Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

amazingleeuwtje

Hoi Manon,

Hoe gaat het nu met jou? Hoop wat beterderderderder ;)..


Duim voor jou dat Sjimmie, gewoon Sjimmie is..

Wat Caroline schrijft en Yvon (die hebben er verstand van ;) ) zou een optie zijn, veertjes opsturen weet je het maar gelijk zeker..

Ik heb  een popje zitten die veel pareltjes heeft verloren, Sjimmie lijkt erg veel op mijn Lizzy (vandaar dacht oh jee een popje) maar  ik heb hier ook een man zitten die nu pas macho gedrag gaat vertonen omdat hij nu verliefd is na 2 jaar pas ;D..

Sjimmie kan ook een laatbloeier zijn, komt  net zo goed in de dierenwereld voor

Liefs Sylvia

*Manon*

19 december 2009, 11:18:58 #2551 Last Edit: 19 december 2009, 11:22:54 by *Manon*
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties en meedenken.

Veertjes op sturen naar Gendika is inderdaad een volgende stap.
Maar ik wou eerst even het deskundige oog van jullie hierover heen laten gaan.

Het punt is dat hij geen stoer gedrag vertoont.... eigenlijk nooit fluit en niks met Sari te maken wil hebben.... en dat hij dus nog eigenlijk dezelfde parels heeft als toen ik m kreeg....
Kijk zelf maar:


Sjimmie op 5 maart 2009


Sjimmie 5 maart 2009


Sjimmie in april 2009

Tussen de foto hierboven en hieronder lijkt het wel of de parels op de onderste slagpennen toch wat zijn weggegaan...  ::) Verder lijkt het alsof de parels na de rui nog mooier terug zijn gekomen op de vleugels...


Sjimie in aug 2009 er is geen verschil met nu.


Dit was ook in aug 2009

Tja... het zou mooi zijn als Sjimmie toch een man is, maar mocht hij dat niet zijn... of is het hij wel en schiet het samenzijn met Sari gewoonweg niet op.... heb ik al een heel erg mooie man op het oog voor Sari.
Mocht Sjimmie toch een popje zijn.... dan weet ik eigenlijk nog nie zo goed welke partner ik hem geef...

Zoals Caroline ook zei... als hij een popje is, is het geelwang gen waarschijnlijk weg... en aangezien hij niet echt getekend is, omdat er op zijn borstje ook nog grijze veren zichtbaar zijn... en dat ik ook niet allemaal getekende valkjes wil kweken... variatie is welkom hier  ;D ;D weet ik nog nie zo goed welke partner ik dan aan sjimmie geef, of welke hij zelf wil uitzoeken  ;)

De zakjes heb ik nog liggen van Gendika, dus morgenmiddag ga ik ze trekken en doe ik ze op de bus...

Nogmaals bedankt voor jullie kijk hierop! :-* :-* :-*

Kimm

hoi manon,

inderdaad niet veel veranderd bij sjimmie.
dus toch maar ff veertjes trekken? dan ben ik heel erg benieuwd naar de uitslag :D  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

smiley

Hallo Manon

Je hebt helemaal gelijk om veren te trekken en op te sturen.
Ik heb het zelf pas aan de hand gehad met wat een man moest zijn en waarvan ik ook zoiets had er klopt iets niet  ??? ???
Ik heb toen ook veren opgestuurd en na 3 dagen wist ik al de uitslag.
Mijn vermoeden klopte het was geen man maar een popje .
en ik had voor de tweede keer in een half jaar een crossover erbij  :P.
Maar de uitslag was ook een opluchting ,het verklaarde alles .
Ook dit popje is gebleven  ;D ;D de natuur heeft het soms anders voor als dat de berekeningen zouden moeten zijn . ???

Veel succes met wachten op de uitslag !!!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Groot gelijk dat je veertjes opstuurd.  ;)

Mijn gevoel zegt dat Sjimmie wel eens  een poppetje zou kunnen zijn, dan is inderdaad het geelwanggen weg, een popje kan niet split voor geelwang zijn.

