Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

31 maart 2010, 07:52:15 #3240 Last Edit: 31 maart 2010, 08:39:47 by ☺ Pita ☺
Wat jammer Manon , heb jij gaas aan de binnen kant van je nestblok?
Dit wil wel een helpen met te wild naar binnen springen.
Dan gebruiken ze het gaas , of niet ti's afwachten.
Maar ik heb het wel aan de binnenkant van mijn blokken.
Ooow Pino heeft gebroed vanacht of het door je tip kwam ik weet het niet
mvr heeft ook nog een zesde ei gelegd :D

Kimm

ach jammer manon.
ga je nu alle bevruchte eitjes vervangen?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 31 maart 2010, 07:52:15
Wat jammer Manon , heb jij gaas aan de binnen kant van je nestblok?
Dit wil wel een helpen met te wild naar binnen springen.
Dan gebruiken ze het gaas , of niet ti's afwachten.
Maar ik heb het wel aan de binnenkant van mijn blokken.
Ooow Pino heeft gebroed vanacht of het door je tip kwam ik weet het niet
mvr heeft ook nog een zesde ei gelegd :D

Het is niet gebeurd met het erin springen Petra, maar zaura ging gewoon heel bewust voor het eitje springen en ze trapte net als een hond doet als ie gepoept heeft, met haar pootjes naar achteren, zodat het eitje tegen de kant van het blok vloog....
Ze speelt er gewoon mee.... de vorige keer waren er ook wat eitjes kapot, nu weet ik dus dat zaura dat doet...
Ik heb het deksel van het blok er scheef opliggen, dus ik kan door een kier kijken wat daar binnen gebeurd en zo zag ik dus wat zaura aan het doen was  :-\

Citaat van: Kimm op 31 maart 2010, 08:37:21
ach jammer manon.
ga je nu alle bevruchte eitjes vervangen?

liefs kim

Ik weet niet of ze bevrucht zijn.... ik ben van plan om het ei wat ze vandaag gaat leggen, in ieder geval te vervangen voor een nepeitje... zodat ze nu 2 neppers heeft. het eitje bewaar ik, en als zij dan laat zien dat ze er gewoon op gaat broeden geef ik de echte eitjes terug, zodat ze een poging kunnen doen om de jongen uit te laten komen, mochten ze bevrucht zijn!

Hiermee voorkom ik het geval dat ze ze allemaal kapot maakt  ;)

Liefs Manon

Sally

Jammer dat Zaura met de eitjes speelt, en ze zo kapot maakt.
Ik hoop dat ze het toch wel snel snappen dat er niet met eitjes gespeeld moet worden, maar dat er mooi op gebroed moet worden.

Ik duim alvast mee!

*Esther*

Vervelend wat het popje doet. Misschien als ze merkt dat er niks gebeurd met de neppers dat ze ze dan met rust laat?
Je kunt de eitjes niet bij een ander onderstoppen?

gr Esther

*Manon*

Citaat van: *Esther* op 31 maart 2010, 16:16:04
Vervelend wat het popje doet. Misschien als ze merkt dat er niks gebeurd met de neppers dat ze ze dan met rust laat?
Je kunt de eitjes niet bij een ander onderstoppen?

gr Esther

Ik hoop het ook dat ze de neppers met rust gaat laten.. of haar moeder gevoel bovenkomt als er meerdere eitjes komen...
De vorige keer was ze namelijk erg goed aan het broeden, ze liet de eitjes toen gewoon liggen en liet ze geen moment alleen.... ze heeft er toen 1 kapot gemaakt.... maar verder deed ze het heel goed... hopelijk komt dat gevoel van toen weer terug en laat ze zien dat ze toch een heel goede moeder kan zijn!

Helaas heb ik dit keer geen back-up koppel, maar ik had er eigenlijk ook alle vertrouwen in dat ze het goed zouden gaan doen... afwachten maar, in ieder geval kan er nu niks meer sneuvelen  ;)

☺ Pita ☺

Ik hoop dat ze straks wat rustiger wordt Manon.
Kan ze eerst ff wennen met de nepeitjes.
Groetjes Petra.

bobbie

Hoi hoi,

Eitje gesneuveld, jammer  :-\ Hopelijk is ze met het volgende eitje of eitjes voorzichtiger. Slim van je, ze even veilig stellen tot ze echt gaat broeden. Je kan ze inderdaad 14 dagen goed houden.

Succes, Nel :)

willianne

♪ Marlies

Jammer van het kapotte eitje, maar het komt vast nog wel goed.
Inderdaad slim van je om alle eitjes te vervangen door nepperds tot ze echt gaat broeden.

Creatura

Hmm, dat is wel balen zeg Manon, dat Zaura met het eitje speelt :(
Ik hoop ook dat ze laat zien dat ze op de nepperds goed kan broeden zodat je met een gerust hart de echte eitjes erin kan leggen...
Wat een muts eigenlijk....
Stel je voor dat wij mensen met onze babies gingen voetballen ::) (ok, niet helemaal hetzelde, maar toch ;D)

Succes ermee ;)

liefs, Renske

*Manon*

ze hebben nu twee eitjes gelegd... en ze broeden sinds gisteren goed, heb ook niet meer gezien dat zaura met de eitjes ging voetballen... ze pakt haar taak weer heel goed op, zodra zazcha uit het blok gaat om te eten, gaat zaura in het blok om op de eitjes te broeden.

ik verwacht vanavond het derde eitje, dan leg ik het andere eitje terug  ;D

Nu ga ik snel even aan de gang hier.... we zijn de douche aan het verbouwen.... mega zooi hier, maar ja.... ook dat komt weer goed...  ;)

Kimm

hoi manon,

fijn dat ze nu niet voetballen met het eitje. oh spannend, het 3e eitje  :D

ja eerst rotzooi en dan wordt het mooi he. leuk hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Ach, 1 eitje gesneuveld.
Gelukkig pakken ze nu het broeden weer goed op.
Hopelijk gaat het vanaf nu wel allemaal goed & heb jij straks weer van die heerlijke jongen :D.

Succes nog even met het zooitje in huis. Als het resultaat er maar mag wezen toch :).

Fijne paasdagen gewenst!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Anke

Hoi Manon,
Fijn dat Zaura de eitjes nu met rust laat.
Hopelijk gaan ze gewoon doen wat ze moeten doen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes