Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

bobbie

Caroline

Ach Manon, wat zijn ze leuk!!  :-* :-*

Lekker van genieten hoor.  :D

Leuk dat Gebbe weer binnen zitten, hij een mensenvriendinnetje, jij een valkenvriendje, is toch mooi geregeld zo, allebei gelukkig.  ;)

FIjne avond ... liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Je hebt helemaal gelijk: de jongen zijn allemaal mooi! Geweldig!  :D

Hopelijk heeft Tara snel een blok uitgekozen en kun je binnenkort het eerste eitje van haar vinden.  :)

Leuk, 1 vogel binnen. Zo te horen heeft ie je gemist. Veel plezier met Gebbe binnen.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Larissa

20 september 2010, 20:57:31 #4023 Last Edit: 20 september 2010, 21:50:35 by Larissa
hey manon

Mooie foto's van je jongen hoor...heb jij de namen van je jongen niet omgedraaid ?
Ik meende dat Exit de bonte was ??? en Enjoy een witmaskertje

Geniet lekker van Gebe

groetjes Larissa

♪ Marlies

Leuke foto's weer van hele mooie jongen. :D

Gekke Gebbe, hij heeft het maar mooi voor mekaar om weer lekker bij jullie binnen te wonen.
Als hij genoeg heeft aan jouw gezelschap, dan is dat toch helemaal oké.
Allebei gelukkig. :P

Groetjessssssssss ;)

Sjet

oh  wat  groeien ze snel zeg !  en wat zien ze er prachtig uit   helemaal Toppie .  en ja  je hebt helemaal gelijk  dat  je  Gebbe naar binnen hebt gehaald  die heeft zich  altijd al  tot jou aan getrokken gevoeld  dus  dan  mag  hij ook een plekje in huis   TOCH ?? ben benieuwd naar de nieuwe  Foto's  .

groetjes en liefs  je  Mamaatje    Georgette

*Manon*

Foto Updeet van het E-nestje!

Vanmiddag heb ik het blok verschoond!
Dit koppel maakt er een mooie bende van en laten alle poepjes in het blok liggen!

Ik heb heel veel fotootjes gemaakt, helaas zijn sommigen van Easy, het oudste jong mislukt, dus vandaar de weinige foto's van hem of haar, maar dat heb ik hopelijk op het einde weer goed gemaakt..
Ik ben verliefd op één koppie.... Die kijkt me steeds zo schattig aan..
Maar goed, dan nu de foto's....

Easy, bonte witmasker cinnamon man of pop  kanssplit bronze fallow, indien een man is hij ook split gepareld en 3 ½ week oud!

Early,  bonte witmasker cinnamon man of pop  kanssplit bronze fallow, indien een man is hij ook split gepareld en 3 ½ week oud!

Enjoy,  bonte witmasker cinnamon man of pop  kanssplit
bronze fallow, indien een man is hij ook split gepareld en 3  week oud!

Exit, bonte cinnamon man of pop, split witmasker, gepareld (indien een man), kanssplit bronze fallow
3 weken oud

En tot slot:
Het E-nestje lekker dicht tegen elkaar aan:

Dit waren ze!

hilde

wat een scheetjessssssss

zo een mooitjes

:)

Paula

Mooi, mooi, mooi (de vogels, de foto's en .... jouw nagels!  ;) )

Het vogeltje met het koppie waar je verliefd op bent ... ga je die houden of gaan ze allemaal weg?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Larissa

Hey Manon

Wauwwie wat een mooie valkjes en ik moet eerlijk zeggen dat me hartje nu meer naar Enjoy heen trekt wat een lekker koppie zit daar op

groetjes Larissa

patty_dordtse valkjes

Hoi Manon,

Wat een heerlijke foto's van alle jongen en mijn hartje gaat nog steeds naar de witjes oef die bekkie's daar smelt je zo wat van weg echt een scheetjes....

geniet ervan die heerlijke gezichtjes...

groetjes van mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Manon*

Hoi hoi,

Daar ben ik ook weer met een updeetje!
Tibeau en Tara hebben afgelopen donderdag hun eerste eitje gelegd...  zaterdag hun tweede en zondagmorgen kwam ik in de blokhut en ik zag dat de beide eitjes kapot waren.
Heel erg jammer, maar ik denk dat er paniek is geweest, omdat er erg veel veren in de kooi lagen.
Nu is Tara waarschijnlijk zo erg geschrokken, dat ze vanmorgen een derde eitje heeft gelegd, maar dit keer in de voerbak!
Ik heb het eitje maar in het blok gelegd, hopelijk krijgt ze haar vertrouwen terug!
Ik heb de twee eitjes weggegooid en heb er geen neppers voor in de plaats gelegd, ik hoop eigenlijk dat ze toch vier eitjes gaat leggen, maar we zullen het af moeten wachten.

