Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Saar


Marian

Hoi Manon,

Fijn dat het weer beter met je gaat :)
En 2 koppeltjes een blok, gaaf!
Mag jij weer gaan genieten van spannende tijden 8)

Groetjes, Marian

*Manon*

Hoi hoi,

Gisteravond even heerlijk bij mijn schatjes gezeten in het vogelkamertje.

Mijn mannetje Tibeau, is niet echt een fluiter, hij fluit wel, ook wel de melodietjes die we hem geleerd hebben, maar hij fluit niet, hij schreeuwt ze.  :-\

Nu dacht ik dus al een heel tijdje, dat Tibeau wel in een erg good mood was, maar wat blijkt nu.... zijn zoon Jipp is degene die net zo krijst en schreeuwt als zijn vader..... holladiejee wat een boel met die twee schreeuwers  ;)

Sari en Sjimmie lijken wel op hun plek te zijn in hun nieuwe huisje, ik had wat trosgierst bij het blok gehangen en ze worden wel nieuwschierig.

Ik hoop dat ze elkaar snel lief gaan vinden zodat er mooie jongen uit komen, ben ik wel benieuwd naar wat daar uit komt...  ;D ;D

♪ Marlies

Leuk, dat ze weer een blok hebben. Ben benieuwd wanneer ze door krijgen wat daar de bedoeling van is. :P

Hier begint het ook weer te kriebelen als ik overal die donsjes en stekeltjes zie, maar ik moet nog even wachten. :-\

Alles goed met Jindi, is ze al verliefd op Jipp ?

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Manon, bedankt voor je lieve berichtje, whauw super dat Sari en Sjimmie een blok hebben, veel succes he! Grtjs Ann



Hermien

Hahaha, lachen met de firma Tibeau & Zn.! Kun je er geen geluidsdempertjes op zetten? Wat heerlijk dat er 'geblokt' wordt. Hoop ook voor je dat Sari en Sjimmie flink gaan 'rommelen'. Mijn duimen draaien, hoor!

Een vette knuf van de Veertjes van het Vederkruid.



                             :-*  :-*  :-*  :-*

*Manon*

Citaat van: ♪ Marlies op  9 december 2009, 06:39:35
Leuk, dat ze weer een blok hebben. Ben benieuwd wanneer ze door krijgen wat daar de bedoeling van is. :P

Hier begint het ook weer te kriebelen als ik overal die donsjes en stekeltjes zie, maar ik moet nog even wachten. :-\

Alles goed met Jindi, is ze al verliefd op Jipp ?

Groetjes Marlies ;)


Hoi Marlies,
Ja het duurt wel even hoor met ze, maar nu zijn ze ook niet echt een koppeltje, maar toch zitten ze nu tevreden bij elkaar in de kooi dus nog even afwachten.

Met Jindi gaat het uitstekend, alleen is ze in de rui.
Ik verbaas me erover hoe tam ze is, want echt veel geoefend in het tam worden heb ik niet eens met haar gedaan, het ging vanzelf en ze was niet bang en nu na een aantal maanden stapt ze nog even goed op... wat een kanjer hé!

Jipp schreeuwt dus leuke deuntjes voor haar en nu zij ook weer (omdat sari en sjimmie apart zitten) alleen zitten trekken ze weer meer naar elkaar toe dus daar ben ik heel blij mee.


Citaat van: Dierenfreackske op  9 december 2009, 08:09:16
Hoi Manon, bedankt voor je lieve berichtje, whauw super dat Sari en Sjimmie een blok hebben, veel succes he! Grtjs Ann


Graag gedaan Ann, ik hoop dat het weer wat beter met je gaat. Bedankt voor het succes wensen, ik ben zo benieuwd wat voor jongen sari en sjimmie 'produceren'.

Citaat van: Hermien op  9 december 2009, 12:36:41
Hahaha, lachen met de firma Tibeau & Zn.! Kun je er geen geluidsdempertjes op zetten? Wat heerlijk dat er 'geblokt' wordt. Hoop ook voor je dat Sari en Sjimmie flink gaan 'rommelen'. Mijn duimen draaien, hoor!

Een vette knuf van de Veertjes van het Vederkruid.



                             :-*  :-*  :-*  :-*


Hahaha Hermien, lachen met firma Tibeau en Zn..... 
lachen om jou zul je bedoelen.... fijn je weer te zien in mijn boekje, je vrolijkt de boel altijd zo heerlijk op met je humor  ;D ;D

Dierenfreackske

Hoi Manon , aaaach, Jindi in de rui ook, dat wordt weer veertjes oprapen en stofzuigen he...hoe is het daar in het blok?? Grtjs Ann



*Manon*

11 december 2009, 12:51:47 #2513 Last Edit: 11 december 2009, 12:53:54 by *Manon*
Goedemiddag!

Sari en Sjimmie:

Hebben een blok en eergisteren toen ze samen in de kooi kwamen te zitten, bromde Sari nog wat naar Sjimmie, maar ze lijkt wat socialer te gaan worden... ze zit dichter bij Sjimmie en laat wat meer toe.
Wipwappen heb ik ze nog niet zien doen, interesse in het blok is er ook nog niet echt, maar ik weet van de vorige twee koppeltjes dat dat even tijd nodig heeft.
Zazcha en Zaura wipwappen nooit, maar toen ze een blok kregen begon het langzamerhand toch wel te kriebelen en ze waren perfecte ouders.

Tibeau en Tara:


Zitten nu samen in het aparte gedeelte van de voliere met een blok.

