Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Kimm

hoi manon,

wow spannend hoor! zijn ze het blok al aan het inspecteren?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Manon,

Oh, mooi! (bijna) getekende valkjes :-*, en geelwangetjes :o, oh die vind ik ook nog zo mooi!! ::)
Spannend weer.
En lijkt me helemaal niet gek hoor, om ouders even op kracht te laten komen alvorens een nieuw nestje te laten beginnen. Haha, doen wij mensjes toch (meestal) ook ;D
Zit me alleen nog af te vragen, ben je nu net begonnen met kweken en wordt dit dan je 2-de nestje?  ??? :)

Fijne dag, groetjes Marian

Karin

CitaatIk weet wel dat het meestal gebeurd en dat het ook heel goed kan een tweede nestje erachteraan, maar als ik dan hier zie, hoe druk ze er mee zijn, al die weken met broeden, verzorgen, voeren e.d. heeft het mijn voorkeur om er enkele maanden tot een half jaar tussen te laten zitten van het ene nestje en het volgende nestje, zodat ze even weer op krachten kunnen komen.
Ik weet niet of het ergens op slaat, maar dit is puur mijn gevoel   

Als dat jou gevoel is moet je dat gewoon volgen  ;D Ik krijg alleen mijn koppels niet zo ver, omdat er dan al weer eitjes liggen, hahahaha. Als ik niet oppas plakken ze er ook nog een derde ronde achteraan, maar dat is bij mij ter strengste verboden  ;D ;D ;D Dan worden de eitjes ingenomen  :P Mooi koppeltje hoor, succes met de kweek !!
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Citaat van: Kimm op 12 oktober 2009, 11:51:54
hoi manon,

wow spannend hoor! zijn ze het blok al aan het inspecteren?

liefs kim

Nope Kim, ze doen nog niks, alleen merkte ik vanmorgen dat Sjimmie toch nieuwschierig wordt... de trostgierst die ik in de opening had hangen is al aangevreten, dus wie weet... spannend is het wel, vooral omdat Sari verliefd is op Tibeau en blijkbaar niet op Sjimmie, maar wie weet!!

Citaat van: Marian op 12 oktober 2009, 12:04:06
Hoi Manon,

Oh, mooi! (bijna) getekende valkjes :-*, en geelwangetjes :o, oh die vind ik ook nog zo mooi!! ::)
Spannend weer.
En lijkt me helemaal niet gek hoor, om ouders even op kracht te laten komen alvorens een nieuw nestje te laten beginnen. Haha, doen wij mensjes toch (meestal) ook ;D
Zit me alleen nog af te vragen, ben je nu net begonnen met kweken en wordt dit dan je 2-de nestje?  ??? :)

Fijne dag, groetjes Marian

Hoi Marian,
In mei, heb ik voor het eerst twee blokken gehangen, bij Zazcha en Zaura en bij Tibeau en Tara... die gingen gelijk op, twee nestjes kwamen daar uit en 6 jongen.

Als dit goed gaat met Sari en Sjimmie dan wordt dit mijn 3e nestje  ;D ;D

Citaat van: anika_en_spirit op 11 oktober 2009, 19:45:35
Hoi Manon,

Leuk dat het blok nu hangt! Spannend, afwachten of ze er wat mee gaan doen. Er kunnen in elk geval hele mooie valkjes uitkomen, ook met leuke splits. Vooral de meisjes met gele wangetjes... Dat is zeker weten mijn droom, een koppeltje geelwangetjes  ;D. Super!

Hoi Anika,
het lijkt mij ook erg fantastisch als er kleintjes worden geboren met gele wangen... en dan misschien ook nog mooie pareltjes......  :-* :-* Ik zie het wel helemaal zitten, nu Sari en Sjimmie nog  ;)

Citaat van: Dierenfreackske op 11 oktober 2009, 17:04:07
Hoi Manon, wat fijn dat het blok hangt voor Sari en Sjimmie , en wat voor een mooie mutaties gaan die jonkies ook zijn ! Hopelijk gaat ook alles goed zoals bij de vorige 2 koppeltjes he! Ik duim alvast dat alles heel goed gaat daar met de eitjes straks en het broeden,   :D :D :D  grtjs. Ann

Dank je wel Ann, hopelijk gaat dit wat worden  :)

Citaat van: Karin op 12 oktober 2009, 12:25:10
CitaatIk weet wel dat het meestal gebeurd en dat het ook heel goed kan een tweede nestje erachteraan, maar als ik dan hier zie, hoe druk ze er mee zijn, al die weken met broeden, verzorgen, voeren e.d. heeft het mijn voorkeur om er enkele maanden tot een half jaar tussen te laten zitten van het ene nestje en het volgende nestje, zodat ze even weer op krachten kunnen komen.
Ik weet niet of het ergens op slaat, maar dit is puur mijn gevoel   

Als dat jou gevoel is moet je dat gewoon volgen  ;D Ik krijg alleen mijn koppels niet zo ver, omdat er dan al weer eitjes liggen, hahahaha. Als ik niet oppas plakken ze er ook nog een derde ronde achteraan, maar dat is bij mij ter strengste verboden  ;D ;D ;D Dan worden de eitjes ingenomen  :P Mooi koppeltje hoor, succes met de kweek !!