Gebbe zit nu een week binnen, maar ook hier is hij heel erg op zich zelf gericht... de hele dag staat zijn kooi open, maar meneer komt er niet uit.... Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik er mee aan moet, want hij zit sinds een paar dagen te wippen met de stok waar die op zit. Zou hij dan toch behoefte hebben aan een popje?

Zazcha en Zaura doen het nog steeds erg goed, de jongen komen niks te kort!
Sinds twee dagen haal ik de jongen eventjes naar binnen voor een paar hapjes pap om eraan te wennen mocht het straks nodig zijn dat ze bijgepapt moeten worden, hoef ik niet meer als worstelaar te fungeren, maar weten de jongen dat ze hun snavel moeten openen....
Dit gaat erg goed, alleen Easy doet zijn naam niet zoveel eer aan.... Tis namelijk nogal een stijfkopje... ik lach me rot om hem of haar... Ik doe pap in zijn bekkie, hij doet zijn snavel op elkaar en blijft lekker zitten... de pap puilt uit zijn snavel, maar so what.... Hij blijft lekker zitten!
De rest smult heerlijk van de pap, Exit de jongste smakt al bij voorbaat en eet dan ook gretig, al is dat niet de bedoeling, want de ouders voeren erg goed!
Vanmorgen direct weer wat fotootjes gemaakt en ik had zaterdag ook nog wat fotootjes gemaakt, dus er komen lekker veel fotootjes voorbij.

Easy, bonte witmasker cinnamon man of pop  kanssplit bronze fallow, indien een man is hij ook split gepareld en 4 week oud!

Easy is de oudste van het stel en ook de koppigste!
Maar zijn gedrag is geweldig!! Ook als ik hem wil pakken, dan is het even blazen, maar hij gaat niet van zijn plaats... hij blijft gewoon zitten waar die zit en geeft geen cm toe. Easy heeft veel grijs op zijn rug en heeft een onwijs lief koppie

Early,  bonte witmasker cinnamon man of pop  kanssplit bronze fallow, indien een man is hij ook split gepareld en 4 week oud!

Early is het tweede jong uit het nest en heeft geen ringetje helaas... voor mij is het wel even handig, want nu kan ik ze beter uit elkaar houden...  Ook Early is een blaaskaak, maar vind het heerlijk om gekroeld te worden en daar geniet ie dan ook even goed van....

Enjoy,  bonte witmasker cinnamon man of pop  kanssplit bronze fallow, indien een man is hij ook split gepareld en 3 ½   week oud!

Enjoy is een heel rustig valkje die het allemaal wel over zich heen laat komen, hij geeft zich ook vrij snel over als ik ze oppak en hij begint te blazen.... Dan is het toch ook vrij snel goed en vind ie het prima dat ik m kroel. Hij is de enige met erg veel wit, tis wel een mooierdje vind ik zelf.

Exit, bonte cinnamon man of pop, split witmasker, gepareld (indien een man), kanssplit bronze fallow
3 ½  week oud.

Dit is een heel nieuwsgierig valkje, tis de benjamin van de groep en die hebben altijd wat vind ik... of het komt door dat hij de enige bonte cinnamon is.... Hij is zo leuk en als hij me hoort begint hij al te bedelen.... Terwijl hij toch echt nog geen eten krijgt van me, alleen een paar hapjes pap om te proeven...

En dan nog saampjes op de foto...

patty_dordtse valkjes

Heb enorm genoten van de foto's super mooi

jammer van de 2 eitjes

hopelijk blijven de andere die komen gaan HEEL

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Wow Manon, wat een scheetjes, ze doen het super en zijn prachtig!!!!  :-*

Balen van de eitjes van Tibeau & Tara  :-\ .... ik heb hier een kapot eitje van Kouros & Lou Lou.  >:(

Ik duim voor je dat de volgende eitjes wel goed gaan en ze snel weer vertrouwen krijgen in elkaar en het blok.

Succes!!

Liefs Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

hey manon

Gave foto's en wat een heerlijke bekkie's
Enjoy heeft toch echt me hart gestolen hoor, maar dat had ik je ook al in im-tje geschreven ;D

Balen van de eitjes van Tibeau en Tara hoop dat de andere eitejs allemaal heel blijven

groetjes Larissa