Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Paula

Heb je geen back-up koppel? Kennissen in de buurt die het eitje over kunnen nemen?

Zoals je zelf al aangeeft is het een heel groot risico om een zo jong kleintje zelf groot te brengen.

Ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden voor het andere eitje.
Sterkte voor het kleintje!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Manon*

Citaat van: Paula op  6 juni 2010, 11:43:26
Heb je geen back-up koppel? Kennissen in de buurt die het eitje over kunnen nemen?

Zoals je zelf al aangeeft is het een heel groot risico om een zo jong kleintje zelf groot te brengen.

Ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden voor het andere eitje.
Sterkte voor het kleintje!


Nee, ik heb helaas geen back-up koppel.
Ze broedden zo goed, dat ik er alle vertrouwen in had dat ze het goed gingen doen!

Dank je wel voor je berichtje  :-*

•=Bonnie=•


*Manon*

Misschien toch nog een lichtje aan de horizon  :D

Nadat ik mijn berichtje hier had geplaatst, kreeg ik een berichtje van Caroline (Carco) dat Esther, die regelmatig in Wierden is, het donsje en het ei wel konden onderbrengen....

Dus ben ik net naar Wierden gereden en het donsje en het eitje daar neergelegd!!

Ik hoop dat het donsje het gaat redden, hij is er dapper en sterk genoeg voor, want onderweg zat hij fier met zijn koppie rechtop en piep geluidjes te maken.

In ieder geval hebben zowel het donsje als het eitje meer overlevingskans bij de koppels van Esther dan hier.

Vanmorgen heb ik dus de ouders de voliere in gedaan en ze gingen ook helemaal niet meer terug naar het donsje en het eitje.... welk kwamen Sjimmie, Gebbe, en Zazcha en Zaura even een kijkje nemen naar het donsje.... maar om nu te verwachten dat valkjes zo uit het niets een donsje gaan zitten voeren en gaan broeden.... dat was te veel van het goede gevraagd of gehoopt.... zacha en zaura hebben het donsje onder het zaagsel geschoven en gingen toen het blok weer uit.... het is beter zo en ik hoop dat dit donsje en het donsje in het eitje uitgroeien tot mooie en gezonde valkjes!!

Caroline en Esther heel erg bedankt voor dit fantastische aanbod!!  :-* :-* :-*

Saar

Wat erg Manon :'(
Gelukkig heb je een goede oplossing kunnen vinden!

Caroline

Ach meis, wat een ontzettend triest berichtje ....  :'(

Ik zat net te vloeken, waarom woon je zo ver weg .... Van Gils & Perle zitten saampies te broeden op 5 eitjes en verwachten vanaf morgen hun eerste donsje wat niet geboren zal worden .... de eitjes zijn niet bevrucht.

Ik had je zo graag willen helpen maar .... ik las het niet eerder en ik schrijf al de afstand. Nu lees ik gelukkig dat mijn naamgenootje al voor een oplossing heeft gezorgd, SUPER!!

Ik duim dat je kleintje het gaat redden zonder teentjes en je andere eitje netjes uit gaat komen.

Voor jou een dikke knuffel meid, dit zal je niet in de koude kleren gaan zitten.  :'(

Liefs Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

valkchico

Hoi Manon,

De kleine pluis word netjes gevoerd ( heb ik gehoord en zit fier tussen de gele pluis ;D)
Ik hoop dat het eitje ook gewoon uitkomt en dat komt dat vast ook bij een goeie plaagouders terecht. Jammer dat ik al onderweg was anders had ik alles meegenomen naar hier maar zo is het in elk geval voor even opgelost en kan het kleintje laten zien dat ie echt zo sterk is als hij oogde.
Donderdag ga ik even kijken en neem evt kleintje mee naar hier ( mijn vriend doet echt geweldig zijn best hoor hij wil zelfs jongen pappen  :-* maar ik vind dat een beetje te veel gevraagd maar hij kan het en zou het ook doen en dat is wel een fijne gedachte)

ik hou je op de hoogte.
gr Esther

*Manon*

Hoi hoi Esther,

Ik vind het echt geweldig dat jullie dit voor mij, maar in het grootste geval voor pluis en zijn broertje of zusje wil doen!
en ik hoop ook dat het andere eitje niet teveel 'schade' heeft opgelopen door het koud liggen in hoeverre je daar in de blokhut over kunt spreken, maar goed!

Ik weet eigenlijk niet goed of uit Jindi (opaline lutino bleekmasker / bont en witmasker) samen met Jipp (bonte witmasker / opaline en lutino wel albinootjes uit kunnen komen....
Dit donsje is dus wit met rode oogjes.... of is het een bleekmaskertje.... die worden toch geel geboren?
Ik ben benieuwd, hoop dat ze allebei groot worden  ;)

Je weet zelf wel wat het beste is voor het donsje, mocht het goed gaan.... helemaal super, mocht je toch zeggen... dit wordt m niet, dan is dat erg balen, maar dan hebben we in ieder geval alles gedaan wat we konden!
Hij is bij jou en je vriend in goede handen  :-*

Je hebt trouwens een erg mooie voliere en mooie valkjes  :D Toppie!!

Groetjes!!

*Manon*

Citaat van: Caroline op  6 juni 2010, 14:44:12
Ach meis, wat een ontzettend triest berichtje ....  :'(

Ik zat net te vloeken, waarom woon je zo ver weg .... Van Gils & Perle zitten saampies te broeden op 5 eitjes en verwachten vanaf morgen hun eerste donsje wat niet geboren zal worden .... de eitjes zijn niet bevrucht.

Ik had je zo graag willen helpen maar .... ik las het niet eerder en ik schrijf al de afstand. Nu lees ik gelukkig dat mijn naamgenootje al voor een oplossing heeft gezorgd, SUPER!!

Ik duim dat je kleintje het gaat redden zonder teentjes en je andere eitje netjes uit gaat komen.

Voor jou een dikke knuffel meid, dit zal je niet in de koude kleren gaan zitten.  :'(

Liefs Caroline  :-*


Dank je wel voor je lieve berichtje!!
Wat dat betreft zitten wij hier in het oosten altijd overal ver vandaan.... en dat is in zulke gevallen erg balen, maar goed, Pluis en het eitje zijn in goede handen, daar ben ik van overtuigd en dit is de enige overlevingskans voor hem...
het was alleen ook leuk geweest voor jouw koppeltje om iets te hebben om voor te zorgen en Perle is een goed moedertje he, dus daar kon Van Gils weer ervaring uit op doen... maar ik begrijp hoor dat de afstand een probleem is... we wonen inderdaad niet naast de deur  ;)

ik hoop inderdaad ook dat de teentjes van Pluis niet al teveel beschadigd zijn, maar het is een dapper pluisje hoor... dus de wil is er!
En als hij nog zo'n leventje krijgt als wat Atilla hier heeft met zijn misvormde teentjes.... dan mogen we de handen dichtknijpen, maar eerst maar eens zien of ie het gaat redden... supernieuws van Esther dat ie gevoerd is, dat is wat ik graag wilde horen... een gevuld kropje  ;D ;D ;D

Ja vanmorgen zat ik er effe helemaal doorheen.... Heb dan ook alles van de hele week eruit gejankt en vond het zo oneerlijk.... maar ik ben zo ontzettend blij met dit aanbod van Carco en Esther en nu maar hopen dat ie het gaat redden  ;)

Eén ding weet ik zeker nu.... billie en bibi mogen broeden op eitjes van een ander koppel.... ze mogen nooit maar dan ook nooit meer dicht in de buurt komen van een donsje! Nooit meer!!


Citaat van: Saar op  6 juni 2010, 14:27:00
Wat erg Manon :'(
Gelukkig heb je een goede oplossing kunnen vinden!


Ik ben hier ook donders blij mee Saar  :-*

Citaat van: •=Bonnie=• op  6 juni 2010, 12:36:46
waardeloos Manon  :-\


Vind ik ook Bonnie, snap gewoon niet dat ouders dit hun jongen gaan aandoen, maar jij hebt hier zelf ook eens mee te kampen gehad toch.... alleen was de ravage bij jou nogal wat groter wat ik me er zo van herinner  :-\
Ik was er vanmorgen even helemaal kapot van, maar gelukkig is ie nu in goede handen  :D

•=Bonnie=•

Citaat van: *Manon* op  6 juni 2010, 16:20:24Vind ik ook Bonnie, snap gewoon niet dat ouders dit hun jongen gaan aandoen, maar jij hebt hier zelf ook eens mee te kampen gehad toch.... alleen was de ravage bij jou nogal wat groter wat ik me er zo van herinner  :-\
Ik was er vanmorgen even helemaal kapot van, maar gelukkig is ie nu in goede handen  :D



Ik weet niet of je dan de juiste in herinnering hebt... bij mij zijn nog nooit jongen aangevreten.

