Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Anja

Gefeliciteerd met de bevruchte eitjes.

En gefeliciteerd met Jael.


*Manon*

10 januari 2010, 18:47:05 #2641 Last Edit: 16 januari 2010, 18:03:17 by *Manon*
Hoi hoi,

Even een updeetje ....

Tibeau en Tara broeden op 4 bevruchte eitjes en ze lijken zich goed te ontwikkelen.
Heel spannend eigenlijk, te meer omdat ik niet meer op bevruchte eitjes had gerekend, maar nu pa en moe goed broeden, komt er beweging in en zijn alle vier de eitjes bevrucht.
Eitje 5 komt er niet, want Tara houdt het bij 4 eitjes!
Zo rond de 18e verwacht ik het eerste eitje.

Nu met de lamp aan broedt Tara ook goed mee.

Bedankt voor alle felicitaties voor Jael haar verjaardag.
Gister is mijn grote meis al 7 jaar geworden... ze heeft een zwarte oma fiets gekregen, een playstation, spulletjes van pet shop, fietstassen, spullen van Amika dus volop verwent!

Ja en Sjimmie toch een man... had dit niet verwacht, maar wel fijn dat dit zo is... al vraag ik me wel af of sari en sjimmie uberhaupt een koppeltje kunnen vormen.... even afwachten dus nog maar.
Zodra Jipp weer slagpennen heeft en kan vliegen, zet ik sari en sjimmie voor de laatste keer apart en inderdaad met bergen hennepzaad hahaha.... we wachten af  ;)

sabine

Hoi Manon,

Nog gefeliciteerd met Jael haar 7e verjaardaag :-*
En met je bevruchte eitjes ;D

Groetjes Sabine

*Yvon

Hoi hoi

Alsnog gefeliciteerd met Jael en de 4 bevruchte eitjes !!  ;D

Misschien dan toch maar een mooi popje erbij ipv een man ??  ;) ;D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Creatura

Hey Manon!!!

Vier bevruchte eitjes, wat goed :D ;D
De 23e staat genoteerd ;)

En gefeliciteerd met de verjaardag van Jael!! :D

groetjes, Renske

Caroline

Ach, ben ik te laat om je te feliciteren met je dochter.  :-\

Daarom bij deze alsnog, proficiat met je mooie dochter, 7 jaar alweer, wat gaat het hard hè??

Ook gefeliciteerd met de 4 bevruchte eitjes.  :D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Bedankt iedereen voor de felicitaties!

Verder weinig te melden, Tara en Tibeau broeden samen, snachts wisselen ze elkaar af, mits de lamp aan is....  ::)

Fijne avond iedereen enne..... toedels  :-* :-* :-*

Marian

Hoi Manon,

Hey, Sjimmie tòch een man, haha, was ik denk ik de enige die dat stiekempjes dacht .... ;D ;D
Toch knap voor zo'n leek als ikke :-[ ;) :P ;D
Ah,maar lief toch, zo'n softy manneke :-*
Ben wel benieuwd wat er dan in de toekomst met zijn pareltjes gaat gebeuren...

Wat is je dochter heerlijk verwend! Alsnog gefeliciteerd met haar :)

Ook gefeliciteerd met de bevruchte eitjes, leuk leuk leuk, gaan er weer donsjes komen...

Groetjes, Marian


Larissa

Hey Manon

Gefeliciteerd met je bevruchte eitjes hoop dat je ook snel lieve donsjes mag verwachte

Ik weet beetje laat maar las dat je dochtertje jarig was geweest als nog van harte gefeliciteerd met haar verjaardag  :-*

groetjes Larissa

*Manon*

Goedemiddag allemaal,

Ik laat ook even weer wat van me horen  :D :D

Ben erg druk de laatste weken, komt omdat Hans niet veel kan doen met dit weer en ja, er moet er toch eentje het geld verdienen, dus we hebben tijdelijk de rollen even omgedraaid.

Nu hebben we lekker weekend, huisje schoon, boodschapjes in huis en nu even forummen met een heerlijke beker koffie!

Met de valkjes gaat het goed  ;D ;D

Tara en Tibeau broeden nog goed op de eitjes.
Het eitje 1 wordt nu erg rood en vol,dus dat is een goed teken lijkt me... ook de andere eitjes ontwikkelen zich goed... spannend  ;D ;D
Eergisteren is Tara zelfs gaan broeden met de lamp uit, ik was vergeten de lamp aan te doen daar toen het donker werd en tegen 20.00 uur, zag ik Tara toch op de eitjes zitten... die nacht heb ik de lamp uitgelaten.. vond het wel eng, maar ze moet het toch eens leren lijkt me, de volgende morgen zat ze nog / alweer in het blok, heb even in het blok gekeken, was bijna bang dat ze het loodje had gelegd  :-[
Maar gisteren kwam ze weer het blok uit toen de lamp uitging, dus vannacht maar weer de lamp aangelaten.
Verder doet ze het goed, vandeweek dacht ik weer een vliesje over haar oogje te zien zitten, maar waarschijnlijk was het een veertje of iets dergelijks, want nu is haar oogje weer helemaal schoon  ;)

Billie krijgt nu helemaal een gele kop en lijkt zich prima te vermaken in de voliere.
Had hem een tijdje geleden apart in de kamer zitten, maar hij werd zo stil, hij floot niet meer niks  :(
Hij voelde zich duidelijk niet op zijn plek.
Omdat Billie een partner zoekt, ging hij achter Sari aan.... dus ik heb Sari en Sjimmie bij Jipp en Jindi aan de andere kant in de voliere gedaan, zodat Billie alleen nog Bibi kan versieren, maar dat lijkt niet echt te werken hihihi....

Zazcha en Zaura zijn ook duidelijk toe aan weer een blok, maar die krijgen ze nog niet.
Als de kweekkooi weer vrij is, mogen ze een ronde proberen. Nu heb ik geen kooi meer tot mijn beschikking dus ja... op de beurt wachten  ;) ;)

Gebbe is de macho.... als ik hem uit de kooi haal dan begint ie als een gek te fluiten, bouwvakkers deuntje en nog meer leuke deuntjes... als we dat gehad hebben wil hij gekroeld worden.
En als je niet doorwerkt met dat kroelen, bijt ie me zachtjes in mijn vinger...  :)

Ik ben er nog niet helemaal uit wie ik nu straks binnen haal.... Billie wil graag een vrouwtje, Gebbe wil helemaal geen valkjes om zich heen... Billie en Gebbe binnenhouden... volgens mij doe je ze daar dus allebei geen plezier mee...
Ik ben er nog niet uit!

Bibi is nog steeds het wilde valkje, is geen land mee te bezeilen, dus zij gaat straks sowieso in de voliere buiten, ik denk dat zij daar goed op haar plek is.

Dan Sari en Sjimmie... wat ik daar mee moet is mij een raadsel...
Als de staart van Jipp is aangegroeid en hij heeft zijn slagpennen weer terug, mag Sari en Sjimmie apart met inderdaad veeeeel hennepzaad en als het dan nog niks wordt..... dan weet ik het ook nie meer! ::) ::) ::)

Morgen ga ik de voliere schoonmaken, zou kijken of ik nog wat fotootjes kan schieten.

Fijn weekend!!

Kimm

hoi manon,

wat fijn dat het allemaal goed gaat met de eitjes en het broeden. eindelijk mag het licht uit van Tara  ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

HEy Manon

Wat fijn voor jou dat alles goed gaat en dat  tara het ook redelijk goed lijkt te doen zonder lamp... :D

X Laris

Caroline

Wat een leuke update en wat gaaf, straks weer donsjes bij je te volgen.

Gekke Tara .... ik ken het helemaal niet, hier is er geen eentje bang in het donker .... alhoewel, .... mijn oudste dochter wel.  :P

Een heel fijn weekend voor jullie, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Citaat van: Kimm op 15 januari 2010, 14:50:15
hoi manon,

wat fijn dat het allemaal goed gaat met de eitjes en het broeden. eindelijk mag het licht uit van Tara  ;D

liefs kim


Hoi Kim,
Ja ik ben ook heel blij dat het in ieder geval goed gaat met de eitjes en over het licht is Tara het nog niet altijd eens... zo gaat het een nachtje goed, zo is ze gisteravond weer uit haar blok gekomen toen het licht uit was en zat ze gezellig naast haar mannetje op de stok terwijl de eitjes koud lagen te liggen.... wat een moeder zeg!!! :o


Citaat van: Larissa op 15 januari 2010, 21:22:23
HEy Manon

Wat fijn voor jou dat alles goed gaat en dat  tara het ook redelijk goed lijkt te doen zonder lamp... :D

X Laris


Hoi Larissa,
De vorige keer ging het ook op dezelfde manier als nu... Tara is nu eenmaal een popje wat graag in het bijzijn van haar mannetje vertoefd... hopelijk gaat het goed als ze straks in de voliere zitten en Sari op de loer ligt die ook wel een potje wil rampestampen met Tibeau (het mannetje van Tara)  :(


Citaat van: Caroline op 15 januari 2010, 22:00:05
Wat een leuke update en wat gaaf, straks weer donsjes bij je te volgen.

Gekke Tara .... ik ken het helemaal niet, hier is er geen eentje bang in het donker .... alhoewel, .... mijn oudste dochter wel.  :P

Een heel fijn weekend voor jullie, liefs Caroline


Hoi Caroline,
Raar gedrag hé.... maar ja.. ben nu op alles (bijna alles) voorbereid dus kijk er niet raar meer van op. De eitjes ontwikkelen zich goed en misschien volgend weekend al een piepeitje of iets eerder... kweet het niet goed wanneer ik ze kan verwachten... voor de donsjes is ze heel goed en verzorgend... we wachten af!

Ik ken hier ook iemand die bang is in het donker.... maar dat is niet mijn dochter...  :-\ Het is een iets groter meisje  :-[  :P :P :P





Eergisteren heb ik bericht gehad van het vrouwtje waar Ariel is gaan wonen.  ;D ;D ;D
Het popje van Ariel heeft eitjes gelegd, maar ze weet niet of ze bevrucht zijn en aangezien Ariel nu goed 6 maanden oud is, is dat ook niet zo'n dapper plan om ze te laten uitkomen, maar aangezien het popje heel goed op de, inmiddels 2 eitjes, broedt, heeft ze ze vervangen voor neppers.
Met Ariel gaat het heel goed, tis een lief manneke schreef ze en ze kon hem lekker kroelen en hij was erg tam geworden... ook is Ariel geen bijtertje, dus een heerlijk mannetje!!

Leuke berichten die je laten glimlachen!!  ;)

sabine

Hoi Manon,

Wat fijn dat het allemaal goed gaat!
Leuk om te horen hoe het met Ariel gaat. Zo te horen heeft hij het erg naar zijn zin ;D

Groetjes Sabine