Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi,

Even een updeetje na de kerst...

Tibeau en Tara:

wipwappen stevig door  :) Tibeau wordt nu wat beschermender.... als ik ze los heb en iemand anders zit in zijn kooi of op het blok wat aan de buitenkant van de kooi hangt, gaat ie tekeer of zijn leven er van af hangt  :o :o

Eitjes hebben ze nog niet, maar dat zal vast binnenkort snel komen hoop ik.... de vorige keer hadden ze hier ook even tijd voor nodig en dan komt dat vast wel goed... ik had bedacht dat ik zelf voor een albino popje ga... die mag hier dan blijven wonen om het maatje van Billie (wildkleurmannetje) te gaan worden zodat zij binnen blijven als de rest de voliere in gaan...

Ik moet Billie als de kerstboom weg is, sowieso apart gaan zetten, want hij begint heel erg te flirten met de nu nog vrijgezelle dames... en dat moet ik niet hebben hé!!

Hopelijk wordt er dit keer dan een mooi wit meissie geboren zodat die snel bij Billie kan gaan samen wonen!

Verder weinig nieuws.. Gendika is niet bereikbaar dus ik moet nog even geduld hebben, maar ik denk wel bijna zeker te weten dat Sjimmie een meisje is.... maar goed, nog een weekje geduld en dan hoor ik het wel, hopelijk kunnen ze dan nog wat met die veertjes... nadat ze 2 weken in dat zakje hebben gezeten...  ::) ::)

Jael is een weekje bij haar vader en ze mocht op zolder slapen, daar is haar nieuwe kamer gemaakt, want in februari krijgt ze een broertje of zusje erbij  ;D ;D ;D
Heel spannend voor haar  :D

het is nu een beetje stil hier zonder haar, maar goed... deze week is het mama tijd  :D :D :D

Fijne zondag!

amazingleeuwtje

Hoi Manon,

Nog steeds spannend dus wat betreft Sjimmie..

Leuk bij jou straks ook eitjes, ben benieuwd hoop en duim voor jou op een mooi wit meisje ;)..

Liefs Syl

Marian

Hoi Manon,

Ik hoop dat je fijne kerstdagen hebt gehad :)
Hihi, Tibeau en Tara zo te lezen, hebben erg actieve kerstdagen gehad ;D
Spannend dan wanneer er eitjes gaan komen en wellicht nog spannender of er een mooi albino meisje voor Billie wordt geboren!
Je gevoel over Sjimmie wordt steeds sterker, nog ff en je zult 't zeker weten 8)
Indien een popje, ben je dan van plan 'zijn' naam te gaan veranderen?

Stilletjes in huis ... ik ken 't ... we hebben deze week beide mama tijd ;)

Fijne 3-de kerstdag ;D

Groetjes, Marian

Caroline

Gaaf, dat er een wit meisje mag blijven.  :D

EN je kleine meisje naar haar papa, wel stoer, een nieuwe zolderkamer.  :D

Leuk voor Jael, weer een broertje of zusje, wel weer even moeilijk voor jou.  :-\

Sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Creatura

Hey Manon,

Heb je leuke kerstdagen gehad?

Leuk hoor dat Tibeau het blok zo goed verdedigt! Dat is een goed teken ;) Ik wacht nog steeds met spanning op het eerste eitje ;D

Leuk ook dat je zelf een albino-meisje wil houden :) Hopelijk gaat er eentje geboren worden ;)

groetjes, Renske

*Manon*

Citaat van: sylvia59 op 27 december 2009, 12:43:44
Hoi Manon,

Nog steeds spannend dus wat betreft Sjimmie..

Leuk bij jou straks ook eitjes, ben benieuwd hoop en duim voor jou op een mooi wit meisje ;)..

Liefs Syl

Jaaa nog steeds spannend!
Ik hoor Tibeau al steeds vaker in het blok dus dat gaat wel spannend worden nu  ;D ;D

Citaat van: Marian op 27 december 2009, 12:44:42
Hoi Manon,

Ik hoop dat je fijne kerstdagen hebt gehad :)
Hihi, Tibeau en Tara zo te lezen, hebben erg actieve kerstdagen gehad ;D
Spannend dan wanneer er eitjes gaan komen en wellicht nog spannender of er een mooi albino meisje voor Billie wordt geboren!
Je gevoel over Sjimmie wordt steeds sterker, nog ff en je zult 't zeker weten 8)
Indien een popje, ben je dan van plan 'zijn' naam te gaan veranderen?

Stilletjes in huis ... ik ken 't ... we hebben deze week beide mama tijd ;)

Fijne 3-de kerstdag ;D

Groetjes, Marian

Ja ik was wel van plan zijn naam te veranderen.... maar ja... wat lijkt er op sjimmie.... Schanulleke ofzoiets hahaha... help je mee denken dan voor een meisjesnaam voor sjimmie  ;) ;)

Ook stil bij jou dus in huis... op zich wel even lekker, maar tegen de tijd dat je er aan gewend bent komt ze al weer terug en kun je daar weer aan wennen....  :-[ jael is dan wel alleen, maar kletst voor 10  :D :D :D

Citaat van: Caroline op 27 december 2009, 12:49:38
Gaaf, dat er een wit meisje mag blijven.  :D

EN je kleine meisje naar haar papa, wel stoer, een nieuwe zolderkamer.  :D

Leuk voor Jael, weer een broertje of zusje, wel weer even moeilijk voor jou.  :-\

Ja die witte meisjes hebben altijd al een zwak bij me gehad... zie ze ook vaak bij jou voorbij komen, maar omdat ik ze zelf ook kan kweken wacht ik daar op.
Het is niet de bedoeling om met dit stel dan te kweken.... ook omdat Jipp hier al is (zoon van tibeau en tara) moet ik niet teveel eigen kweek hebben hé, maar ik weet nooit zo goed waar je een albino tegenover kunt zetten, en omdat Billie ook een wildkleur is, waar ik ook nie mee wil kweken... dacht ik dat dit wel een leuke match was... misschien een mooi back-up koppel... wie weet...