Ik ben benieuwd naar je eventuele plannen.  :P

FIjne zondag, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

mila

hoi manon,

verstandig om veertjes te trekken en op te sturen weet het meteen zeker.

ik wilde het van de kaketoe ook weten hij is omdat er heel misschien een partner zou komen maar het is een man....
hij heeft nu bram als vriendjes sinds vandaag.

ben erg benieuwd Sjimmie is

groetjes
mila

Dierenfreackske

Hoi Manon, ik zou ook veertjes opsturen mocht ik het willen weten, is trouwens een zekerheid, en dan hoef je niet meer te twijfelen he, ik ben toch ook heel benieuwd wat Sjimmie is, man of popje , hihi spannend he ! Grtjs Ann



Marian

Hoi Manon,

Hoe is het nu met je?, beetje opgeknapt? :)
Heb je al veertjes opgestuurd?

Groetjes, Marian

Creatura

Hey Manon,

Ja, hoe is het nou?
En met Sjimmie en de veertjes? En al vorderingen met de T-tjes? ;)

groetjes, Renske

*Manon*

Hoi hoi

De veertjes zijn opgestuurd... zal donderdag gaan bellen voor de uitslag... vind het best wel spannend!

Sari en Sjimmie gaan sowieso weer verhuizen naar voliere... ongeacht geslacht van Sjimmie.
Sjimmie is namelijk in de rui en dat is geen goede basis om een nestje te gaan beginnen.... maar denk nie dat ze elkaar interessant genoeg vinden om samen kindjes te krijgen...

En.... ik heb een besluit genomen... Sari krijgt een nieuwe partner en die wordt wellicht in maart/april geboren bij Yvon.

Ik sta bij haar op de wachtlijst voor een zoon van Clark en Clarissa, de toekomstige man van Sari wordt een getekende, cinnamon geelwang split gepareld. Samen met Sari getekend split witmasker komen hier erg mooie jongen uit vind ik zelf.

Ik ben hier al heel blij mee en het was heel grappig... vorige week ben ik gaan zitten voor de calculator om te zien wat nu een mooie man is voor sari... ik had deze mutatie bedacht en ging op zoek of uberhaupt iemand deze mutatie kon kweken en zo kwam ik bij Yvon uit.  :D :D :D

Billie is erg gecharmeerd van Sjimmie, dus misschien wordt dat een koppeltje... ik weet het nie, wat ik wel weet is dat Billie op zoek is....

Tibeau en Tara wipwappen nog vrolijk elke dag... maar morgen ga ik ze toch verwisselen van kooi.... ik denk dat het blok te laag hangt, Tibeau zit er wel in, maar niet zo veel als de vorige keer, terwijl als de voliere open is en ze vrij kunnen rond vliegen, zitten ze er wel in te koekeloeren.
Nu er nog geen eitjes zijn, kan ik ze nog snel even omwisselen van kooi... ze gaan nu in de kooi waar ze vorig jaar hun nestje hebben gehad, dus dat komt dan vast goed!

Vandaag en gisteren heb ik nog gewerkt, nu heb ik lekker vakantie  ;D ;D ;D

amazingleeuwtje

Lekker genieten van je vakantie Manon..

Ben benieuwd naar donderdag ;)..


Caroline

Leuk ... wachten we samen op een bonte geelwang man.  ;D

Spannend hoorm de uitslag van de veertjes.

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

nou inderdaad spannend de uitslag van de veertjes.
leuk dat je een valkje hebt gereserveerd bij yvon!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Het kan niet snel genoeg donderdag zijn zodat je kan bellen voor de uitslag. Geweldig dat je een valkje hebt gereserveerd bij Yvon.

Geniet van je vakantie.

Liefs,

Anja

*Manon*

Citaat van: Caroline op 22 december 2009, 18:44:01
Leuk ... wachten we samen op een bonte geelwang man.  ;D

Spannend hoorm de uitslag van de veertjes.

Groetjessssss


Heb jij ook bij Yvon een zoon van dat koppel gereserveerd?
Leuk inderdaad.... wel de mooiste voor mij bewaren hé  :P :P :P :P