die ze erg goed groot gebracht hebben, hieruit zijn bonte cinnamonnetjes geboren en in september 2010 hebben ze weer een nestje gehad, waar bonte witmaskers uit geboren zijn en één bonte cinnamon.... Heel leuk die variatie!

Zazcha en Zaura:

Moeder Zaura: bont witmasker cinnamon gepareld Vader Zazcha : bont cinnamon split voor fallow witmasker 

zonen:
25% bont cinnamon split voor fallow witmasker {X2: gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor fallow {X2: gepareld}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld} 

dochters:
25% bont cinnamon split voor fallow witmasker
25% bont witmasker cinnamon split voor fallow
25% bont cinnamon split voor witmasker
25% bont witmasker cinnamon

Dit zijn twee jongen die onder andere al van dit koppeltje geboren zijn en deze 2 mutaties kunnen eruit geboren worden:

Bonte witmasker

Bonte cinnamon

*********************************************Tibeau & Sari

Tibeau had eerst een ander popje, daarmee heeft hij 2 nestjes gekregen.
Sari zat altijd tussen Tibeau en Tara in en eigenlijk waren Tibeau en Sari heel erg verliefd op elkaar...
Op een gegeven moment had Tibeau geen zin meer in een nestje met Tara, terwijl Tibeau altijd heel trouw was aan de eitjes, keek hij er nu niet meer naar om. Dat was voor mij het moment om Tibeau en Tara van elkaar te scheiden en nu heeft Tibeau een nestje gehad met Sari en ze zijn super gelukkig met elkaar.

Moeder Sari : bont split voor witmasker Vader Tibeau : witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon} 

Zonen:
13% witmasker split voor bont {X1:  lutino}
13% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon}
13% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  lutino}
13% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  cinnamon}
13% bont witmasker split voor {X1:  lutino}
13% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon}
13% bont split voor witmasker {X1:  lutino}
13% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon} 

Dochters:
13% witmasker lutino split voor bont
13% witmasker cinnamon split voor bont
13% lutino split voor bont witmasker
13% cinnamon split voor bont witmasker
13% bont witmasker lutino
13% bont witmasker cinnamon
13% bont lutino split voor witmasker
13% bont cinnamon split voor witmasker

Enkele jongen die al uit dit koppeltje zijn geboren:

bonte man met veel geel

Bonte man maar dan met heel veel grijs

Witmasker cinnamon popje

Bonte man

*********************************************Noortje & Pukkie:

Pukkie

Noortje

Noortje is een eigen gekweekt valkje en dochter van Tibeau en Tara.
Pukkie heb ik opgevangen van iemand uit Enschede die niet meer voor de valkjes kon zorgen. Omdat Pukkie nog erg jong was en Noortje nog geen partner had, heb ik deze aan elkaar gekoppeld, ze krijgen ook nog eens erg leuke jongen.

Pukkie en Noortje:

Moeder Noortje: witmasker lutino split voor bont Vader Pukkie : witmasker gepareld 

Zonen:
50% witmasker split voor bont {X1:  gepareld} {X2: lutino}
50% witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino} 

Dochters:
50% witmasker gepareld split voor bont
50% witmasker gepareld

Noortje & Pukkie krijgen in april 2011 een blok en mogen ze 2 nestjes gaan proberen. Ze zitten nu al apart om aan elkaar te wennen. Omdat dit koppeltje nog nooit een nestje heeft gehad, staan er nog geen foto's van de jongen en mutatie foto's die ze kunnen krijgen.

Tara & Shauny

Tara

Shauny

Shauny had ik eigenlijk gekocht voor Sari, maar omdat Sari alleen maar Tibeau als vriendje wou, klikte het niet met een ander valkje.
Nu Sari een koppeltje is geworden met Tibeau moest Tara plaats maken en omdat er ook hele leuke jongen uit deze koppeling komen, zitten Tara en Shauny nu apart om vriendjes te worden.

Sari en Shauny:

Moeder Tara : bont split voor witmasker
Vader Shauny : bont cinnamon gepareld

Zonen:
50% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon gepareld} 50% bont split voor {X1:  cinnamon gepareld}

Dochters:
50% bont cinnamon gepareld split voor witmasker
50% bont cinnamon gepareld

Sari en Shauny krijgen in april 2011 een blok en mogen ze een nestje proberen, omdat ze nog nooit samen kindjes hebben gekregen, heb ik hier nog geen foto's van de jongen en mutaties geplaatst.

Sjimmie

Sjimmie is een bont geparelde man / geelwang
Hij is geboren in november 2008
Sjimmie is een hele lieverd, maar krijg ik niet gekoppeld aan een leuk popje, hij kiest alleen maar mannen uit waar die het gezellig mee heeft.
Hij heeft een drie hoeks verhouding met Nikki en Jipp, maar hoe het precies zit weet ik niet en dat ben ik momenteel aan het bekijken, zodat ik weet wie ik met wie apart kan zetten.

Nikki:

Nikki is een bont witmasker cinnamon meisje en is geboren in februari 2010.
Ik heb haar gekocht als partner voor Sjimmie, maar die vond haar niet zo leuk... nu is ze aan het koppelen met Jipp en heeft ook een aantal eitjes gelegd die ik binnen heb bijgelegd bij het nestje van Tibeau en Sari. Hieruit is een bonte cinnamon geboren.
Ik weet nog niet of Nikki en Jipp een koppeltje blijven.