Ja, het geeft me wel weer een dubbel gevoel inderdaad dat Jael een zusje of broertje krijgt, maar ja... je weet het hé, ik gun het haar zo!
Had even de verwachting vorige week dat het hier ook raak was, maar helaas pindakaas en dan op zo'n moment dan is het allemaal even niet meer zo leuk  :'(, maar ja... gelukkig merkt Jael hier niks van en is zij o zo blij met haar zusje en straks broer/zus  :-* :-*

Citaat van: Creatura op 27 december 2009, 20:18:21
Hey Manon,

Heb je leuke kerstdagen gehad?

Leuk hoor dat Tibeau het blok zo goed verdedigt! Dat is een goed teken ;) Ik wacht nog steeds met spanning op het eerste eitje ;D

Leuk ook dat je zelf een albino-meisje wil houden :) Hopelijk gaat er eentje geboren worden ;)

groetjes, Renske

Is zeker een goed teken Renske  ;D
Ik wacht met spanning met je mee hoor  ;D
Ben jij al naar je mooie meisje wezen kijken?

Caroline

Hè, balen, weer loosalarm ....  :'(

GEweldig dat Jael er zo blij mee is en jij voor haar dus ook blij kan zijn. Echt super van je.

Gave handtekening.  :D

PS. albino = lutino witmasker dus .... in combi met een witmasker man, krijg je altijd witmaskertjes.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Citaat van: Caroline op 27 december 2009, 20:46:29
Hè, balen, weer loosalarm ....  :'(

GEweldig dat Jael er zo blij mee is en jij voor haar dus ook blij kan zijn. Echt super van je.

Gave handtekening.  :D

PS. albino = lutino witmasker dus .... in combi met een witmasker man, krijg je altijd witmaskertjes.  ;)

Ja jammer hé.... tis nog steeds welkom, was er heel lang nie meer mee bezig, maar zo af en toe komt het effies weer boven  ;)

Dankje, zelluf gemaakt die handtekening met psp...  :D :D

En inderdaad kun je daar witmaskers van krijgen, maar die krijg ik al van de T-tjes en evt van zazcha en zaura en het moet me niet té wit voor de ogen worden hé hahaha....  ;)
In ieder geval bedankt voor je uitleg  :-*

Caroline

Wat ook leuk is voor een albino popje .... die combi maak ik in de toekomst  ;) .... koppelen aan een bonte opaline bleekmasker split lutino man van mijn Nina.

Even een snelle berekening zonder splits:

Zonen:

13 % bont bleekmasker
13 % bonte lutino bleekmasker
13 % bonte witmasker
13 % bonte albino
13 % wildkleur bleekmasker
13 % lutino bleekmasker
13 % witmasker
13 % albino

Dochters:

13 % bont geparelde bleekmasker
13 % bont geparelde lutino bleekmasker
13 % bonte geparelde witmasker
13 % bont geparelde albino
13 % geparelde bleekmasker
13 % geparelde lutino bleekmasker
13 % geparelde witmasker
13 % geparelde albino

Vind ik persoonlijk een hele gave combi, daarom blijft hier nu ook een albinomeisje wonen.  8)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Creatura

Hey Manon,

Ja joh, ik ben vorige week al naar het nieuwe meisje wezen kijken!! Zie mijn dagboek zou ik zeggen 8)
Ze is heel erg mooi, echt een plaatje om te zien! En ik heb haar ook door de tralies heen mogen kroelen. Hoe het bij mij buiten de kooi gaat dat merk ik wel. Ik denk dat het wel los gaat lopen allemaal :)

xx

Marian

Hoi Manon,

"Ja ik was wel van plan zijn naam te veranderen.... maar ja... wat lijkt er op sjimmie.... Schanulleke ofzoiets hahaha... help je mee denken dan voor een meisjesnaam voor sjimmie" ;) ;)  
TUURLIJK! :D ;) ;D
Maar zo gauw weet ik ff niks ... eens rustig over nadenken :P

Ik hoop dat in 2010 voor jou/jullie, je wensen mogen uitkomen! :-*

Wat Caroline ook al zegt, echt goed hoor om zo blij voor je dochter te kunnen zijn!! :D

Haha, dochters hè, die van mij kletst ook de oren van je hoofd :P, maare, ze is inmiddels een grote meid geworden, 15 jr, en gaat ook regelmatig buiten/ bij vrienden haar kletspraatjes houden ;)
En Patrick, jongens hè, die zijn wat minder praatlustig ;D

Groetjes, Marian

Caroline

Ik weet het!!!!  :D

Als Sjimmie een meisje is, wat lijkt er op Sjimmie??

Kimmie  ;D ;D

Voor morgen een hele fijne jaarwisseling.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Hoi Manon,

bij deze wens ik jou en je dochtertje alle goeds en gezondheid voor 2010 toe! :-*
(sorry, ik weet niet of je een vriend/man hebt :-[, anders ook voor hem hoor! ;))

Liefs, Marian