Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Dank je wel Karin  :-*

Ik ga maar eens fotootjes uploaden... ze zijn zo schattig en liefjes.... en ze krijgen zo goed te voeren nu.... nu hebben we weer dat de ouders hun eigen gangetje gaan... komt goed, heb al fijne tips gekregen waar ik mee aan de slag kan!

Komt goed  :-*

Kimm

hoi manon,

fijn dat je nu goede tips hebt gekregen. vanavond komt de lamp naar je toe en dan zal het allemaal vast goed gaan komen hoor. maar inderdaad brengt dit weer zorgen met zich mee en helaas heb je nu geen back up koppel.

leuk foto;s kijken?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Creatura

Hey Manon,

Och jee joh, het zit echt niet mee met dit nestje he :(
Gelukkig voeren de ouders wel goed, dat is in ieder geval een groot pluspunt. Typisch hoor dat ze ze 's nachts niet warmhouden :-\
Hopelijk gaat de lamp het werk goed doen en komt alles helemaal goed.
Aan jou ligt het in ieder geval niet ;)
Sterkte ermee.

xx Renske

*Manon*

*** Donsjes update ***

Op zich gaat het goed met de jongen... stuk voor stuk hebben ze een erg goed gevulde krop. Dus van dat probleem zijn we af.... De ouders voeren goed.
Maar nu vinden de ouders het wel jetje en zitten niet meer bij de jongen om ze warm te houden. Zie mijn topic bij kweken.
Vanavond krijg ik een lamp van Kim te leen en die hang ik boven het blok zodat ze lekker warm blijven.
Even kijken hoe tibeau en tara hierop reageren, reageren ze er goed op, hou ik morgen overdag de lamp ook gewoon aan, aangezien pa en ma alleen het blok binnenkomen om te voeren. De jongen blijven dan lekker warm.
Desalniettemin worden de jongen prachtig!
En zoals ik gisteren al schreef, weet ik de kleur van de kuifjes....
Kijk en geniet....

*Calimero*

9 daagjes oud!

Calimero krijgt een grijs kuifje, wat betekent dat dit een witmasker wordt.... Man of pop is nog niet bekend... als het een mannetje is, wordt hij zo als Tibeau, is het een popje dan wordt ze cinnamon (kaneelkleurig)

*Caja*

9 daagjes oud

Caja krijgt een wit kuifje met één grijze veer ertussen.
Dit betekent dat hij net als mijn Jipp een bonte witmasker wordt. Als ze een popje is, wordt ze ook cinnamon van kleur.

*Candy*

8 daagjes oud

*Cuatro*

7 daagjes oud

*Groepsfoto*

Calimero - Caja - Candy - Cuatro

Saar

Ondanks dat de ouders er niet bij zitten, zien ze er goed uit! :D

*Manon*

Citaat van: Saar op  1 februari 2010, 15:33:39
Ondanks dat de ouders er niet bij zitten, zien ze er goed uit! :D

Ja wat een bikkels hé Saar, ik ben zo trots op ze!! ;D ;D

Kimm

wauw, wat zijn ze mooi zeg en inderdaad zien ze er geweldig uit.

asha heeft ook 1 grijze veer in haar kuif, zo zie je, toch weer familie :D

ik heb genoten van jouw mooie lieve donsjes.
:-*
liefs kim

Sjet

nou  prachtig  hoor ? ze zien er gweldig mooi uit  je hebt leuke foto's gemaakt meis

Lieve groetjes je  Ma

Kaatje

Hoi Manon,

Echt heel fijn dat je goede tips hebt gekregen  :D

En ach, wat zijn ze toch ontzettend lief en snoezig om te zien! Schitterende foto's heb je geplaatst meid  :-*  :-*

Ik blijf je boekje volgen hoor!

Liefs, Karin

*Manon*

Bedankt voor de lieve reacties  :-*
Ik heb weer alle vertrouwen dat het goed komt.. helemaal met de lamp vanavond, dan zullen ze lekker warm liggen, want dat ze daar behoefte aan hebben, lieten ze me vanmiddag wel zien.

Ik had ze even uit het blok genomen, en van mijn hand een kuiltje gemaakt, donsje erin gezet, andere hand erover en ze nestelden zich lekker tegen mijn hand aan en ging lekker dutten..

Arme stakkers!
Ik hoop dat Billie en Bibi een koppeltje wordt en goed gaat broeden enzo... kan ik die mooi gebruiken als back-up koppel, want tibeau en tara mogen geen nestje zelf meer groot brengen  :'(

Wel heb ik mooie fotootjes gemaakt van het hele cluppie....

Hela, wat ziet mijn oog daar  ???

Zaura zie jij wat er in dat huisje zit... ik ben onderweg om het zelf te bekijken..

Nou Zazcha... tis een beetje donker, zie niet zoveel!

Ook Goedendag!!!

Tibeau.... kom je buiten spelen?

Ik ben er wel klaar mee... kan toch niets zien in dat huisje  :(

En... als ik nu eens schuin in het huisje kijk... misschien dat het dan lukt...

Billie the Kid!!

Jipp en Jindi

Sjimmie

Jipp

Jindi

Jipp

Heb jij al wat gezien Zazcha?

Jahaaa.... allemaal witte watjes als ik het goed gezien heb  ::)

Aan de kant, dat wil ik dan ook wel eens zien!!!

druppel

wauw wat heb je mooie valkjes zeg.
en dan die witte donsjes :o wat een dotjes,
sterkte d'r mee gaat vast helemaal goed komen ;)

Kimm

hahahaha ik lig weer in een deuk: allemaal witte watjes  ;D  ;D  ;D  ;D

mooie foto;s!!'

ennuh, de warme lamp is op reis hoor  ;)

liefs kim

Sjet

oh   wat moest ik lachen zeg !! mooie  foto's  en  prachtige  valkjes  wat zijn die nieuwsgierig zegggggggggggggggggggggggg,hahahhaha

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Ahh, wat worden ze snel groot!
Haha, Calimero is echt een bolletje, heerlijk.
Super dat ze, ondanks dat Tara & Tibeau ze koud laten liggen, er zo goed uitzien.
En wat fijn dat je vanavond lekker een warmte lamp boven ze kunt ophangen. Dan zitten ze in elk geval goed.

Hahaha, ik weer heerlijk genoten en vooral ook hard gelachen om de foto's van Zaura & Zacha in combinatie met joun commentaar erbij  ;D. Dankjewel.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Dierenfreackske

Hoi Manon, wat een genot om jouw valkjesfoto's te zien, wat zijn ze lief he, haha, wat een grappig zicht is het he, en met het verhaaltje er bij, is net helemaal te gek, hihi  :D :D :D
Grtjs. Ann