Caroline

Hey meis, hier de berekening van de jongen .... ik twijfel alleen - uit mijn hoofd - even over de split opaline van Jip, is die X1 of X2 maar dit maakt verder niet zo veel uit.  ;)

Jindy:lutino gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
Jip:bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: gepareld}

Zonen:
13% bont witmasker lutino split voor {X2: gepareld}
13% bont witmasker gepareld split voor {X2: lutino}
13% bont lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: gepareld}
13% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% witmasker lutino split voor bont {X2: gepareld}
13% witmasker gepareld split voor bont {X2: lutino}
13% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: gepareld}
13% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}

Dochters:
13% bont witmasker lutino
13% bont witmasker gepareld
13% bont lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% witmasker lutino split voor bont
13% witmasker gepareld split voor bont
13% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)


Wat betekend dat Pluisje zowel een mannelijke als een vrouwelijke albino of bonte albino kan zijn en ik berekende de split opaline van Jip X2 maar met X1 kan Pluisje ook nog gepareld albino zijn maar dit zie je niet.  ;)

Bleekmasker kan nooit.

Van dit nestje zijn alle witte donsjes met rode ogen:

- albino of bonte albino

Witte donsjes met zwarte ogen:

- witmaskers en bonte witmasker, beide met parels

Gele donsjes met rode ogen:

- lutino bleekmaskers en bonte lutino bleekmaskers

- Gele donsjes met zwarte ogen:

- bleekmaskers en bonte bleekmasker, beide met parels

Leuke jongen dus.

Ik duim voor je.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hoi manon,

heerlijk om te lezen dat het zo gelukt is met het donsje en het eitje...

dikke knuffel  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Gerdy

Hoi Manon,

Wat super dat het is gelukt op pluisje en het eitje onderdak te geven.

ik kan me helemaal inleven in je gevoel nu..bij mij  zijn er ook meerdere dode donsjes in of uit het eitje gevonden.

heel veel sterkte..ik denk aan je

gr gerdy

*Manon*

Citaat van: •=Bonnie=• op  6 juni 2010, 16:27:49
Citaat van: *Manon* op  6 juni 2010, 16:20:24Vind ik ook Bonnie, snap gewoon niet dat ouders dit hun jongen gaan aandoen, maar jij hebt hier zelf ook eens mee te kampen gehad toch.... alleen was de ravage bij jou nogal wat groter wat ik me er zo van herinner  :-\
Ik was er vanmorgen even helemaal kapot van, maar gelukkig is ie nu in goede handen  :D



Ik weet niet of je dan de juiste in herinnering hebt... bij mij zijn nog nooit jongen aangevreten.


was dat niet bij jou vorig jaar dat de ouders de jongen vreselijk hebben toegetakeld?
???

•=Bonnie=•

Citaat van: *Manon* op  6 juni 2010, 17:13:08
Citaat van: •=Bonnie=• op  6 juni 2010, 16:27:49
Citaat van: *Manon* op  6 juni 2010, 16:20:24Vind ik ook Bonnie, snap gewoon niet dat ouders dit hun jongen gaan aandoen, maar jij hebt hier zelf ook eens mee te kampen gehad toch.... alleen was de ravage bij jou nogal wat groter wat ik me er zo van herinner  :-\
Ik was er vanmorgen even helemaal kapot van, maar gelukkig is ie nu in goede handen  :D



Ik weet niet of je dan de juiste in herinnering hebt... bij mij zijn nog nooit jongen aangevreten.


was dat niet bij jou vorig jaar dat de ouders de jongen vreselijk hebben toegetakeld?
???



Ik had vorig jaar een koppel dat hun pleegjongen toetakelde ja, maar die waren toen al veel ouder en werden ook niet aangevreten. Niet echt vergelijkbaar dus.