Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Sjet

waarom  zijn die spinnen ook altijd  waar jij zijn moet Manon !
bah  heb je  dat weer  straks  krijgje nog meer kleintjes maar dan  Spinnen  :P vang hem maar gauw hoor !!!   leuk zijn je vier donsjes zeg  en die ene gele  heel mooi .

Lieve groetjes  Je Moeder 

Caroline

Whahahaha!!!! Ik moest lachen om je spinnenavontuur.  ;D ;D

Ik kom straks even terug .... fotootjes kijken.  8)

Liefs vanuit een lekker zonnig Veghel.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Eerst even de fotootjes van in het weekend... kun je direct zien hoe hard ze gegroeid zijn!!

Allereerst de blokhut van binnen en de kooien.
Omdat ik nu heel veel jonge valkjes hebben die gekoppelt moeten worden, is deze oplossing gevonden. Als ze eenmaal gekoppelt zijn, dan blijven ze in de winter lekker in de voliere.
Bovenin in één van de kweekkooien zitten Zazcha en Zaura. Het mooie van de kweekkooien is, dat over de hele breedte een doorgang is gemaakt.... deze kunnen we weer afsluiten door schotjes, maar ik wil ze graag de ruimte geven, maar zoals nu, zijn er dus wat schotjes geplaatst, zodat Zazcha en Zaura privacy hebben... toch wil ik niet weer kweken in een kweekkooi... ik vind het er te donker in, tralies verticaal en ik vind het toch te klein, ook al hebben ze in de breedte heel veel ruimte, de hoogte is niet veel en ik vind het gewoon helemaal niks.

Easy:

Early:

Enjoy:

Exit:

De foto's van vanmiddag komen eraan...

*Manon*

Foto's van vanmiddag  ;D

Easy:

Early:

Enjoy:

Exit:

Groepsfoto:

Dit waren ze.... ik ben erg trots op ze... ze krijgen nu wat praatjes... als ik in het blok kijk, gaan ze een beetje stoer lopen doen... blazen en dan maken ze zo'n klein sprongetje... hahahahaha... jahaaa dat schrikt enorm af....  ::) ::)

Caroline

Hé, wat een leuk kweekkamertje heb je zo.

Boven zitten Z & Z, middenonder T & T maar wie zitten er dan verder in de kooien?? Kan ik net niet zien.  8) ::)

Je E-tjes zijn werkelijk super de super!! Je ziet ze inderdaad groeien, fijn dat ze het zo goed doen.  :D

Hoe is het met je nieuwe opleiding, ben je al begonnen??

Lekker genieten van je stekeltjes, vind ik zo'n leuke fase.

Liefs en trusten voor straks, Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Bij de 1e serie foto's meende ik het te zien, maar bij de 2e serie zag ik het ook: Exit heeft 2 kleuren dons (voor zover dat nu nog zichtbaar is  :) ): geel en wit!
Ze zien er goed uit! Mooi hoor.

Leuk kweekkamertje!  :)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Manon*

Het kweken in de kweekkooien vind ik eigenlijk nie zo handig... ook niet dat ik steeds op een stoel moet staan om in het blok te kunnen kijken.... daarbij zit er dus een dikke spin aan het plavond.. of eigenlijk IN het plavond.. vin'k nie zo leuk  :-[ :-[

De kweekkooien is nu opgedeeld in twee gedeelten... links de binnenkooi waar de valkjes van buiten naar binnen kunnen. Rechts tot aan de muur de kweekkooi van Zazcha en Zaura.

Linkse kooi, zitten Noortje en Pukkie in, daarnaast zit Tibeau en Tara, daarnaast zitten David en Lisa en aan de muur zit in de wat kleinere kooi rechts, Hugo en Chanel...

Hans regelt een kacheltje, dus het wordt een gezellige boel en aangenaam warm  :D

patty_dordtse valkjes

Hoi,

thnx voor je berichtje  ;D

super mooie leuke foto's voor de kleintjes

vooral die met witte kuifjes haha
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Larissa

hey manon

geweldig die foto's en wat leuk zo je eigen kweekkamertje
daar zul je leuke uurtjes gaan beleven denk ik...

Vindt Easy en Enjoy  nog steeds heel erg leuk,....pff dat zal nog wat moete worde als ik een keuze moet maken  :-[ maar gelukkig duurt dat nog ff

groetjes Larissa

carco

Hoi

Het ziet er mooi uit hoor en de jongen zijn om te  :-*
Heb je David en Lisa nu toch niet meer binnen zitten dan in de woonkamer?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

David en Lisa zitten ook in de blokhut samen in een kooi en ze vermaken zich prima! Ze vliegen daar elke dag ook lekker rond en ik moet dan wel denken dat ik appel meeneem, anders krijg ik ze met geen mogelijkheid meer in de kooi  :)

Heej, Larissa,
De jongen worden erg leuk, heb zonet weer fotootjes gemaakt, zal ik nog even plaatsen... leuk is het wel om te zien dat ze allemaal verschillend bont zijn.... de ene heeft meer cinnamon en de andere meer wit...errug leuk!!