Het jong van Nikki en Jipp:

Jipp

Een bonte witmasker man, hier geboren op 22 juli 2009 en zoon van Tibeau en Tara.
Ik heb deze man gehouden om te koppelen aan Jindi, maar Jindi heeft een ander vriendje!
Jipp heeft nu een drie hoeks verhouding met Sjimmie en Nikki

********************************************* Jindi:

Jindi is een gepareld lutino bleekmasker meisje waarvoor ik nog een partner moet zoeken... ze is nu vriendjes met Billie de wildkleur, maar dat is eigenlijk wel heel erg jammer van haar mooie mutatie.

*********************************************Billie en Djune:

Billie

Djune

Billie en Djune: 

Moeder Djune:gepareld
Vader Billie : wildkleur split voor {X1:  lutino gepareld}

Zonen:
50% gepareld split voor {X1:  lutino}
50% wildkleur split voor {X2: gepareld} 

Dochters:
50% lutino gepareld
50% wildkleur

Billie heeft al eens een nestje gehad met Bibi, zijn overleden vrouwtje. Hij was daarvoor ook al heel close met Jindi en die twee heb ik uit elkaar gehaald, heb Billie samen met Bibi een blok gegeven en vanaf dat moment was het liefde. Nu hij weer zo close is met Jindi, hoop ik dat het nu op dezelfde manier gaat en dat hij straks een nestje krijgt met Djune en Jindi gaat vergeten. Ze mogen in juni 2011 een nestje proberen.

*********************************************Chanel & Hugo
Chanel is een geparelde cinnamon geelwang pop / bronze fallow en bont, ze is op 17 mei 2010 geboren en is heel erg tam.

Een paar maandjes later is haar partner Hugo hier komen wonen.
Hugo komt uit België en is op 17 juni 2010 geboren, hij is een bonte geelwang man / gepareld of cinnamon.
Hugo fluit de sterren van de hemel en ik hoop dat hij nog eens leert praten... als ik zijn naam zeg, dan houdt hij zich stil en luistert heel aandachtig!

Ik heb nog een paar vrijgezellen en die blijven ook vrijgezel!
Gebbe, een bonte opvangvalkje!

Atilla, een opvangmeisje! Ze heeft een vergroeid voetje en omdat we niet weten of dit aangeboren is of niet, mag ze sowieso geen nestje. Ze is bleekmasker.

Sammie, hij is ook een opvangvalkje en woonde bij Atilla, ze zijn een koppeltje maar krijgen geen nestje van me. Sammie is een bleekmasker cinnamon.

Rianne

Ik zat bij de recente berichten je voorstelronde te lezen en zag toen (na Billie bewondert te hebben :) ) de foto van Atilla. Weet je zeker dat ze bleekmasker is? Want ze lijkt sprekend op mijn Nevada:

En zij is geelwang. :)

*Manon*

Klopt Rianne, ze lijken echt heel veel op elkaar  :)

Atilla is echt een bleekmasker, heeft ook heel lichte wangetjes en ze is bij Marlies geboren. Monica uit Enschede heeft haar bij Marlies opgehaald en ze vertelde me ook dat Atilla een bleekmasker was. Toen ik bij Marlies was om Jindi op te halen, hebben we het ook over de bleekmasker Atilla gehad... had toen al een zwak voor haar, maar ze ging naar Enschede.. Wel heel leuk dat ze via een omweg met niet zo heel leuke omstandigheden, toch bij mij terecht is gekomen  :)

..Neline..

Leuk zo'n voorstelronde. Je hebt echt veel mooie valkjes zeg  :-*

Alleen nu vraag ik me af of je wel zeker weet dat Flupke een bont valkje is.. Zal hij niet gewoon een wildkleur zijn, maar dan met een aantal veren die door zijn split bont komen? (ook al heb ik eigenlijk nog nooit gehoord dat split bont zich ook kan uiten in slagpennen..)
Want zijn broertjes hebben heel veel bont, dan zou het logisch zijn als ze allemaal veel bont zouden hebben toch? in ieder geval niet zo weinig als Flupke..
En zijn zusje heeft ook een behoorlijke split bont plek in haar nek. Zou het niet kunnen dat de bont veertjes die hij heeft, toch duiden op split bont?
Of is het echt totaal niet mogelijk dat split bont zich uit in slagpennen?

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

*Manon*

Citaat van: ..Neline.. op 14 februari 2011, 21:15:20
Leuk zo'n voorstelronde. Je hebt echt veel mooie valkjes zeg  :-*

Alleen nu vraag ik me af of je wel zeker weet dat Flupke een bont valkje is.. Zal hij niet gewoon een wildkleur zijn, maar dan met een aantal veren die door zijn split bont komen? (ook al heb ik eigenlijk nog nooit gehoord dat split bont zich ook kan uiten in slagpennen..)
Want zijn broertjes hebben heel veel bont, dan zou het logisch zijn als ze allemaal veel bont zouden hebben toch? in ieder geval niet zo weinig als Flupke..
En zijn zusje heeft ook een behoorlijke split bont plek in haar nek. Zou het niet kunnen dat de bont veertjes die hij heeft, toch duiden op split bont?
Of is het echt totaal niet mogelijk dat split bont zich uit in slagpennen?

Ik dacht eerst ook dat het een wildkleurtje was Neline, maar Caroline uit Veghel zei dat Flupke wel degelijk bont was en als zij dat zegt, geloof ik haar direct  :)