Hoe blij ze waren toen ze nog niet apart zaten met het blok...  als de voliere open stond kon iedereen even een kijkje nemen in het blok... steeds erin en eruit, kijken ze, nu ze kunnen nestelen, er niet meer naar om....
Als ik met mijn vingers  tegen het blok tik, kijken ze beiden heel verwaand de andere kant op...
Het komt vanzelf wel, want het is een leuk koppeltje.

In mei hebben ze hun eerste nestje mogen doen en in juli kregen ze vier eitjes, waar 3 witmasker zonen uit zijn geboren en één bonte witmasker zoon, die nu Jipp heet en hier nu woont.

Hij hokt samen met mijn geparelde bleekmasker lutino popje Jindi.

Omdat Jipp gekortwiekt is en dus neerstort als hij wil vliegen, kan hij niet in de voliere.
Daarom zit hij nu tijdelijk samen met Jindi in de kooi die weer als vanouds in de keuken aan de muur hangt.
Zo is het allemaal begonnen.... Met een kooi aan de muur, maar vind het toch wel weer erg gezellig zo, al schreeuwen ze wel naar elkaar, maar dat doen ze maar even.

Gebbe en Bibi:

Bibi loopt achter Gebbe aan, maar Gebbe heeft vier jaar alleen in een kooitje gezeten en vind andere valkjes niet zo interessant, dus ook Bibi niet.

Toch lijkt Bibi er genoegen mee te nemen dat ze alleen maar naar Gebbe mag kijken, naast hem mag zitten, maar er niet mag aankomen... kroelen wil Gebbe alleen van mij hebben en ik heb hem nu zo ver dat ik hem ook met mijn vingers mag kroelen, ipv alleen met mijn neus.

Ik denk dat Bibi het heerlijk gaat vinden in de voliere, maar waarschijnlijk moet zij dan haar vriendje missen,want ik denk niet dat ik het kan maken om Gebbe in de voliere te stoppen.

Billie:


Billie is de vrolijke noot hier in huis, maar hij is ook de vrouwtjes aan het versieren...  ook de vrouwtjes die al voorzien zijn van een man probeert hij het hof te maken.
Het is echt een lieverdje. Ik had hem graag gekoppeld gezien aan Bibi, ook een wildkleurtje, maar Billie is zo tam als wat en Bibi is zo wild als wat.... Ja en ik dacht er juist aan om Billie samen met Gebbe binnen te houden....  Maar dan zit Bibi zonder partner in de voliere... ook nie zo leuk eigenlijk... heb nog even de tijd om erover te denken.

Zazcha en Zaura:

Zijn nog steeds onafscheidelijk, na deze ronde van evt nestjes, krijgen hun weer een nestje, moet nog even kijken wie dan nog meer...

Zo en nu ga ik rennen, Jael houdt vanmiddag haar verjaardagsfeestje met haar vriendinnetje al vast... we gaan zelf kaarsen maken bij de kaarsenmakerij hier in de buurt, denk dat dat wel gezellig wordt.

Saar


Hermien

Hahaha, wipwappen doen ze nog niet. Daar geef ik ze groot gelijk in. Laat ze eerst maar lekker een poosje 'schommelen'...., daarna voorzichtig de 'glijbaan' en je zult zien, dan komt wipwappen vanzelf.


                              ;D  ;D  ;D  ;D

Kimm

leuke update manon  :D

en was het leuk vanmiddag?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Manon, wat een leuke update weer , ik ben weer helemaal mee! Hahaha ...het wipwappen gaan ze wel leren gauw he, hihi! Haha, die Tibeau en Tata vind ik ook een leuk en knap koppeltje .... ;D ;D Grtjs Ann



Anke

Hoi Manon,
Leuke update, we zijn weer helemaal op de hoogte :)
Ik ben benieuwd wanneer de koppeltjes het blok in beslag gaan nemen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Citaat van: Saar op 11 december 2009, 12:54:36
Veel plezier vanmiddag :)


Dank je wel Saar  ;D

Citaat van: Hermien op 11 december 2009, 18:58:17
Hahaha, wipwappen doen ze nog niet. Daar geef ik ze groot gelijk in. Laat ze eerst maar lekker een poosje 'schommelen'...., daarna voorzichtig de 'glijbaan' en je zult zien, dan komt wipwappen vanzelf.


                              ;D  ;D  ;D  ;D


Helemaal mee eens Hermien, maar de T-tjes weten al hoe ze wipwappen moeten.... dat kunnen ze heel goed, heb ik zelluf gezien  :P :D :D

Citaat van: Kimm op 11 december 2009, 20:00:05
leuke update manon  :D

en was het leuk vanmiddag?

liefs kim


Ja was heel leuk, maar erg druk met 14 meisjes van 6-7 jaar..... wat een kwaakgatten zeg  ::)
Maar het was een geslaagde dag!


Citaat van: Dierenfreackske op 11 december 2009, 23:16:55
Hoi Manon, wat een leuke update weer , ik ben weer helemaal mee! Hahaha ...het wipwappen gaan ze wel leren gauw he, hihi! Haha, die Tibeau en Tata vind ik ook een leuk en knap koppeltje .... ;D ;D Grtjs Ann


Dank je Ann, het komt vast wel goed hier, Tibeau zit al de hele dag zijn popje het hof te maken  ;)

Citaat van: Anke op 12 december 2009, 15:37:11
Hoi Manon,
Leuke update, we zijn weer helemaal op de hoogte :)
Ik ben benieuwd wanneer de koppeltjes het blok in beslag gaan nemen.
Groetjes Anke


Leuk je weer te zien in mijn boekje Anke  :D
Tibeau zat vanmiddag al aan het blok te knagen, dus dat klinkt goed hé  ;D ;D