Hoi Karin,
Van de beide koppeltjes die een nestje hebben gehad, zijn ze allebei nog niet snel weer begonnen met een volgend nestje... maar ze zijn nog onervaren hé... wie weet de volgende keer kan ik het ook niet afknipogen, je hoort het vaak hé dat ze direct eitjes gaan leggen... en ja om dan eitjes weg te halen... zou ik ook wel erg moeilijk vinden, zolang dit goed gaat vind ik het ook goed en als ze me toch een keer te slim af zijn... zien we wel weer, maar ook hier geldt, 2 nestjes per jaar en vast niet meer  :D
Dank je wel  :)

Marian

Okay, dan zat mijn gevoel toch goed, haha de 2-de keer kweken, maar dan wel het 3-de nestje ;D ;D

Doeiiiii!

Dierenfreackske

Hoi hoi, da's echt super hoor, je derde nestje nu ...heerlijk, , je ziet he, eens je donsjes hebt gehad, wil je er heel snel opnieuw he, hihi! Is zo lief ook he, ik duim voor je he! Fijn dat ze het blok al aan het inspecteren zijn hoor! Heerlijk he! Grtjs. Ann

sabine

Hoi Manon,

Wat leuk dat ze een blok hebben gekregen. Hopelijk volgen de eitjes snel. Wel spannend met welke mutaties er uit gaan komen ;D succes er mee!

Liefs sabine

Rob S

Ik ga dit toch maar even volgen, ben benieuwd wat voor tekening Sari met haar manneke voortbrengt ;D

Groetjes

Peggy

Hi Manon,

hée wat gaaf een blok voor Sari&Sjimmi;  een mooi koppel hoor.  Heel veel succes meis.

Liefs peggy

ps;  hoe doet je kleine meissie het in gr 3?

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

amazingleeuwtje

Hoi Manon,

Spannend bij jou nu wens je heel veel succes met jou kweekronde ;D

Dierenfreackske

Hoi Manon, spannend hier ook hoor! Grtjs. Ann  :D :D :D

Jacky

Een blok voor Sari en Sjimmie, wat gaaf  ;D Ik ben benieuwd naar toekomstige donsjes. Die twee moeten wel heeele mooie krijgen  :o

Ik hoop dat ze het snel door hebben.

Groetjes Jacky

Sally

Hoi Manon,

Wat spannend weer zeg dat het blok hangt bij Sari en Sjimmie.

Wat kunnen ze leuke baby's krijgen.
Ik ben benieuwt!

Doen ze er al iets mee?

Groetjes!

*Manon*

Hoi hoi,

Bedankt voor de leuke berichtjes!!

Sari en Sjimmie doen nog niet veel met het blok, ze eten wel van de trosgierst die bij het gat hangt, maar ze gaan er niet in, tenminste... niet als ik het zie of hoor  ;)

Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging, had ik alle valkjes los, en Zazcha zag dat er een blok hing, die dus bereikbaar is voor alle valkjes als de voliere deur open staat, vloog erheen, keek erin en ging er parmantig op staan rennen... hij zal wel denken... yes weer een feestje hahaha, maar dit feestje is dit keer niet voor hem....

Verder ben ik vanmorgen bij de tandarts geweest... heb sinds zaterdag mega zere kiezen oven en onder en de kaak doet me vreselijk veel pijn.
Nu heb ik een gaatje onder mijn vulling en dat is vanmorgen gemaakt, hopelijk gaat de pijn weg, anders moet ik terug komen voor een wortelkanaalbehandeling.
Ook had ik last van tandsteen tussen de tanden en het tandvlees... dus al met al niet zo fijn... ga zo ook lekker even liggen.

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Haha, die Zazcha. Helaas voor hem moet hij nog even wachten. Hopelijk krijgen Sari & Sjimmie snel in de gaten wat nou de bedoeling is.

Balen van je kiezen, sterkte ermee! Hopelijk hoeft je niet terug voor een wortelkanaalbehandeling  :-X!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!