Hoi hoi Caroline,

Ja ik ben al met mijn opleiding begonnen en het is heel erg leuk.... nu heb ik ook geen hekel om te leren dus dat scheelt een boel, moet enkel mijn ritme even anders indelen en sommige dingen komen wat op een laag pitje te staan, maar verder is het super!!

Liefs Manon

Larissa

Hey Manon

Leuk zo'n sterk gevarieerd nest....blij te lezen dat het bij jou allemaal goed gaat.

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's van je jongen

groetjes Larissa

smiley

Hallo Manon

Je kleintjes zijn heel erg mooi  :-* en wat groeien ze toch hard he'.
Het blijft een grappig gezicht dat ene bontje ertussen  ;)

Fijn weekend en groetjes
Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*Manon*

De jongen van Zazcha en Zaura doen het heel erg goed!
En Zazcha en Zaura zelf doen het ook erg goed. Elke morgen zitten ze me al op te wachten en als ik ze dan zaadjes geef, duiken ze erop af, om vervolgens het 'gezonde'bakje in te duiken als ik daarmee aan kom.. hierin zit macaroni, groente, gekiemd kiemzaad, eivoer en een stengel trosgierst... savonds is dit bakje helemaal op!
Dat is dan de jongen ook wel aan te zien, want die hebben echt volle kropjes.

Ook krijgen ze veertjes... heel leuk om te zien welke tekening ze krijgen en aankomende week zou het lekker warm worden, dus dan haal ik ze smiddags uit het blok om ze aan me te laten wennen.
Ondertussen is ons verwarminkje ook gearriveerd die straks in de blokhut kan, zodat het lekker warm is in de winter.

Tara is rond en in het broedblok te vinden...  ze heeft nog geen eitje gelegd, maar dat zal niet lang meer duren...

Vanmiddag heb ik dan toch het besluit genomen...
Ik was in het voorjaar heel erg aan het twijfelen of ik Gebbe wel zou laten verhuizen naar de buitenvolière. De hele zomer heeft hij buiten gezeten, maar zodra ik in de buurt was, sprong hij tegen de tralies en ging fluiten.  Ook als we buiten zaten, ging hij heel zenuwachtig aan de tralies hangen en weer op de stok en weer in de tralies en weer op de stok... dat deed hij ook binnen in de blokhut als ik daar was. Nu ik minder buiten ben, maar des te meer in de blokhut, zie ik hem altijd binnen en zodra hij mij ziet, begint ie te fluiten en weer heen en weer te dribbelen op de stok.
Vriendjes heeft hij niet, hij gedoogd iedereen, maar wil er verder niks mee te maken hebben. Als ik in de voliere kom, dan wil die nie meer bij mij zitten, maar zodra ik de voliere uit ben, gaat hij weer aan de tralies hangen.

Vanmiddag heb ik dus besloten om hem in huis te gaan houden.  Tot mijn verbazing fleurt hij helemaal op... hij laat zich weer kroelen, wat hij in de voliere niet wilde... hij stapt op wat hij in de voliere niet wilde, hij fluit de sterren van de hemel voor me en hij zit nu al een uur op mijn schouder.
Ja, hij zit alleen binnen, maar hij heeft mij en daar heeft hij blijkbaar genoeg aan.... Hij was buiten niet erg gelukkig nu hij binnen weer zo lekker relaxt is en gekroeld wil worden, terwijl hij buiten niks van me moest hebben....

Zaterdag heb ik wat fotootjes gemaakt van de jongen van Zazcha en Zaura, morgenvroeg ga ik weer fotootjes maken, want ze hebben VEERTJES!!!
Echt gaaf.... Early wordt heel erg mooi!! Hij heeft veel wit, Easy is veel grijs... ook errug mooi dat cinnamon, ach ze zijn allemaal zo mooi!!!

Easy:

Early:

Enjoy:

Exit:

Ze hebben zo allemaal van die heerlijke smoeltjes.... Ze zijn allemaal verschillend en allemaal heel erg mooi al zeg ik het zelf...  morgen komen de nieuwste fotootjes die ik morgen ga maken!!

hilde

ach ach ik smelttttt gewoooooooonnnnnnn

mooie fotooooosssssss manon